بي بي سي پيام رهبر انقلاب اسلامي در دانشگاه يزد را بهتر از دوستان شنيد !(يكصدمين خبر يزدفردا در مورد سفر رهبري به استان يزد) 

يزدفردا "بنگاه خبري بي بي سي  سخنگوي استعمار پير انگلستان  در انعكاس خبر ملاقات رهبري با دانشگاهيان استان يزد نكات مهم سخنان رهبر را اينگونه به جهانيان مخابره كرد و در تحليلي اشاره هاي رهبر را تعبير نمود .

و اي كاش دوستاني كه با ادعاي دموكراسي به اصل نظام و انقلاب  لطمه مي زنند و در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي به فكر بهره برداري تبليغاتي از نقاط ضعف هستند پيام رهبر را حداقل به اندازه بي بي سي درك كرده و عمل مي نمودند

به گزارش  بي بي سي "آیت الله خامنه ای تصریح کرد که شخصاً در تصمیم گیریهای هسته ای نقش دارد
آیت الله خامنه ای رهبر ایران اعلام کرده که برقراری رابطه با آمریکا در شرایط کنونی به نفع ایران نیست و اگر روزی رابطه با آمریکا برای ملت ایران مفید باشد، وی اولین کسی خواهد بود که این رابطه را تأیید می کند.
وی همچنین احتمال حمله آمریکا به ایران در شرایط کنونی را کمتر از گذشته ارزیابی کرد.
آیت الله خامنه ای که در جمع دانشجویان و دانشگاهیان یزد سخنرانی می کرد، بخش مهمی از سخنان خود را به پشتیبانی از دولت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران و ابراز مخالفت با منتقدان این دولت اختصاص داد.
این در حالی است که طی هفته های اخیر، اظهارنظرهای انتقادی علیه سیاستهای آقای احمدی نژاد در جناحهای مختلف سیاسی شدت گرفته است.


از جمله انتقاداتی که علیه آقای احمدی نژاد مطرح می شود این است که او با اظهارنظرهای تند علیه آمریکا و اسرائیل، دشمنی آمریکا را با ایران برانگیخته و کشور را در شرایط خطرناکی قرار داده است.
آیت الله خامنه ای در سخنرانی خود در یزد گفت: "دشمنی این کشور [آمریکا] با ملت ایران تابع تعابیر تند رئیس جمهور و اشخاص دیگر نیست بلکه دشمنی با اصول ملت ایران است و از اول انقلاب وجود داشته است".
وی در پاسخ به کسانی که معتقدند قدرتنماییهای نظامی ایران از طریق اعلام تولید جنگ افزارهای مختلف و رزمایشهای نظامی، در صحنه بین المللی به زیان ایران تمام شده گفت که این قدرتنماییها عامل کاهش احتمال حمله آمریکا به ایران است.
رهبر ایران تأکید کرد که هیچگاه نگفته که رابطه با آمریکا تا ابد قطع خواهد بود اما اعتقاد دارد که اکنون سیاستهای آمریکا به گونه ای است که ایجاد رابطه با این کشور هم برای ایران ضرر دارد و هم اینکه خطر آمریکا را کاهش نمی دهد.
آیت الله خامنه ای در برشمردن دلائل خود برای مضر بودن رابطه با آمریکا در شرایط کنونی گفت که آمریکا در حالی به عراق حمله کرد که با این کشور رابطه سیاسی داشت و از سوی دیگر، ایجاد رابطه با آمریکا به آمریکاییها امکان نفوذ در ایران و رفت و آمد مأموران اطلاعاتی و جاسوسی آنها را می دهد.
آیت الله خامنه ای همچنین به انتقادهایی که از سیاست هسته ای دولت کنونی ایران می شود واکنش نشان داد و تلویحاً تصریح کرد که شخصاً در تصمیم گیریهای هسته ای نقش دارد.
وی اقدام دولت محمدخاتمی در تعلیق غنی سازی اورانیوم را "عقب نشینی در برابر خواستهای هسته ای دشمن" خواند و گفت: "بنده همان موقع تأکید کردم اگر روند مطالبات پی در پی طرفهای هسته ای ادامه یابد وارد میدان می شوم که این کار انجام شد و روند توقف فعالیتهای هسته ای به روند پیشرفت هسته ای تبدیل شد".
رهبر ایران کسانی را که به گفته وی به اشکالتراشی غیرمنطقی و ایرادگیری پی در پی از تصمیم گیریهای دولت محمود احمدی نژاد می پردازند را به ایجاد یأس میان مردم متهم کرد و گفت: "برخی افراد هر کار و هر فعالیت این دولت را مورد ایراد و اهانت قرار می دهند که البته اغلب آنان از پیامدهای این منفی بافی و همجهتی با تبلیغات دشمن غافلند".
وی به طور خاص از سفرهای استانی محمود احمدی نژاد که انتقادهایی علیه او برانگیخته حمایت و ابراز خرسندی کرد و گفت: "مطبوعات، رسانه ها و کسانی که امکان سخن گفتن با مردم را دارند نباید با هوچی گری از هر کاری ایراد بگیرند و مردم را نا امید کنند".

منبع خبر :بي بي سي

يزدفردا



 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا