خبر آرشیوی:


 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳

 

واكنش اژه‌اي به بازداشت ۸ كارگر معدن بافق

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >سنگ آهن - سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز در اعتراض صنفی کارگران معدن سنگ آهن بافق گفت: باید بحث اعتراض و انتقاد را از اقدامات خلاف قانون تفکیک کرد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالي مبنی بر آخرین وضعیت هشت کارگر بازداشت شده معدن بافق گفت: ما یک بحث اعتراض، انتقاد و یک اقدامات خلاف قانون داریم که این موارد را باید از یکدیگر تفکیک کنیم. اگر کسی اعتراضی دارد باید آن‌را به طور قانونی مطرح کند و آنچه را که مدعی است حق است به اثبات برساند و آن مساله را از طریق مراجع صحیح پیگیری کند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: [اعتراض] هیچ اشکالی ندارد اما ممکن است فردی به زعم خود مساله‌ای را درست و به حق بداند اما دست به اقدام غیرقانونی بزند که باید جلوی آن‌را گرفت. در صورتی که امری حتم اما از مسیر غیرقانونی پیگیری شده باشد ممکن است مساله لوث و خدشه‌دار شود.

محسنی اژه‌ای افزود: اگر کسی که اعتراض دارد به خیابان آمده و عبور و مررو را مختل کند موجب ایجاد ترافیک و مسائل و مشکلات دیگری می شود. از این‌رو نمی‌توان قابل قبول دانست که هر کسی که اعتراض دارد خیابان را ببندد. این مساله خلاف قانون بوده و حتما با آن برخورد می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه از اصل مساله کارگران بافق آگاه است ادامه داد: در مورد بازداشتی‌های و اینکه چه تعداد در بازداشت هستند اطلاعی ندارم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا