موی سفید و خاکستری که در سر آدم پیدا می‌شود تنها برای رنگ مو ناراحت نمی‌شویم بلکه یاد پیری می‌افتیم. اما موهای سفید و خاکستری همیشه نشانه پیری نیستند خیلی وقتها نشانه اختلالات هورمونی اند.  در هر حال موی سفید نشانه آن است که بدن نمی‌تواند به خوبی ملانین که بخش مهمی از فولیکول مو است تولید کند. موهای سفید و جو گندمی با همه جذابیتش برای خیلی ها نشان دهنده کم شدن تولید ملانین در بدن است.

احتمالا باورتان نشود که می‌توانید برای زمان طولانی موی سفید نداشته باشید و یا موهای جوگندمی خود را به رنگ اصلی‌اش برگردانید. در این مطلب یک راه حل خانگی بسیار موثر برای جلوگیری از سفید شدن موها داریم. حتی اگر حس کردید موهایتان دارد رنگ اصلی اش را از دست می دهد حتما به شما توصیه می کنیم که این درمان را انجام دهید تا از داشتن موهای خودتان به رنگ طبیعی خودش تا سالهای دور لذت ببرید.

مواد لازم:

سه حبه سیر

یک کیلو عسل طبیعی

۴ عدد لیمو ترش

۲۰۰ میلی گرم روغن تخم کتان

روش تهیه:

سیرها و لیموها را خرد کنید و بعد عسل و تخم کتان را به آنها اضافه کنید. همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا یک ترکیب یک دست داشته باشید. این ترکیب را در شیشه مربا بریزید و در یخچال نگه دارید.

شما باید روزی دو وعده قبل از وعده غذایی، هر وعده یک قاشق غذاخوری از این ترکیب بخورید.

این ترکیب بسیار مقوی و مفید است و برای سلامتی شما هم بسیار توصیه می شود.

علاوه بر این دستور فوق العاده برای جلوگیری از سفید شدن مو به روش خانگی، راههای طبیعی دیگری هم به عنوان درمانهای خانگی سفید نشدن مو وجود دارد که از قرار زیر هستند:

  • برگ کاری و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و در آب بجوشانید. بعد صافش کنید وبگذارید در هوای اتاق خنک شود. بعد آن را روی سر خود بمالید و بگذارید یک ربع تا بیست دقیقه بماند و بعد با آب وشامپو سرتان را بشویید.

  • یک لیتر ماست را با یک قاشق غذاخوری پودر مخمر مخلوط کنید و قبل از هر وعده غذایی مقداری از آن بخورید.

  • یک کار مفید دیگر برای سفید نشدن موی سر ماساژ موها  و کف سر با کره ارگانیک گاو است. هفته ای دو بار  به مدت ۳ ماه این کار را انجام دهید تا هم موهای شفاف و زیبایی داشته باشید و هم از شر موهای سفید خلاص شوید.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا