یزدفردا"چگونه لاغر شویم و درمان چاقی چیست؟ ؟در دنیای امروز کاهش وزن و درمان چاقی برای بسیاری به یک موضل تبدیل شده است. بسیاری از بیماری ها رابطه مستقیم با ازدیاد وزن دارند از جمله می توان به کبد چرب، دیابت،فشار خون، درد مفاصل، تنگی نفس، برخی از مشکلات گوارش و غیره اشاره نمود، طبق آمار در آمریکا از هر سه نفر یک نفر با مشکل ازدیاد وزن و چاقی روبرو است، در ایران نیز این مشکل تا حدودی زیادی وجود دارد و طبق بررسی برخی از پزشکان و متخصصین تغذیه ازدیاد وزن و چاقی در سال های آینده به یک معضل جهانی تبدیل خواهد شد.

چگونه لاغر شویم تناسب اندام و وزن ایده آل علاوه بر افزایش جذابیت ظاهر و اعتماد به نفس در فرد، سبب کاهش شانس ابتلا به برخی از بیماری ها از قبیل مشکلات قلب و عروق، دیابت، مشکلات کبدی و غیره نیز می گردد. اما نکته مهم کاهش وزن و درمان چاقی با تغذیه مناسب و استفاده از روش های صحیح می باشد.

چگونه لاغر شویم درمان چاقی چیست آیا باید از قرص لاغری و چربی سوز استفاده کنیم؟ سوالات مهمی است در ذهن افرادی که قصد کاهش وزن دارند، اما متاسفانه به قدری تبلیغات کذب و غیر علمی بخصوص درباره قرص های لاغری فراوان است که اکثرا روش نامناسبی برای کاهش وزن خود انتخاب می کنند!

پاسخ کوتاه به این سوالات این است که اصولا در یک برنامه کاهش وزن مناسب نه نیازی به استفاده از قرص لاغری است و نه نیازی به کم خوری!

قبل از اینکه به بررسی علل و نحوه درمان چاقی بپردازیم اجازه دهید الگوی ذهنی مردان و زنان را درباره تناسب اندام بررسی کنیم:

چگونه لاغر شویم آیا تا بحال به این مطلب فکر کرده اید که چرا زنان، مردان لاغر اندام و بر عکس مردان زنان چاق را نمی پسندند و معمولا در الگوی ذهنی اکثر افراد مرد جذاب، مردی است که دارای اندامی عضلانی و قوی بوده و زن جذاب، باید دارای اندامی متمایل به لاغر باشد. برای پاسخ این سوال باید به اجدادمان و انسان های نخستین بر گردیم، در آن زمان و از دیدگاه زنان مردی که دارای بدنی تنومند بوده شانس موفقیت بیشتری در شکار و تهیه غذا داشته و همچنین می توانسته آن ها را در برابر خطرات احتمالی مانند حمله حیوانات و غیره محافظت کند، این الگو در ذهن و ضمیر ناخودآگاه آنها شکل گرفته و نسل به نسل تا امروز منتقل شده است. برای مردان این الگو برعکس می باشد، از دید مردان آن زمان، زنان لاغر اندام سهم کمتری از شکار آن ها را خواستار بوده و در نتیجه به دنبال زنان لاغر می بودند تا زنان چاق و این الگو درباره ظاهر زن ایده آل در ذهن مردان شکل گرفته است تا به امروز، به همین دلیل است سوالاتی از قبیل چگونه لاغر شویم فکر بانوان را به خود مشغول کرده و بر عکس چگونه عضلات خود را تقویت و حجیم کنیم فکر مردان را درگیر کرده است!

حال در زیر به بررسی علل چاقی و نحوه درمان چاقی می پردازیم:

عامل اصلی ازدیاد وزن و چاقی سرعت کند متابولیزم(سوخت و ساز) بدن می‌باشد، آیا تا بحال از خود نپرسیده‌اید چرا شخصی بیشتر از شما غذا می‌خورد اما دچار ازدیاد وزن نمی‌شود در حالی که شما با کوچکترین ناپرهیزی با افزایش چشمگیر وزن روبرو می‌شوید؟ زمانی که سرعت متابولیزم کند باشد، بدن به جای تبدیل مواد غذایی به انرژی، آن‌ها را به چربی تبدیل و در خود ذخیره می‌کند، در این حالت فرد دائما با کمبود انرژی روبروست و برای کسب انرژی تمایل به مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای و قهوه و یا خوردن مواد غذایی بیشتر بخصوص مواد قندی و شیرین دارد. چرا که مواد شیرین سریعا باعث افزایش قند خون و انرژی می‌شوند، مواد شیرین علاوه بر داشتن کالری زیاد سبب ترشح بیشتر هورمون انسولین شده که خود باعث ازدیاد وزن می‌گردد، با ترشح بیشتر هورمون انسولین قند خون دائما افت می‌کند و فرد با عوارضی مانند بی‌قراری، ضعف، خستگی و غیره مواجه می‌شود و به ناچار به خوردن مواد غذایی و تنقلات بیشتر روی می‌آورد! به همین دلیل است که افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو می باشند، زیرا غده پانکراس با ترشح بیش از حد هورمون انسولین سبب مصرف و تخلیه بدن از عناصر روی، منگنز و کروم می گردد، این عناصر برای تولید انسولین مورد نیاز می باشند و کمبود آن ها در بدن یکی از عوامل مهم در بروز دیابت نوع دو می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله دیابت را مطالعه کنید.

برچسب ها: کاهش وزن چگونه لاغر شویم درمان چاقی، رژیم لاغری

چه عواملی باعث کاهش یا افزایش سرعت متابولیزم بدن می‌گردند؟

هورمون‌های ترشح شونده توسط غدد فوق کلیوی و تیروئید باعث تولید انرژی و تعیین کننده سرعت متابولیزم بدن می‌باشند، این هورمون ها وظایف بسیار مهم دیگری از قبیل تنظیم وزن، خواب، سیستم گوارش، قوای جنسی و صد‌ها مورد دیگر ایفا می‌کنند.

این غدد برای ترشح به اندازه هورمون‌ها و فعالیت خود، احتیاج به برخی از مواد مغذی از قبیل: پروتئین، چربی‌ها و حتی کلسترول، مواد معدنی از قبیل منگنز، ید، روی، سلنیوم، کمی عنصر مس، کروم، سدیم، منیزیم و ویتامین‌ها از قبیل گروه ب، ث، ای و غیره دارند، هر‌گونه عدم توازن(کمبود یا ازدیاد) در میزان هر یک از مواد ذکر شده در بدن می‌تواند سبب پر‌کاری یا کم‌کاری این غدد گردد که نتیجه آن می‌شود سرعت کند متابولیزم بدن و چاقی و یا سرعت سریع متابولیزم بدن و لاغری، البته قابل ذکر است لاغری صرفا بدلیل سرعت سریع متابولیزم بدن نمی‌باشد و عواملی دیگری مانند مشکلات گوارش و غیره نیز در آن دخیل می‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشر مقاله لاغری و کمبود وزن را مطالعه کنید.

با تنظیم میزان و نسبت مواد معدنی در بدن با برنامه غذایی(رژیم لاغری) و استفاده از مکمل های غذایی مناسب(مکمل های غذایی باید بر اساس نتیجه آزمایشات خون تجویز شوند و برای هر فردی با توجه به نیازهای بدن وی می توانند متفاوت باشند) سرعت متابولیزم تنظیم و بدن به جای تبدیل مواد غذایی به چربی آن ها را به انرژی تبدیل می کند و شخص دیگر با افت قند خون، احساس ضعف و خستگی روبرو نمی گردد و به دنبال آن اشتها و میزان غذایی مصرفی نیز کنترل و به مرور زمان از وزن اضافه بدون نیاز به کم خوری کاسته می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا مقاله مواد معدنی و نقش آن ها در بدن را مطالعه کنید.

رژیم های کم کالری و یا استفاده از قرص های لاغری هیچکدام تنظیم کننده سوخت و ساز بدن نمی باشند از اینرو کاهش وزن از طریق آن ها معمولا بصورت موقت و همراه با عوارض جانبی مانند ریزش مو، کاهش انرژی بدن و تمایلات جنسی و سایر مشکلات می باشد، به عبارتی فرد با کم خوری و فشار به بدن خود سبب کاهش وزن می گردد و به محض اینکه چند روزی رژیم لاغری را رها کند شاهد افزایش مجدد وزن خود خواهد بود.

همچنین در علم ژنتیک، ژن عامل چاقی تاکنون شناسایی نشده است و این گفته برخی از پزشکان و متخصصین تغذیه که عامل چاقی افراد مادرزادی(ارثی) است کاملا غیر علمی است، به عنوان مثال ممکن است مادری دچار کمبود عنصر روی بوده و فرزند وی نیز با کمبود روی و متقابلا ازدیاد مس متولد شود که موجب کاهش سرعت متابولیزم بدن فرزند به دنیا آمده می‌شود، این مبحث ارتباطی با ژن و ژنتیک ندارد و صرفا مربوط به مسایل تغذیه بوده و اصلاح آن براحتی صورت می‌گیرد.(چگونه لاغر شویم و بهترین درمان چاقی چیست؟)

توجه داشته باشید برای درمان چاقی، تناسب اندام و کسب نتیجه مطلوب و برگشت ناپذیر رعایت همزمان چند فاکتور نیاز است:

1. رژیم لاغری: تغذیه و برنامه غذایی صحیح و اصولی و نه کم خوری!

2. انتخاب مکمل های غذایی مناسب و نه مصرف قرص لاغری: برای تنظیم متابولیزم بدن، میزان مواد معدنی و ویتامین ها نیاز است در کنار اصلاح تغذیه تا مدتی از مکمل های غذایی استفاده شود، این مکمل ها باید بر اساس نتیجه آزمایش های خون تجویز و مصرف شوند. زمانی که متابولیزم بدن تنظیم گردد بدون نیاز به کم خوری و یا استفاده از قرص های لاغری به مرور زمان از وزن اضافی کاسته می شود.

برنامه ما برای درمان چاقی و کاهش وزن:

در برنامه درمانی ما با انجام آزمایشات خون ابتدا وضعیت متابولیزم، فعالیت غدد تیروئید و آدرنال(فوق کلیوی) و میزان عناصر معدنی در بدن بررسی می شوند و بر اساس اطلاعات بدست آمده برنامه های غذایی متنوع، مکمل‌های غذایی و درمان مناسب تجویز می‌شود که سبب تنظیم متابولیزم و به دنبال آن افزایش انرژی بدن می گردد و فرد در مدت زمان کوتاه به وزن ایده ال دست می یابد، این برنامه درمانی علاوه بر کاهش وزن و درمان چاقی سبب افزایش سلامت بدن نیز می گردد زیرا دقیقا بر اساس نیازهای بدن تنظیم می شود.

جهت کسب اطلاعات درباره چگونگی آغاز درمان با ما لطفا اینجا کلیک کنید.

تذکر: به طور جدی توصیه می کنیم از مصرف قرص های لاغری که دارای عوارض جانبی فراوان می باشند جدا خوداری نمایید، گزارش های فراوانی از عوارض جانبی مصرف این قرص ها مانند ریزش مو، ضعف و غیره، همواره دریافت می کنیم.

نمونه هایی از نتایج درمان:

آقای ب. ج 39 ساله بعد از 11 ماه

آقای م. ش 30 ساله بعد از 7 ماه

52 ساله بعد از 7 ماه

39 ساله بعد از 8 ماه

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا