سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / مجری طرح توسعه معادن زغال‌سنگ طبس گفت: در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد ذخایر شناخته شده زغال‌سنگ ایران در منطقه طبس قرار دارد.

 به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه طبس، امید فلاح اظهار داشت: تاکنون 2 هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در معادن طبس و پروده 4 هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: کارگروهی زیر نظر نهاد ریاست جمهوری پیگیر جذب فاینانس از شرکای داخلی و خارجی هستند.

وی ادامه داد: زغال‌سنگ طبس به لحاظ کمیت و کیفیت و حجم استخراج جایگاه خاصی دارد و با توجه به کمبود زغال‌سنگ در کشور، تجهیز معادن زغال‌سنگ طبس در دستور کار قرار گرفته است.

مجری طرح توسعه معادن زغال‌سنگ طبس تصریح کرد: بر اساس برنامه 5 ساله، ظرفیت تولید کنسانتره زغال‌سنگ در منطقه طبس باید از 750 هزار تن به 2 میلیون تن در سال افزایش یابد.

فلاح بیان داشت: پس از جذب فاینانس، طراحی معدن توسط سرمایه‌گذار در مدت 6 ماه انجام می‌شود و در نهایت اقدامات اجرایی با بازگشایی معدن و تجهیز و احداث کارخانه زغال‌شویی با ظرفیت حداقل 150 هزار تن کنسانتره در سال آغاز می‌شود.

وی اذعان داشت: در این فرایند برای 500 تا 600 نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

مجری طرح توسعه معادن زغال‌سنگ طبس گفت: مراحل نهایی جذب سرمایه‌گذار برای تجهیز معدن بلوک یک در منطقه مزینو در دست اقدام است که با بهره‌برداری از این معدن سالانه 100 هزار تن زغال‌سنگ خام حرارتی تولید خواهد شد.

فلاح یادآور شد: در حال جمع‌آوری اطلاعات اکتشافی دیگر بلوک‌های موجود در منطقه هستیم و بسته به اولویت کاری نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا