گزارش کامل از سفر دو روزه محمدرضا تابش به حوزه انتخابیه اردکان

یزدفردا : محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه و برای سفری دو روزه در اردکان حضور یافت.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي دفتر نماينده مردم اردكان در مجلس:گزيده اي از اخبار سفر نماينده مردم اردكان بدين شرح مي باشد:

ديدار با استاندار، معاونین برنامه ريزي و عمراني استاندار و مدير عامل آب منطقه اي يزد
محمدرضا تابش نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي در بدو ورود به یزد در دیدار با فلاح زاده استانداريزد، بابایی و میر سعیدی معاونین استاندار و خورشيدنام مدیر عامل آب منطقه ای یزد به طرح برخي از مشكلات موجود بخصوص مسئله كمبود آب شهرستان اردكان اشاره کرد و خواستار رفع عاجل این مشکل که مردم را در مضیقه قرار داده و برخی از پروژه های صنعتی را به حال رکود درآورده شد.
نماینده مردم اردکان در این دیدار ضمن اشاره به گسترش واحدهای صنعتی در اردکان و اعتراض صاحبان صنایع در خصوص تخصیص ناکافی آب به صنايع اين شهرستان علیرغم قول قبلی گفت: با توجه به شوری آبهای اردکان و عدم امکان برداشت از سفره های آب زیرزمینی باید افزایش سهمیه آب واحدهای صنعتی اردکان در اولویت کاری مدیریت آب منطقه ای استان يزد قرار گیرد.
وی همچنین خواستار آن شد تا سهمیه اختصاصی به پروژه های ملی را به حساب شهرستان اردکان نگذارند و از محل تخصیص جدیدآب ،نیازهای شهرستان را مرتفع نمایند. در اين ديداراستاندار يزد طی دستوری به معاون برنامه ریزی خود خواستار آن شد تا در جلسه اي با حضور مسئولان سازمان آب و فرماندار اردکان موضوع را بررسی و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.
مذاكره تلفني با وزير نيرو
همچنین تابش در مذاکره تلفنی با مهندس فتاح وزیر نیرو با اشاره به تامين آب شرب و بهداشت اردكان از محل آب انتقالي از خط اول انتقال و سهمیه ناکافی که اعتراض مردم و صاحبان صنایع را در پی دارد، خواستار افزایش این سهمیه شد.

 وي با اشاره به وجود 25000 مشترك آب در شهرستان و وجود 15000 متر مكعب مخزن ذخيره آب شرب و بهداشت اظهار داشت: به منظور رسيدن به حداقل استانداردهاي موجود، نياز به احداث يك باب مخزن 10000 مترمكعبي در شهرستان احساس مي شود كه با توجه به قول وزير محترم نيرو در سفر به اردکان ، خواستار اقدام مجدانه در این خصوص شد تا در مواقع قطع آب مردم شهرستان با بحران مواجه نشوند.

تابش در اين تماس تلفني با اشاره به فرسوده بودن شبكه انتقال و توزيع آب شرب اردكان و حجم اعتبارات كم جهت اصلاح آن خواستار اختصاص اعتبار وي‍‍‍زه به منظور اصلاح اين شبكه فرسوده شد.
مهندس فتاح وزير نيرو نیزضمن قول مساعد در خصوص تامین سهمیه آب مناسب و تاکید بر اجراي آنچه در سفر به اردكان وعده داده شده بود ، گفت : موضوع را به مدیران استانی منتقل و خواستار تسریع در رفع مشکلات خواهد شد.
بررسي مشكلات صندوق مهر امام رضا(ع) اردكان

در ديدار نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با دكتر صحرايي رئیس صندوق مهر امام رضا(ع) مشکلات این صندوق مورد بررسي قرار گرفت. در این دیدار دکتر صحرایی ضمن ارائه گزارشی از کارهای صورت گرفته و در دست انجام این صندوق به بیان برخی از مشکلات از جمله نداشتن ساختمان ملکی علیرغم اهداء زمین آن توسط فردی خیر همچنین کمبود تسهیلات وعده داده شده ،خواستار کمک تابش در این زمینه شد.
نماینده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي نیز در مذاکره تلفنی با یسائی رئیس صندوق مهر امام رضا(ع) تسریع دراختصاص تسهیلات وعده داده شده به صندوق استان، خصوصاً تامین مصوبات سفر مقام معظم رهبری را خواستار شد.
وي گفت: با توجه به واگذاري زمين از طرف خير اردكاني جهت احداث ساختمان براي اين صندوق، تامين اعتبار مورد نياز جهت احداث ساختمان صندوق مهر امام رضا در اردکان ضروري است.
یسایی نیز ضمن تشکر ازنماينده مردم اردكان در مجلس به خاطر کمک به صندوق مهر امام رضا (ع) در مواقع مورد نیاز، قول تامین اعتبارات لازم در اين زمينه ها را داد.
ملاقات مردمي و رسیدگی به تقاضاهای مردم
صبح روز پنج شنبه و عصر روز جمعه و طبق برنامه از قبل اعلام شده ، تابش در دفتر نماینده با مردم و برخی از مسئولان شهرستان به صورت حضوری ملاقات داشت. طبق گذشته، این ملاقات ها نیزبه خاطر ازدحام جمعیت مراجعه کننده مجموعاًٌ بیش از 6 ساعت به درازا انجامید.
در اين ديدارها مردم به صورت جداگانه با نماینده خود گفتگو و مشکلات خود را مطرح کردند و تابش نیز دستوراتی در جهت حل مشکلات آنها داد. در برخی موارد نماينده مردم اردكان با مذاکره تلفنی با مسئولین مربوطه نسبت به حل مشكلات آنها اقدام نمود.
حضور در گلزار شهدا
عصر روز پنج شنبه تابش با حضور در گلزار شهدا به فاتحه خوانی برسر مزار شهدا، قبور آیت ا.. خاتمی و بهجتی امامان جمعه فقید اردکان ، پدر مرحوم و همسر مرحومه خود پرداخت و با برخی خانواده ها که در سوگ عزیزان خود نشسته بودند، ابراز همدردی کرد.
شركت در آيين بزرگداشت بيست و ششمين سالگرد شهادت آيت ا.. صدوقي
محمدرضا تابش نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي با حضور درمسجد روضه محمديه در مراسم سالگرد شهادت آیت ا.. صدوقی امام جمعه فقید یزد و چهلمین روز درگذشت همسر بزرگوار ایشان شرکت كرد. در اين مراسم كه با حضور جمع كثيري از مسئولان،روحانيون، نيروهاي انتظامي و اقشار مختلف مردم برگزار شد حجت الاسلام و المسلمين فاطمي نيا به بيان برخي از ویژگیهای شهيد محراب استان پرداخت.
ديدار با مسولان ورزش و جمعي از ورزشكاران اردكان
محمدرضا تابش نماينده مردم اردكان و نايب رئيس فراکسیون ورزش مجلس شوراي اسلامي با حضور در محل برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان در سالن شهید چمران اردکان با مسئولین ورزش شهرستان و جمعی از ورزشکاران از نزدیک ديدار كرد. تابش در اين ديدار با اشا ره به استعدادهای ورزشی مستعد در اردکان حضور یک تیم فوتبال اردکان در مسابقات لیگ استان را ناکافی دانست و خواستار برنامه ریزی و توجه بیشتر برای افزایش این سهمیه شد.
نایب رئیس فراكسيون ورزش مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بهره برداری از 7 طرح ورزشی تا پایان سال جاری در شهرستان اردكان شامل احداث 3 سالن ورزشی در مجموعه ورزشگاه آزادی، 2 سالن ورزشی با کمک خیرین و تبدیل 2 باب آب انبار به زورخانه که بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه در بر دارداز زحمات مدیر يت ورزش استان و شهرستان قدردانی نمود. وی با انتقاد از کندی روند پیست موتورسواری و پیست اسبدوانی خواستار تسریع در اجراء این پروژه ها شد. وي انتظار بالغ بر بیست هزار موتورسوار اردکانی برای احداث پیست موتورسواری که مکرراً وعده آن داده شده است را انتظاری به جا دانست و توجه مسئولان استان و شهرستان را به مطالبه این درخواست منطقی خواستار شد.
بررسي مشكلات كشاورزان شمال اردكان وپيشرفت كار انتقال آب به اين منطقه
با حضور تابش مشکلات بخش کشاورزی و انتفال آب به کشتخوانهای شمال اردکان بررسی شد.در این جلسه که با حضور متقی نیا معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان، سازگاری رییس جهاد کشاورزی اردکان ، فلاحیان مدیرعامل شرکت دروداب جنوب و جمعی از مسئولین شهرستان اردکان برگزار شد معاون آب و خاک سازمان جهاد كشاورزي استان ضمن ارائه گزارشی از کارهای انجام گرفته در حوزه آب و خاک شهرستان اردکان گفت از کارهای موفق در این زمینه می توان به لوله گذاري 12 کیلومتري جهت انتقال آب به کشتخوانهای حسین آباد و کچیب اردكان اشاره کرد.
تابش نیزضمن تشکر از مسئولین به جهت کارهای صورت گرفته تا به حال گفت با توجه به خشکسالی امسال، مجلس اعتبارات خوبی برای جبران این موضوع در نظر گرفته است که باید مسئولان استان سهم استان و شهرستانها را مطالبه و صرف جبران خسارتها نمایند.
محمدرضا تابش در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با جاده های دسترسی مزارع و انتقال آب به كشتخوانها گفت: با توجه به محدودیت منابع آب، باید مطالعات علمی و فنی کاملی چه در زمینه حفظ خاک و تامین آب و چه در زمینه توزیع و انتقال آب صورت گیرد تا بتوان بهترین بهره وری را از این منابع محدود داشته باشیم.
تابش با بیان اینکه افزایش بهره برداری از آب و خاک باید سرلوحه کار کشاورزان نیز قرار گیرد و مسائل علمی و تخصصی به آنها آموزش داده شود گفت: متاسفانه در کشاورزی نوین در کشور نیز کمتر به مدیریت آب و خاک بها داده شده است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به وجود قدمت زیاد باغات پسته در اردکان ، از آن به عنوان یک کلکسیون ژنتیکی یاد کرد و گفت: همه مسئولین در حفظ و بهره برداری صحیح از آن باید تمام توان خود را به كار گيرند.
شركت درجلسه هیات امنای دانشگاه دخترانه حضرت خدیجه (ع) اردکان
جلسه هیات امنای دانشگاه دخترانه حضرت خدیجه (ع) اردکان در دفتر نماینده اردکان برگزار شد. در این جلسه که با حضور معاونين استاندارو فرماندار اردکان و جمعی از مسئولین اداری و دانشگاهی اردکان برگزار شد حسینی پور مسئول دبیرخانه این دانشگاه گزارشی از کارهای صورت گرفته و جلسات برگزار شده طي يك ماه گذشته را ارائه کرد.
تابش نیز با بیان اینکه از مدتها پیش وجود یک دانشگاه قوی برای دختران شهرستان احساس می شد اظهار داشت در مذاکره با دکتر زاهدی وزیر علوم خواستار راه اندازي هرچه سريعتر اين دانشگاه و تصويب رشته هاي مورد نياز آن شد که با موافقت وزیر علوم و قول مساعد ايشان این کار در اسرع وقت انجام خواهد پذیرفت. تابش از مسئولان شهرستان خواست تا نسبت به انجام تعهدات خود تسریع نموده تا انشاءا... دانشگاه در موعد مقرر اقدام به پذیرایی دانشجو نماید.
شركت درجلسه اعضای هیات موسسس موسسه هم اندیشی و تعالی اردکان برتر(مهتاب)
جلسه اعضای هیات موسسس موسسه هم اندیشی و تعالی اردکان برتر در دفتر نماینده برگزار شد. در اين ديدار كه باحضور اعضاي هيات موسس و جمعي از اعضاي شوراي راهبردي اين موسسه برگزار گرديد محمدرضا تابش ضمن تشكر از دست اندركاران اين موسسه خواستار استفاده هر چه بيشتر از ايده ها و تفكرات نو جهت پيشبرد و توسعه شهرستان اردكان شد. وي گفت این موسسه باید عملی باشد تا صاحبان اندیشه و خرد خصوصاً جوانان علاقه مند و همشهریان اردکانی مقیم سایر شهرستانها بتوانند با طرح نظرات و دیدگاهها و تخصص خود روند توسعه شهرستان را تسریع بخشند. وی بر پذیرفتن افراد علاقه مند در کمیته ها فارغ از سلایق آنها تاکید کرد.
شرکت در مراسم نماز جمعه احمدآباد
از ديگر برنامه هاي نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي شركت در مراسم نماز جمعه بود .اين هفته تابش با حضور در احمدآباد ضمن شركت در اين مراسم ،در جمع مردم اين شهر نيز حضور يافت و به بررسي مشكلات آنان پرداخت.از جمله اين مشكلات می توان به خرابی جاده هاي بین مزارع،کمبود سهمیه آرد در این شهرو مشکل تردد مردم احمدآباد بواسطه حضور وسایل سنگین در کمربندی ولیعصر همچنین برخورد نامناسب نیروی انتظامی با موتور سواران اشاره کرد. تابش نیز در خصوص حل مشکل آنها قول مساعد جهت پیگیری و مذاکره با مسئولین مربوطه را داد.


مذاکره با مسئولان نیروی انتظامی شهرستان اردکان
محمدرضا تابش همچنین در خصوص مشکل توقیف موتورهای ویژه پیست موتورسواری و گلایه های جمعی از موتورسواران اردکان در خصوص برخوردهای نيروی انتظامی با آنها ، نزدیک احمدآباد ،تلفنی با سرهنگ طالب پور فرمانده نيروي انتظامي اردكان و سرهنگ اکبرزاده فرمانده نیروی انتطامی استان یزد صحبت كرد.

تابش در اين مذاكره تلفني ضمن تشکر از زحمات و خدمات پرسنل آن نیرو ، اذعان داشت برخورد نامناسب و سلیقه ای برخی از مامورین باعث دید منفی مردم نسبت به پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی می شود، که شایسته زحمات آنها نیست .

وی رعایت موازین قانونی، شرعی و اخلاق اسلامی را در برخورد با مردم خواستار شد و اظهارداشت مردم نیز باید مراعات مقررات و ضوابط را نموده و با مامورین نیروی انتظامی در اجراء مقررات هماهنگی داشته باشند.
سرهنگ اکبرزاده نيز اظهار داشت كه در اولين فرصت نسبت به حل موارد مطروحه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. 

یزدفردا  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا