رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: امسال بیش از 30 هزار نفر زائر در پیاده روی اربعین از استان یزد شرکت می کنند که هر استان مسئولیت اسکان و تغذیه زائران را برعهده دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمدرضا جعفری روز دوشنبه در نشست ستاد عتبات عالیات خاتم اظهار داشت: با توجه به ازدحام زائران و حضور بیش از 3 میلیون زائر در این مراسم در راستای برگزاری مراسم زیارت اربعین حسینی درکربلای معلی تمهیدات لازم صورت گرفته شده است.
وی گفت: با هماهنگی صورت گرفته در جلسات مختلف سهمیه زائران پیاده استان یزد در مراسم اربعین 30 هزار نفر تعیین شد که درصدد هستیم با شناسایی خیرین در رابطه با راه اندازی موکب، پخت غذا و فضای استراحت در کربلا، نجف و سایر مناطق اقدام کنیم.
وی در ارتباط با صدور ویزا برای شرکت کنندگان در مراسم راهپیمائی اربعین حسینی گفت: با مذاکراتی که با مسئولین استان انجام گرفته است امید داریم تا بتوانیم همچون سال گذشته ویزای زائران را در استان آماده کنیم.
وی تاکید کرد: تاکنون اسکان حدود 15 هزار نفر در این مراسم معنوی آماده شده است و در تلاشیم تا قبل از اعزام زائران، اسکان آنها جهت رفاه حال آنها مهیا گردد.
فرماندار خاتم نیز در این نشست گفت: شهروندان خاتم به دلیل بافت مذهبی که دارند اعتقاد ویژه ای به عتبات عالیات دارند و در سالهای گذشته نیز در این مراسم معنوی حضور خوبی داشته اند که امسال نیز استقابل ویژه ای خواهند داشت.
محمد زاده رحمانی اضافه کرد: در راستای هر چه بهتر شدن این مراسم هر گونه همکاری و مساعدتی را دریغ نکرده و امید داریم تا بتوانیم با همدلی قدمی را در این امر معنوی برداریم.
امام جمعه هرات نیز گفت: دشمن هدفش از بین بردن اسلام ناب محمدی است لذا برای از بین بردن اسلام نقشه های شومی را اجرایی می کند و از هیچ حیله و نیرنگ و اقدامی فروگذار نخواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی اظهار کرد: دشمن برای از بین اسلام اقدام به راه اندازی گروه های تروریستی همچون داعش کرده است.
وی نقش سپاه پاسداران را در پاسداری و نگهبانی از عتبات عالیات مهم خواند و یادآور شد: اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جلوی داعش ایستادگی نمی کرد اکنون آثاری از کربلا بر جای نمانده بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا