امید حسین مرشدی

میانگین فضای ورزشی در مرکز استان با دارا بودن بیش از نیمی از جمعیت کمترین در کل استان است.آمار رقم 27 سانتی متر را برای مرکز استان نشان می دهد (میانگین کشوری 73 سانتی متر است).
هنوز ورزش یزد ما دلبسته مجموعه فسیلی شهیدپاکنژاد(کلوپ کوچه حنا) است ونمی تواند از آن دل بکند گرچه گفته می شود در صورت اتمام مجموعه ورزشی بزرگ یزد،یزد از بهترینهای ایران می شود اما با این سرعت پیشرفت و با این میزان اعتبار تخصیص داده شده شاید،احتمالا، نتیجه ها،ندیده های ما بهره مند شوند.
راهکار،پیگیری برای ملی شدن این پروژه بزرگ واختصاص اعتبار ملی است،در غیر این صورت پروژه های نیمه تمام در حال فرسودگی است،نظیر پیست دوچرخه سواری یزد که روزی قرار بود بزرگترین خاورمیانه شود و اکنون به حال خود رها شده است.
هدفمندی برای اتمام پروژه های نیمه تمام بر اساس نیازمندی ها وتوانمندیهای ورزش استان می تواند این نقیصه را کمرنک تر بروز دهد.
گرچه هنوز هم گرایش مردم یزد به سوی ورزش در قیاس با بسیاری از استانها،نگران کننده است اما نمی توان با این میزان فضای کم وقدیمی بر طبل جذابیت ورزش کوبید.این در حالی است که آمار دیابت نگران کننده است، ودر حالیکه چاقی عامل اصلی دیابت وامراض مختلف است،آمار گویای این مدعاست که بیش از 35درصد  کودکان ونوجوانان یزدی اضافه وزن دارند..تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل..
 لازم به ذکر است،اشکذر،خاتم،بهاباد،تفت وابرکوه بیشترین سرانه فضای ورزشی را در استان دارا هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا