زندگينامه آيت الله شبيري زنجاني


آيت الله حاج سيد موسي شبيري زنجاني در سال 1347 هجري قمري در شهر مقدس قم در بيت فقاهت و تقوي و در دامن مادري پارسا چشم به جهان گشودند. ايشان در اين بيت وتحت توجهات والد عظيم الشأنشان تربيت شده و پس از گذراندن تحصيلات ابتدائي ، مقدمات و ادبيات را به پايان رساندند.
تحصيلات عالي
ایشان از محضر والد معظمشان، آيت الله محقق داماد و آيت الله بروجردي دانش فقه و اصول را فرا گرفتند.
والد معظم ايشان آيت الله حاج سيد احمد زنجاني سال‌ها در مدرسه فيضيه قم اقامه نماز جماعت مي نمودند و بسياري از بزرگان حوزه از جمله امام خميني ـ ره ـ در نماز ايشان شركت مي كردند. آيت الله حاج سيد موسي شبيري زنجاني چندين سال است كه به جاي والد معظم خود در شهر مقدس قم در مدرسه فيضيه و حرم مطهر حضرت معصومه ـ س ـ اقامه نماز جماعت مي نمايند.
سوابق تدريس
آيت الله شبيري زنجاني يكي از افاضل و مدرسين نام‌آور حوزه علميه قم مي‌باشند. ايشان در حوزه علميه قم به فضل و فضيلت مشهور و به متانت و دقت نظر موصوف مي‌باشند. ايشان تقريرات و دروس اساتيد خود را به رشته تحرير در آورده و مطالعات متنوعي نموده‌اند و اطلاعات عميق و دقيقي دارند. آيت الله شبيري زنجاني تأليفات عديده اي در رشته هاي علوم ديني دارند.

 
مطالعات رجالي اين استاد برجسته زبان‌زد دانشمندان شيعه مي‌باشد. شيوه درس خارج فقه ايشان نيز تكيه بر مباحث رجالي، علاوه بر دقت در متن و دلالت روايات است.
درس خارج فقه آيت الله شبيري زنجاني صبح‌ها در مسجد اعظم، دارالتلاوه برگزار و بحث نكاح ادامه داده مي‌شود.
نشاني دفتر ایشان قم، بلوار بهار، كوچه 6 به شماره تلفن: 2-7740321(0251) می باشد

                                                                                                                                                يزدفردا.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا