رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست گفت: در پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت رشته مستقلی ویژه کارکنان دستگاههای اجرایی دیده شده است.

 اکبر رنجبر افزود: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ویژه کارکنان ادارات به همت موسسه قرانی نورالهدی  و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ های 19 و 20 آبانماه سال جاری برگزار می گردد.

ئی خاطر نشان کرد: براساس توافق صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، به منظور توسعه مفاهیم و معارف قرآن، در پازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت رشته مستقلی ویژه کارکنان دستگاه های اجرایی دولت پیش بینی شده است.

وی افزود: براین اساس رشته «تفسیر آیات برگزیده قرآن» بامحوریت مفاهیم و تدبر سوره مبارکه "صف" به سایر رشته های آزمون اضافه شده است.
رنجبر  ادامه داد: هرچند شرکت در این رشته برای سایر علاقه مندان و قرآن آموزان موسسات قرآنی سراسر کشور مجاز می باشد، لکن منبع آزمون، فرآیند ثبت نام، تاریخ آزمون و نحوه شرکت در آزمون این دو گروه متفاوت می باشد.

رییس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست افزود:

کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی به غیر از شرکت در «رشته مفاهیم و تدبر سوره مبارکه صف» در صورت شرکت در هریک از رشته های «ترجمه ومفاهیم قرآن کریم» و کسب حد نصاب قبولی نیز می توانند از مزایای مترتب بر گواهینامه های آموزش عمومی، به مدت٢٨ ساعت در چارچوب نظام آموزش کارمندان بهره مند شوند.

رنجبر  ثبت نام در این آزمون را از طریق اینترنت برشمرد و اظهار داشت: ثبت نام اینترنتی آزمون ویژه کارکنان دولت در فضایی مستقل بر روی پایگاه اینترنتی به نشانی www.qia.ir امکان پذیر می باشد که از تاریخ 1 آبان لغایت 15 آبان متقاضیان می توانند مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام برای رشته های دیگر و دیگر علاقمندان در آزمون سراسری از تاریخ 20 شهریور تا 30 مهرماه می باشد و کتاب آزمون ازطریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها قابل تهیه می باشد و آزمون در قالب ٣٠سوال چهار گزینه های و یک سوال تشریحی برگزار می شود.

رنجبر  در پایان افزود:١١٠ کمک هزینه عتبات عالیات به نفرات برگزیده به قید قرعه اهداء می گردد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا