مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان یزد با طرح این پیشنهاد که برگزاری نشست یا همایش مشترک مدیران و مسئولان دستگاههای نظارتی در بخش مالی و مدیران اجرایی استان ضروری است گفت: بحث و بررسی و تجزیه و تجلیل مسایل این بخش به بهبود روند فعالیت های مالی کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد " علی نمازی " در جلسه ذیحسابان دستگاههای اجرایی که با حضور مدیر کل بازرسی استان در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی برگزار شد افزود: توجیه مدیران و کارشناسان مالی نسبت به بحث های مالی و آشنایی آنها با قوانین و مقررات این بخش لازم است.

وی با بیان اینکه شاید یکی از مشکلات فراروی دستگاهها در خصوص مسایل مالی، توجیه و اشنا نبودن آنها با قوانین و مقررات مالی است اظهار داشت: باید مشکلات فراروی دستگاههای اجرایی در خصوص چگونگی هزینه کرد را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام نمود و این را می توان با برگزاری نشست های توجیهی دنبال کرد.

وی مسئولیت و حساسیت کار ذیحسابان در دستگاههای اجرایی را یادآور شد و گفت: ذیحسابان باید در خصوص درآمد و چگونگی هزینه کرد دستگاههای مسئول و پاسخگو باشند و مسئولیت آنها سنگین است.

نمازی با بیان اینکه ذیحسابان استان از تجربه و تخصص لازم برخوردارند و مشاوره مالی لازم را به مدیران دستگاهها ارائه می دهند از حساسیت اداره کل بازرسی استان نسبت به مسایل این بخش قدردانی کرد و گفت: دو مجموعه اقتصاد و دارایی و دیوان محاسبات به عنوان دو دستگاه نظارتی باید با همفکری و تعامل در کنارهم مسایل را دنبال کنند.

مدیر کل بازرسی استان یزد هم در این نشست استفاده از قدرت در مسایل غیر دولتی و غیر حرفه ای را یک فساد و رانت برشمرد که مجموعه های نظارتی منجمله اقتصاد و دارایی و ذیحسبان باید با قدرت جلوی آن را بگیرند.

حجت الاسلام " اکبر طالبی " در پاسخ به طرح مسایلی که اداره کل بازرسی جرات را از مدیران گرفته است طرح این گونه مسایل را " بی اساس " خواند و گفت: ما معتقدیم مدیر باید جرات و جسارت لازم همراه با همت و حکمت در اجرای امور داشته باشد و نباید جرات ریسک پذیری و کارکردن را از مدیر بگیریم؛ اما معتقد به این نیستیم که مدیر در مقابل کارهایی که باید انجام می داده و نداده پاسخگو نباشد.

وی با بیان اینکه از مدیرانی که با نیت خیرخواهانه فعالیت شبانه روزی دارند حمایت می کنیم تصریح کرد: به نظرم باید جلوی ندانم کاری ها، اقدامات خودسرانه و کارشناسی نشده، بی تدبیری، بریز و بپاش ها و عدول از انجام وظایف را بگیریم و ما معتقد به اقداماتی که انگیزه کارکردن را از مدیر می گیرد نیستیم.

طالبی با اشاره به اینکه استان یزد از نظر درآمد در رده های بالا کشوری قرار دارد؛ اما از نظر تخصیص اعتبارات در پایین تری سطح قرار دارد خواستار تلاش بیشتر مسئولان امر برای افزایش اعتبارات استان شد.

وی گفت: بسیاری طرح های نیمه تمام در استان وجود دارد که هم باید اعتبارات لازم برای تکمیل آن جذب شود و مدیران اجرایی نیز باید در این زمینه تلاش کنند تا به نتیجه برسد.




سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا