شهر خوبان خوش درخشيد

سيد حميد كلانتري

روز چهارشنبه، سيزدهم دي ماه را اكنون بايد يك روز به ياد ماندني براي يزد دانست. مي‌توان گفت، يزد در تاريخ خود اجتماعي به بزرگي آنچه ديروز در استقبال از رهبر انقلاب و استماع سخنان ايشان به خود نديده بود، ديد. اين در حالي است كه مردم يزد به خاطر روحيه خاص و مناعت طبع خود كمتر براي بزرگداشت يك فرد و يا حتي مسئول چنين صحنه‌هايي خلق مي‌كنند.
اما به نظر مي‌رسد آنچه باعث شكل‌گيري همايش ديروز شد، پيوند عميق و ريشه‌دار مردم متدين و اصيل يزد با روحانيت و ولايت بود كه در قالب ابراز ارادت و اعلام وفاداري به آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب، در هواي سرد دي ماه ظهور يافت.

اين اعتماد دوسويه ميان مردم و رهبر، سرمايه گرانقدري است كه اگر نبود، حوادث بزرگي چون پيروزي انقلاب اسلامي و پيروزي مردم ايران در جنگ تحميلي رخ نمي‌داد و قطعا بايد قدر اين سرمايه بزرگ را دانست و آن را پاس داشت.

البته بايد گفت مردمي كه چنين حركت‌هايي از خود بروز مي‌دهند، اهل تشخيصند و سره از ناسره را مي‌شناسند و همان‌گونه كه رهبري ديروز تأكيد كردند، تأييد صلاحيت اصلي كانديداهاي انتخاباتي بر عهده همين مردم است.

برخلاف برخي كژانديشان كه مي‌گويند تشخيص صلاحيت نامزدهاي مجلس از سوي مردم غيرمنطقي است، طبق گفته رهبر انقلاب، اين مردمند كه بايد در ميدان انتخابات در شناخت افراد باايمان و دردآشنا، «هنر» خود را نشان دهند، همان‌گونه كه تاكنون نيز از اين هنرنمايي‌ها بسيار داشته‌اند و سرانجام همان‌گونه كه ديروز رهبر تأكيد كرد، اراده اين مردم بر تحقق مردمسالاري ديني و اداره جامعه بر اساس آرا و عواطفشان است.

وبلاك شهر خوبان

 http://kalantari.parsiblog.com/368360.htm


يزدفردا


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا