صلاحیت کلانتری تایید شد(انتخابات مجلس هشتم 175)

يزدفردا :صلاحیت سید حمید کلانتری استاندار اسبق یزد و نامزد نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تایید شد.
صلاحیت تعداد 281 نفر از نامزدهای نمایندگی مجلس هشتم كه پیشتر از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت رد شده بود، روز شنبه از سوی شورای نگهبان تایید شد. 
سخنگوی شورای نگهبان تعدا تایید صلاحیت شدگان را 281 نفر اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که تا سوم اسفند اخبار خوبی به گوش برسد.


شایان ذکر است سید حمید کلانتری کاندیدای نمایندگی از حوزه یزد و صدوق نیز از جمله نامزدهای نمایندگی است که تایید صلاحیت وی غير رسمي اعلام شده است و در ليست 281 نفره نيز با ان اشاره نشده است .. 

هیئت اجرایی و نظارت استان صلاحیت استاندار اسبق یزد را احراز نکرده بود.
شنیده ها حاکی از این است که امضای نامه ابراز نگرانی استانداران دولت اصلاحات به مقام معظم رهبری در خصوص ردصلاحیت های گسترده انتخابات مجلس هفتم دلیل احراز نشدن صلاحیت وی عنوان شده بود.
گفتنی است این نامزد انتخابات مجلس هشتم سوابقی چون فعالیت در پست های کلیدی وزارت جهاد ، ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان جنگل ها و مراتع کشور، استانداری یزد و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه خود دارد.
گفتنی است پیش از تایید صلاحیت سید حمید کلانتری گروه های مختلفی از جمله خانه کارگر استان یزد با حمایت از وی طی نامه ای اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کرده بودند.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا