عجمین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نخواهد شد

عجمین، روحانی روحانی زاده اندیشمندی که سالها قبل در زمان احمدی، مدتی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد را تجربه کرده است، خود خوب می داند که با توجه به شرایط و ذهنیتها و مشکلات، فعالیت در ارشاد موجود چقدر سخت و مشکل است، او که سالها قبل برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کرده، آینده و آبروی خود را بخاطر هیچ در یزد تباه نخواهد کرد، و بخاطر پست کوچک مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی، به یزد باز نخواهد گشت.

عجمین با توجه به پایگاه و جایگاهی که در دفتر مصباح یزدی دارد، بازگشتش به یزد یک نوع پسرفت و سقوط و عقب گرد غیر قابل جبران خواهد بود، و او سیاستمدارتر و زیرکتر و آگاهتراز آنست، که خود را در این شهر کوچک، سوژه منتقدین و مخالفان بنماید.

با آمدن عجمین در لباس روحانیت به ارشاد یزد، بدلیل وجود شایعات و ذهنیتها، ارشاد یزد سیاسی و مذهبی خواهد شد، و این در درازمدت، نه به نفع عجمین و عاصی است، نه به نفع فرهنگ و هنر و مردم یزد.

با توجه به شرایط امروز جامعه، و شعار عدالت خواهی احمدی نژاد، یکی از بهترین گزینه ها برای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، انتخاب فردی غیر سیاسی از درون ارشاد است، که تجربه موفقی در قسمتهای مختلف ارشاد داشته، و خوب زوایای مختلف ارشاد و ظرفیتها و نیروها و توانائیهای موجود را بشناسد.

عاصی برای موفقیت بیشتر در ایجاد تغییر و تحول مثبت و مفید، می بایست که فارغ از دسته بندیهای سیاسی، در راستای شایسته سالاری و عدالت، از نیروهای با تجربه و کاردان موجود ادارات و سازمانها بخوبی استفاده کند، راه رفته سیاست بازان حزبگرا را نرود، و نگذارد که نیت و خواست بعضی از مشاورین، او را از انتخاب درست، و با عدالت نگاه کردن بازدارد.

فرهنگ و ارشاد یزد، در بعد از دوران اصلاحات، با توجه به وضعیت فرهنگی حال حاضر، کسی را می خواهد که فرهنگ و مردم را بشناسد، فرهنگی باشد و سیاسی نباشد، و عجمین، برای ارشاد یزد، عادلانه ترین گزینه نیست، همچنانکه که انتخاب ابویی برای مشاوره، بهترین انتخاب استاندار نبوده است.

مطالب ديگر اين نويسنده:

رئیس جمهور در دیدار با استانداران چه گفت؟!

شورای شهر یزد به انحلال نزدیک می شود؟

يزدفردا                                                                                                                                  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا