محمد حسین تقوایی زحمتکش

 وبسایت کارانه که در پی صحبت‌های محمدباقر قالیباف برای ایجاد ۵ میلیون شغل ایجاد شده بود، از دسترس خارج شد در همین حال برخی از رسانه ها از مسدود سازی این وبسایت توسط دولت خبر داده اند

کانال رسمی سامانه ملی کارانه نیز  با انتشار صفحه پیوندها، نوشت سامانه کارانه توسط دولت  فیلتر شد.در همین راستا سیدمحمود رضوی مسئول تبلیغات ستاد انتخاباتی قالیباف با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به از دسترس خارج شدن سامانه کارانه واکنش نشان داد.

 وی در این پیام نوشت: سامانه کارانه آن‌قدر لرزه بر اندام دولت 4درصدی انداخته که تمام هم و غم دولت حرف شده فشار به تمام ارکان نظام برای تعطیلی سامانه.

در همین حال محمدرضا فرنقی زاد  مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرد، دولت نقشی در فیلتر سامانه کارانه راه اندازی شده از سوی محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ندارد.

وی افزود: کمیته مصادیق محتوای مجرمانه نیز اخیرا جلسه ای نداشته و این اقدام با دستور مقام قضایی صورت گرفته است.

جالب آنکه وب سایت‌ها و کانال‌های ستاد انتخاباتی حسن روحانی مدعی شدند که به‌دستور دادستانی و بنابر قانون تخلفات رایانه‌ای انتخابات و رأی همه اعضای کمیته فیلترینگ (ناجا، ارشاد، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات) سایت کارانه محمدباقر قالیباف فیلتر می‌شود.

قالیباف در خصوص این سامانه گفته بود: «ان‌شا‌الله با کمک کارآفرینان، پیمانکاران، تجار و نیروهای جوان خلاق‌مان کار تولید شغل و کالا را آغاز می‌کنیم، و بر همین اساس ما همین الان سامانه ملی کارانه به آدرس www.kar96.ir را ایجاد کرده‌ایم و همه کارآفرینان و کسانی که به دنبال کار هستند با هر مهارت و تخصصی می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کنند.»

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا