یزدفردا:با حمایت پارک علم و فناوری یزد  دو طرح پرینتر سه بعدی رومیزی و سامانه پزشکیار همراه ناظر بر سلامت قلب به مرحله اجرا رسید.

دو طرح پرینتر سه بعدی رومیزی و سامانه پزشکیار همراه ناظر بر سلامت قلب با حمایت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد به مرحله اجرا رسید.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا،  میثم بخشی و امیرمحمد شفیعی در جلسه ارائه طرح پرینتر سه بعدی رومیزی اظهار داشتند: دستگاه پرینتر سه بعدی یکی از مهمترین ماشین آلات تکنولوژی RAPID PROTOTYPING   است. این دستگاه ها که با تکنیک های مختلف عمل می کنند، مواد را به صورت لایه لایه در کنار هم قرار داده و محصول را در ضریب های دقت مختلف تولید می نمایند.

این گروه ادامه دادند: در تکنولوژی RAPID PROTOTYPING ، قطعه به صورت لایه لایه تشکیل می گردد. در واقع، ذرات قطعه در کنار یکدیگر قرار گرفته و محصول را تشکیل می دهند. به این ترتیب، محدودیت های ساخت به حداقل می رسد و ضعف تکنولوژی CNC پوشش داده می شود. 

این گروه با بیان اینکه می توان از این دستگاه جهت چاپ بردهای الکترونیکی (PCB) استفاده کرد، بیان کردند: کلیه کسانی که با طراحی و تولید یک قطعه جدید سر و کار دارند می توانند برای بهبود عملکرد خود و کاهش هزینه های جانبی و ناخواسته قالب سازی، از تکنولوژی های نمونه سازی سریع استفاده نمایند.

محمدصادق جنگجو نیز با اشاره به طرح خود با عنوان "سامانه پزشکیار همراه ناظر بر سلامت قلب" گفت: این سامانه به صورت همیشگی به بیمار قلبی متصل است و نوار قلب و ضربان قلب وی را به صورت آنلاین دریافت و برای پزشک ارسال می نماید.

وی  افزود: این سامانه پزشک را قادر می سازد تا هر لحظه که اراده کند در جریان وضعیت قلبی بیمار قرار گیرد. علاوه بر این سامانه مذکور، هزینه چک کردن بیمار و بررسی بیماری های قلبی بیمار را به شدت کاهش می دهد. 

گفتنی است، مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد هر ساله از طرح های علمی کاربردی حمایت می کند.

 

مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد:استارت آپ ویکندها به تولید یک محصول با کمترین هزینه ی شکست کمک می کنند

 

یزدفردا:نخستین استارت آپ ویکند گردشگری یزد 27 لغایت 29 آبان ماه 94 به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می شود.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا، به این بهانه به سراغ مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد رفتیم و متن زیر حاصل گفتگو با تقی فرهنگ نیا، مدیر این مرکز است که با هم می خوانیم:

لطفا مختصری در مورد رویداد استارت آپ ویکند توضیح دهید

استارت آپ به شرکت های نوپایی گفته می شود که کار خود را با یک ایده ی ساده و اولیه آغاز کرده و به سرعت رشد می یابند و به درآمد می رسند. استارت آپ ویکند یک همایش و رویداد آموزشی- تجربی در سراسر دنیا است که همانطور که از نامش پیداست معمولا در انتهای هفته برگزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا انتهای هفته طی 54 ساعت ایده یا پروژه هایی را مطرح و آماده نمایند.

هدف از برگزاری استارت آپ ویکندها چیست؟ 

هدف استارت آپ ویکند، آموزش و ترویج کارآفرینی در کشورهای جهان است. اما جدا از این اهداف، شما در این گونه گروه ها یاد می گیرید چگونه درست فکر کنید و ایده های خود را در جهتی درست و عملی رشد دهید. با افراد و شریک های جدیدی آشنا می شوید که می توانند در پیشبرد ایده شما یا سرمایه گذاری در خصوص آن به شما کمک کنند. در کشور ما نیز چند دوره استارتاپ ویکند برگزار شده است. 

نحوه برگزاری برنامه استارت آپ ویکند به چه صورت می باشد؟

در گردهمایی روز نخست، افراد ایده های خود را مطرح می کنند و از بین ایده های مطرح شده بهترین آن ها با رای حاضران انتخاب می شوند. صاحبان ایده های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص های مورد نیاز برای پیشبرد ایده می کنند. بعد از تشکیل گروه ها روز اول به پایان می رسد. 

در روز دوم گروه ها از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر شده و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده خود می نمایند . در این بین افرادی به عنوان مربی که در زمینه های مختلف دارای تخصص می باشند و یا سابقه ایجاد استارت آپ را دارند گروهها را در جهت اجرایی کردن ایده هایشان راهنمایی و کمک می کنند 

روز سوم گروه ها دور هم جمع می شوند و آخرین تلاش ها را در جهت تولید نمونه اولیه محصول شان انجام می دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می شوند و عصر روز سوم زمان بررسی ایده ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است. 

تاکنون چند استارت آپ ویکند در یزد و به میزبانی چه ارگان هایی برگزار شده است؟ 

در یزد تا به حال دو دوره استارت آپ ویکند برگزار شده است یک دوره 6 الی 8 اسفند سال گذشته به میزبانی دانشگاه یزد و دومین دوره در تاریخ 14 تا 16 مرداد ماه سال جاری با حمایت و میزبانی شرکت تعاونی پیشگامان یزد و دانشگاه امام جواد (ع) با حضور 102 نفر و در قالب 10 تیم برگزار شد.

ارزیابی شما از برگزاری این رویداد علمی در یزد چگونه است؟ 

برگزاری استارت آپ ویکند باعث شده دانشجویان بیشتری با ادبیات مرکز رشد آشنا شوند و ارتباط شان با این مراکز بهبود یابد . من شخصا مباحث مطرح شده در استارت آپ ویکند را به عنوان بخشی از شرایط پذیرش در مرکز رشد می دانم. در این رویداد علمی به شرکت‌کنندگان آموزش داده می شود که چگونه هزینه - فرصت، هزینه - مهارت و هزینه - زمان را با ساخت یک محصول حداقلی کاهش دهند. معمولا حدود 12 درصد از کسانی که در استارت آپ ویکند حضور دارند، کار بر روی ایده ی خود را ادامه می دهند. در دوره اول برگزاری این برنامه در یزد، استقبال متوسط بود، اما در دوره دوم استقبال به حدی زیاد بود که برای تهیه بلیط بازار سیاه نیز تشکیل شد و دوره سوم آن هم به صورت تخصصی در زمینه گردشگری برگزار خواهد شد

لطفا مختصری در مورد استارت آپ ویکندی که قرار است آبان ماه برگزار شود توضیح دهید.

استارت آپ ویکند گردشگری در یزد به عنوان اولین دوره تخصصی در این زمینه در تاریخ 27 لغایت 29 آبان ماه همزمان با هفته جهانی کارآفرینی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می شود. یکی از انتقاداتی که به عملکرد حوزه گردشگری وارد است این است که صنعت گردشگری در ایران با امکانات کم و به شکل سنتی پیش می رود و همین مساله باعث شده تا ایران برای گردشگران دنیا، آن طور که باید جای شناخته شده ای نباشد و جذابیت ها و پتانسیل های موجود آنقدر که باید باعث انتخاب این کشور به عنوان نخستین گزینه های گردشگران برای سفر قرار نگیرد. به همین دلیل این صنعت نیاز به ایده برای پیشرفت دارد و به همین منظور استارت آپ ویکند تخصصی گردشگری برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا