اگر می‌خواهید  با پف زیر چشمتان یک خداحافظی نسبتا طولانی کنید این راه را پیش بگیرید. اول باید بدانید پف زیر چشم چطور به وجود می آید؟ اطراف کره چشم را چربی در برگرفته که توسط رباطهایی در جای خود محکم شده‌اند. ولی با افزایش سن این رباط‌ها ضعیف‌تر شده و و چربی‌ها را آزاد می‌کنند که به صورت پف زیر چشم جمع می‌شوند. علاوه بر افزایش سن، حتی در سنین پایین به دلایلی مثل کم آبی، مصرف دخانیات و مواد مخدر و الکل، بدخوابی و بی خوابی و یا خوابیدن به پشت، زیاد نمک خوردن و حتی اختلالات هورمونی و عادات ماهیانه. جریان خون در زیر چشم کم می‌شود که به دنبالش آب در زیر چشم جمع می‌شود و زیر چشم ورم می‌کند.

غیر از درمان‌های خانگی معروف مثل چای کیسه ای و سیب‌زمینی و خوردن آب زیاد، این راه حل ساده اما بسیار موثر را کمتر جایی خوانده‌ یا شنیده‌اید.

یک خانم خلاق به دنبال یک راه حل موثر برای خلاصی از این نیم دایره آزاردهنده  بود و راه‌های زیادی را امتحان کرد و به این نتیجه فوق‌العاده رسید. تنها مالیدن قهوه زیر چشمان و چند دقیقه صبر کردن به نتیجه باور نکردنی رسید. راز این درمان خانگی، کافئین است که باعث می‌شود رگ‌های خونی منقبض شوند و پف زیر چشم را کمتر می‌کند. کافیست قهوه‌ای را که خورده اید تفاله‌اش را زیر چشم بمالید و یا پودر قهوه تازه را زیر چشم مرطوبتان بگذارید و  چند دقیقه صبر کنید.

هر چند این راه حل موقتی به نظر می‌آید و نمی‌توان به عنوان یک راه حل دائمی از آن استفاده کرداما نتیجه‌ آن بسیار زیاد است و ضرری ندارد جز اینکه یک راه حل ارزان و بدون عوارض یافته اید که در دراز مدت می‌توانید استفاده کنید و همیشه از چهره خود لذت ببرید و هیچ وقت دیگر به فکر کرم ‌های گران نیفتید.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا