(انتخابات مجلس هشتم 154)
سخنگوی شورای نگهبان: بخشی از رد صلاحیت ها به دلیل فقدان مدرک تحصیلی بوده است
يزدفردا :سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بخشی از رد صلاحیت ها به دلیل فقدان مدرک تحصیلی بوده است، از این داوطلبان خواست هر چه سریعتر مدرک تحصیلی خود را ارایه کنند.

"عباسعلی کدخدایی" در نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران همچنین اعلام کرد که عدم احراز صلاحیت "علی اشراقی" به دلیل ارایه نکردن مدرک تحصیلی بوده است.

وی افزود: بخشی از کسانیکه مشمول عدم احراز صلاحیت شده‌اند به دلیل فقدان مدرک تحصیلی و عدم ارایه این مدرک بوده است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از این دسته از داوطلبان درخواست کرده‌ایم که هر چه سریعتر مدرک تحصیلی خود را ارایه کنند.

کدخدایی با بیان اینکه اکنون در مرحله مهلت ‪ ۲۰روزه برای رسیدگی به شکایات و اعتراضات در شورای نگهبان به سرمی بریم اظهار داشت: امیدواریم قبل از سوم اسفند ماه اخبار خوبی راجع به پرونده‌های داوطلبین به اطلاع مردم برسانیم.

وی بار دیگر از آن دسته از داوطلبانی که به دلیل عدم ارایه مدرک تحصیلی، صلاحیت آنان احراز نشده است خواست هرچه سریعتر مدرک تحصیلی خود را ارایه کنند.

خبرنگاری از سخنگوی شورای نگهبان پرسید شنیده شده است برخی سران نظام با مقام معظم رهبری در مورد رد صلاحیت‌ها دیدار داشته‌اند آیا این خبر صحت دارد و تاثیر این رایزنی‌ها چیست؟

کدخدایی پاسخ‌داد: ازاین دیدار که می‌فرمایید اطلاعی ندارم اما رایزنی‌ها و گفت و گوهایی با اعضای شورای نگهبان وجود دارد.

وی اظهار داشت: اگر این رایزنی‌ها همچنان که قبلا نیز گفته‌ام برای دور زدن قانون باشد اثری ندارد اما اگر برای روشن شدن موضوعات و در جهت اجرای قانون باشد اشکالی ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در عین حال گفت: ما آماده‌ایم هر نظری را که بر اساس قانون باشد بپذیریم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سووال دیگری در خصوص رایزنی‌ها گفت: اگر مشکل قانونی وجود نداشته باشد می‌پذیریم و اگر هیاتهای نظارتی نیز اشتباهی مرتکب شده باشند آن را جبران می‌کنیم.

خبرنگار دیگری سوال کرد با توجه به انتقاد آیت الله مکارم شیرازی و برخی دیگر از بزرگان در خصوص رد صلاحیت‌ها آیا این احتمال وجود دارد که در بررسی صلاحیت‌ها تغییری ایجاد شود؟

سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی فرموده‌اند دقت بیشتری شود و همه اعضای شورای نگهبان نیز این مساله را می‌پذیرند و این کار را انجام خواهیم داد.

کدخدایی تاکید کرد که آیت الله مکارم شیرازی انتقادی نکرده است اما چنانچه حقی ضایع شده باشد حتما آن را جبران خواهیم کرد .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا