یزدفردا:فرماندار بافق در جلسه كمیته حفاظت از اراضی شهرستان بافق بر دقت شهروندان در جلوگیری از سو استفاده افراد سودجو  و زمین خوران در خرید و فروش املاك و اراضی خود تاكید كرد.

به گزارش یزدفردا ؛ اولین جلسه كمیته حفاظت از اراضی شهرستان بافق در سال 94 با حضور فرماندار و بخشدار مركزی بافق و سایر اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار بافق در این نشست با تاكید بر اهمیت دقت و مراقبت شهروندان در زمان خرید و فروش املاك و اراضی خود،اظهار داشت: شهروندان در زمان معامله و خرید املاك اعم از زمین و ساختمان مدارك و اسناد قانونی را به صورت كامل بررسی نمایند متاسفانه اخیرا افرادی سودجو با سو استفاده و اعمال خلاف قانون اقدام به تصرف اراضی دولتی نموده و برخی از افراد بدون داشتن اطلاعات كافی در این زمینه اقدام به خرید این املاك كردند و در دام زمین خواران گرفتار شدند.

"سید مهدی طلایی مقدم " در ادامه بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان و زمین خواران تاكید كرد و عنوان داشت: مسئولان امنیتی شهرستان باید در راستای  جلوگیری از معضل اجتماعی زمین خواری كه از سوی برخی از متخلفان در این زمینه صورت می گیرد با قاطعیت برخورد نمایند.

این مقام مسئول در پایان از مردم خواست از خرید هرگونه زمین كه دارای شبهه و ابهام می باشد جدا خودداری نموده و قبل از انجام هرگونه معامله از مراجع زیربط از جمله ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری ،راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاك شهرستان نسبت به دریافت استعلام لازم اقدام نمایند و پس از آگاهی یافتن از صحت اسناد  و احراز مالكیت  اقدام به معامله و خرید كنند.

در ادامه این نشست اعضا ضمن ارائه گزارش عملكرد از اقدامات انجام گرفته از سوی ارگان مربوطه ، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه كاهش تخلفات در این بخش اعلام نمودند.






سایت خبری یزد فردا

 

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا