نسيم مهرورزي در يزد وزيدن گرفت

شنيده‌ها حكايت از تغييرات گسترده در مديريت استان دارد
با نزديكي سفر رئيس جمهور به يزد آيا اينبار عاصي تسليم گروههاي فشار خواهد شد؟
دبير سياسي: سابقة شناخت سياسي جمعي از دوستان همفكر ما از عاصي به انتخابات مجلس دورة ‌هفتم و رقابت نزديكش با سيد عباس پاكنژاد بر‌مي‌گردد. در دوره‌ي گذشته با عدم حضور سيد محمد رضوي يزدي رقيب ديرين سيد‌عباس پاكنژاد به خاطر فضاي خاص سياسي پس از مجلس ششم، رقابتي پاياپاي بين جريان اصلاح‌طلب يزد كه ديگر انسجام و رغبتي براي حضور در صحنه نداشت و جريان اصولگراي پيروز در انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا در يزد ايجاد شد.

از بيان و تحليل اتفاقات انتخابات دورة هفتم مجلس كه در حوصلة اين مقال نمي‌گنجد و فرصت ديگري مي‌خواهد که بگذریم ذكر يك نكته در اين شرايط بسيار حائز اهميت است و آن اينكه پس از پيروزي پاكنژاد با اختلاف 158 رأي برخي از مشاوران و گروههاي جوان اصولگرا عاصي را به شدت تحت فشار قرار دادند كه شكايتي عليه آقاي پاكنژاد به هيئت نظارت ارائه شود و با باطل شدن برخي از صندوقها پيروز انتخابات كسي نباشد جز ابوالقاسم عاصي. اما سالهاست كه دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي يزد با درسهاي معارف و اخلاق اسلامي استاد عاصي آشنايند، مگر عاصي مي‌توانست خلاف گفته‌هايش عمل نمايد لذا با شجاعت شكست را پذيرفت و با افتخار به سيد عباس پاكنژاد آزاده سرافراز استان يزد و يادگار برادران شهيد پاكنژاد تبريك گفت و آرزوي موفقيت نمود. به نظر مي‌رسد پس از چند سال اكنون نيز شرايطي مشابه بوجود آمده است.
عاصي اينبار در كسوت استاندار يزد از يكسو منصوب احمدي‌نژاد است كه در تغييرات وزرا ذره‌اي مماشات و معامله نكرد و تا جايي كه مي‌توانست تغييرات گسترده انجام داد و از سويي ديگر با برخي از مديران فعلي، سوابق همكاري و مبارزاتي دارد و به حسن سابقه و توان مديريتي آنها اعتماد دارد و با برخوردهاي تند و چكشي نيز مخالف است.

اينبار نيز گروههاي فشار كه حالا ديگر به اسباب رسانه‌اي مانند خبرگزاري و سايت خبري همچنين حمايتهاي يكي از نمايندگان تازه نفس استان مجهز شده‌اند، سعي در تخريب جايگاه برخي از مديران و معرفي و تحويل برخي از گزينه‌هاي مدنظر خود را به عاصي دارند و با نزديك شدن به سفر رئيس‌جمهور به يزد اين جنب و جوش و لابی های سياسي شديدتر شده است. به نحوي كه دامنه آن اكثريت مديران ارشد استان، فرمانداران و حتي بخشداران را فرا گرفته است. حالا سئوال اساسي اين است كه عاصي توان مقاومت در مقابل اين خواسته‌ها را دارد؟

انتظارات احمدي‌نژاد از مدير ارشد استان چيست؟

نحوة جواب به اين سئوالات را دنبال مي‌كنيم تا بتوانيم تحليل روشني ارائه نماييم.

يزدفردا                                                                                                                             سلام يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا