/

خبر آرشیوی:

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

 

دبیر انجمن سیمان خبر داد:
پیشنهاد افزایش ۵ دلاری قیمت سیمان صادراتی به آذربایجان
یزدفردا"گروه صنایع معدنی >سیمان - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از پیشنهاد افزایش ۱۵ هزار تومانی قیمت سیمان صادراتی به کشور آذربایجان خبر داد و گفت: ظرف چند روز آینده قیمت جدید سیمان صادراتی ایران به سایر بازارهای هدف نیز تعیین می شود.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی" ، عبدالرضا شیخان با اعلام اینکه امروز قیمت نهایی سیمان صادارتی ایران به کشور آذربایجان مشخص خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت سیمان صادارتی به کشور آذربایجان 133 هزار تومان در هر تن است که پیشنهاد افزایش 5 دلاری قیمت‌ها مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت سیمان صادارتی کشور به کشورهای افغانستان، عراق و آذربایجان متفاوت است، افزود: قیمت سیمان صادارتی ایران با توجه به بازارهای هدف قیمت‌های مختلف دارد به نحوی که درصددیم با تعیین قیمت‌های معقول جایگاه خود را در مقابل رقبای دیگر حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: ظرف چند روز آینده قیمت جدید سیمان صادراتی ایران به عراق که شامل دو بخش شمال و جنوب است و افغانستان به عنوان دیگر بازار هدف اعلام خواهد شد.

 



خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
كرباسیان خبر داد:مشكلات مدیریتی ایرالكو ادامه دارد
عقد قرارداد طرح نفیلین سینیت طی هفته آینده

 

یزدفردا"گروه صنایع معدنی >آلومینیوم - رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از عقد قرارداد طرح نفیلین سینیت ظرف هفته آینده خبر داد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی"  مهدی كرباسیان در نشست خبری سومین كنفرانس بین‌المللی آلومینیوم با اشاره به اینكه پروژه نفیلین سینیت یكی از قدیمی‌ترین پروژه‌های معدنی كشور محسوب می‌شود كه در سراب قرار دارد، گفت: در این پروژه قرار بود از سنگ نفیلین برای تولید آلومینیوم استفاده شود اما به دلیل اینكه تكنولوژی انجام این كار تنها در اختیار چند كشور بوده و آنها نیز این تكنولوژی را به ما نداده‌اند اجرای این پروژه با تاخیر مواجه شده است.

وی گفت: اخیرا با یكی از كشورها توافق كردیم و قرار است هفته آینده هیئتی از ایران به این كشور اعزام شود تا قرارداد مربوط به اجرای پروژه نفیلین سینیت امضا شود. ما معادن نفیلین در كشور زیاد داریم كه البته تولید آلومینیوم از این معادن گرانتر از تولید از آلومینا تمام می‌شود اما می‌توان با راهكارهایی قیمت تمام شده در این فرایند تولید را كنترل كرد.

كرباسیان در پاسخ به سوال دیگری درباره دلیل كمبود عرضه شمش آلومینیوم در بورس كالا طی هفته‌های گذشته اظهار كرد: این موضوع را حتما پیگیری می‌كنم اما مشكلی كه ما در این زمینه داریم این است كه در شب عید امسال 20 درصد سهم ایمیدرو در شركت ایرالكو بابت رد دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد و ما الان هیچ سهمی در این شركت نداریم.

رئیس ایمیدرو در پاسخ به این سوال كه آیا مشكلات مدیریتی در شركت ایرالكو حل شده است یا خیر و آیا بالاخره مدیرعامل این شركت مشخص شده است یا خیر؟ گفت: متاسفانه مشكلات در مدیریت و هیئت مدیره این شركت هنوز وجود دارد و وزارت رفاه باید در این زمینه پاسخگو باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاكید كرد: امسال در ایمیدرو بودجه‌ای معادل 1300 میلیارد تومان را به اجرای طرح‌های توسعه‌ای اختصاص داده‌ایم كه این بودجه دو برابر سال قبل است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا