جوش صورت چیست؟جوش صورت

جوش صورت

جوش یک مشکل پوستی است که در اثر تجمع چربی در بخش های مختلف بدن از جمله صورت , قفسه سینه, شانه, گردن و... به صورت جوش های سریاه , جوش سر سفید و... رخ می دهد.

علت چیست؟

برخی جوش ها در دوران نوجوانی که معروف به جوش غرور جوانی هستند نمایان می شوند. اما به طور کلی عواملی هستند که پایه واساس جوش صورت به شمار میروند که از بین آنها اصلی ترین شان هورمون ها و اختلالات آنها , مصرف داروهای خواص که حاوی آندروژن و.. هستند, داشتن رژیم غذایی نامناسب حاوی چربی و فست فودها , استفاده از لوازم آرایشی چرب و نامناسب و بدتر از تمام این عوامل استرس به وجود آورنده جوش صورت هستند.

جوش در هر منطقه از پوست نشانه چیست؟

وجود جوش در پیشانی مشکل گوارشی و مصرف فست فودها را نشان میدهد.

اگر قسمت وسط ابروها جوش میزند مشکل از کبد و مصرف غذاهای چرب است.

جوش و لک اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشانگر مشکل در کلیه است که با نوشیدن آب به اندازه کافی تا حدی برطرف می  شود.

روی گونه اگر بیشتر از هر جای دیگر پوست صورت جوش میزند دلیل مشکل سیستم تنفسی و آلرژی است که به حذف مصرف سیگار و رعایت کردن برنامه غذایی مناسب برای آلرژی برطرف می شوند.

اگر روی بینی شما جوش و لک بسیار ظاهر می شود باید مراقب قلب خو باشید و ویتامین B بیشتر مصرف کنید.

جوش هایی که در منطقه چانه و اطراف لب نشانگر اختلالات هورمون و وجود استرس است.

اگر روی گوشهایتان جوش میزند دوباره مشکل کلیه باعث بروز این مشکل است.

درمان:

پوست به طور طبیعی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش در سطح پوست ماده ترشی را ترشح می کند که این عمل در زمان وجود و ترشح چربی و یا خشکی زیاد به درستی ترشح و عمل نمی کند که برای انجام بهتر این بخش از پوست بهتر است از قلیایی کردن پوست توسط صابون خودداری کنیم و تا حد امکان از مصرف مواد غذایی و یا کرم های چرب خودداری کنیم و در عین حال رطوبت  پوست را به وسیله مصرف آب و میوه و سبزیجات تامین کنیم.

وقتي جوش مي‌زنيم 4 نوع جوشگاه يا جاي جوش ممکن است باقي بماند؛ لک قرمز، لک تيره، فرورفتگي سطح پوست و برجستگي روي پوست. برخي بيماران 2 يا چند نوع از اين آثار را همزمان در پوست خود دارند بنابراين دانستن اينکه با چه روش‌هايي مي‌توان جاي اين جوش‌ها را از بين برد، مهم است:

1-لکه‌هاي قرمز

ابتدا بايد جوش‌هاي صورت کاملا درمان شوند. لکه‌هاي قرمز حداکثر 6 ماه به دنبال بهبود جوش‌ها خودبه‌خود برطرف مي‌شوند. اگر در برخي موارد مقاوم بودند و خودبه‌خود برطرف نشدند، با ليزر PDL مي‌توان آنها را درمان کرد. قبل از اين اقدام بايد مطمئن شد جوش‌ها کاملا ريشه‌کن شده‌اند.

2-لکه‌هاي تيره

ابتدا بايد جوش‌هاي صورت کاملا درمان و از دستکاري جوش‌ها به‌طور جدي پرهيز شوند. کرم‌هاي لايه بردار راه اول درمان هستند. اين کرم‌ها براي جلوگيري از عودکردن جوش‌ها موثرند. راه دوم، در صورت پاسخ نگرفتن از روش اول، پيلينگ يا ميکرودرم ابريشن است. قبل از تمام اين اقدام‌ها بايد مطمئن شد جوش جديد ايجاد نمي‌شود.

3-فرورفتگي

سطح پوست: فقط در برخي از افراد مبتلا به جوش، فرورفتگي روي پوست ايجاد مي‌شود و اين افراد به‌طور ژنتيکي مستعد اين عارضه هستند. راه اول درمان، مصرف آکوتان است. اکوتان جوش‌ها را ريشه‌کن و از به وجود آمدن فرورفتگي‌هاي جديد پيشگيري مي‌کند. آکوتان در بهبود فرورفتگي‌ها کمي موثر است. يک سال پس از مصرف آخرين اکوتان، اگر همچنان جاهاي فرورفته باقي مانده بود، بهترين درمان ليزر فراکشنال CO2 است. البته فررفتگي‌هاي ناشي از جوش انواع مختلف دارند. برخي مثل دهانه چاه ديواره‌هاي عمودي و تيز دارند که در اين موارد ليزر بهترين روش درماني است و برخي مثل دره، ديواره‌هاي شيب‌دار دارند که در اين صورت، بهترين راه، ابتدا عمل بازسازي ساب‌سيژن و سپس ليزر خواهد بود. با وجود ليزر فراکشنال CO2، «درم‌ابريشن» و «پانچ» منسوخ شده است.

4-برجستگي

روي سطح پوست: اين عارضه کمتر از موارد ديگر شايع است. اگر برجستگي به شکل گوشت اضافه يا «کلوييد» در ناحيه بالاي کمر و پشت و سينه‌ها ايجاد شود، بهترين راه درمان، تزريق آمپول کورتون همراه ليزر PDL است (بايد جلسه‌هاي مکرر اين کار انجام شود)، اما اگر به شکل برجستگي‌هاي ريز روي چانه يا بيني ايجاد شود، بهترين روش از بين بردن آنها ليزر CO2 معمولي است.

 

انواع ماسک هایی که می توان در خانه درست کرد:

  1. خمیر دندان

نوجوان شما چند جوش برجسته زده و فردا هم به میهمانی دعوت است؟ امشب مقداری خمیر دندان غیرژله‌ای و غیر سفید کننده را روی جوش‌هایش قرار دهید. این کار به خشک شدن جوش‌ها تا روز بعد کمک می‌کند. خمیردندان رطوبت موجود در جوش و همچنین چربی آن را به خود جذب می‌کند. این توصیه به ویژه در مورد جوش‌هایی که سرشان بیرون آماده است (و نه جوش‌های زیر پوستی) به خوبی عمل می‌کند. 
احتیاط: این راهکار ممکن است در پوست‌هایی که بسیار حساس هستند، التهاب و ناراحتی ایجاد کند.
 

انواع ماسک با جوش شیرین

درست کردن این ماسک بسیار ساده است و اگر با پوستتان سازگاری کند بسیار موثر می باشد. یادتان باشد، دلیل پیدایش همه جوش ها یکسان نیست به همین دلیل باید ماسک ها و داروهای مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدامیک برایتان موثرتر است.

برای درست کردن این ماسک فقط به دو ماده نیاز دارید: جوش شیرین و آب

بعد ازاینکه صورتتان را با یک ماده تمیزکننده خوب شستشو دادید کمی از این دو ماده را با هم مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید. وقتی کل صورتتان را با این ماسک پوشاندید، بگذارید مدتی روی پوست بماند. در این زمان می توانید کارهای دیگرتان را انجام دهید یا دراز کشیده و کمی استراحت کنید.

سپس جوش شیرین را از روی پوستتان شسته و ببینید که چقدر پوستتان نرم و صاف می شود. اگر این ماسک با پوستتان سازگار بود و جوش هایتان بهتر شد، چند بار در هفته از آن برا از بین بردن کامل جوشهایتان استفاده کنید.

انواع ماسک صورت با خیار

یک خیار کوچک را با یک پیمانه جو دو سر ، کوبیده و به صورت خمیر در بیاورید. کوک بولدن می گوید: یک قاشق از این خمیر را ، با یک قاشق چایخوری ماست ، مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را بشویید.

ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسر

اگر پوست چرب مستعد آکنه دارید، از ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسر برای کنترل چربی پوست خود استفاده کنید. بلغور جو دوسر پوست صورت را لایه برداری کرده و چربی های اضافی و سلول های مرده سطح پوست را تمیز می کند. خیار هم پوست صورت را هیدراته کرده و باعث شادابی و طراوت می شود. این ماسک همچنین دارای خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی است و علاوه بر پاکسازی عمیق منافذ پوستی، پوست صورت را مرطوب هم می کند.

  • نصف یک خیار تازه
  • یک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسر
  • یک قاشق غذاخوری عسل

خیار را پوست کنده و به صورت پوره در آورید. پودر بلغور جو دوسر و عسل را به پوره خیار اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید. صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله ای تمیز خشک کنید. مخلوط خیار، بلغور جو دوسر و عسل را با نوک انگشتان خود، به صورت دایره ای روی صورت بمالید. پس از ۲۰ دقیقه یا پس از آنکه ماسک خشک شد صورتتان را ابتدا با گرم و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت خیار و کیوی

  • یک عدد کیوی متوسط
  • نصف یک عدد خیار
  • ۱۰-۵ دانه انگور درشت (یا ۵ عدد توت فرنگی)

کیوی را پوست بگیرید و درون مخلوط‌کن بریزید. دانه‌های ریز درون کیوی به صورت بسیار سطحی از پوست شما لایه‌برداری می‌کند و باعث نرمی و صافی پوست می‌شود. کیوی نیز یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند. انگورها را داخل مخلوط‌کن بریزید، انگور دارای مقداری آلفاهیدروکسی اسید است که می‌تواند پوست را تا حدودی تمیز کند. البته اگر بتوانید به جای انگور از توت‌فرنگی استفاده کنید اثر بیشتری دارد و می‌تواند تا حد زیادی آکنه‌ها و جوش‌های شما را کاهش ‌دهد و رنگ صورت شما را باز کند.

درآخر خیار پوست کنده را نیز به این مخلوط اضافه کنید و همه را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط حالت چسبی پیدا کند. می‌توانید ۲ حلقه از خیار را نگه دارید تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. خیار تا حد زیادی حلقه‌های سیاه زیرچشم را برطرف می‌کند. همچنین PH خیار نزدیک به پوست صورت است و در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود.

قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید. همان طور که خواندید تهیه ماسک برای پوست چرب با استفاده از کیوی و انگور (توت فرنگی) و خیار کاری ساده و لذتبخش است.

طرز تهیه ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت ماست و خیار

ماسک صورت ماست و خیار یکی از بهترین روش‌های میباشد که صورت شما را مثل آینه می کند. این روش نه تنها باعث روشنی پوست صورت میشود بلکه جوش‌های شما را تا حدی کوچک و از بین می برد. برای تهیه این نوع ماسک باید دستور عمل زیر را انجام دهید.

  • یک عدد خیار
  • یک قاشق سوپ خوری ماست
  مقاله مرتبط:   ماسک کیوی - 12 ماسک کیوی برای پوست و صورت

ابتدا یک عدد خیار را رنده کنید (توجه داشته باشید خیار حتما باید به وسیله رنده، رنده شود) سپس یک قاشق سوپ خوری ماست اضافه کنید. (ماست حتما باید کم چرب باشد نه پر چرب). سپس این دو را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. بهتر است که ماسک را به شخص دیگر بدهید تا به صورتتان بزنند. به صورت خوابیده باشید تا ماسک بهتر بروی صورت شما بماند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب سرد و صابون مخصوص صورت بشویید.

ماسک خیار و نعناع ، کاهش دهنده التهابات پوستی

برای مقابله با تاثیرات نامطلوب گرما روی پوست از ماسک نعناع استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کرده و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت تان بمالید.

این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مفیدی در کاهش التهابات پوستی ایفا می کند.

ماسک تخم خیار، کدو و خربزه  ، از بین برنده روزنه های پوست

مقدار مساوی تخم خیار، کدو و خربزه بخرید. این تخم ها را جداگانه آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید. این پودرها را مقدار مساوی در لیوانی شیر مخلوط کرده و آن قدر بهم بزنید تا قوامی کرم مانند یابد. مخلوط مذکور را به صورت و گردنتان مالیده و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با گلاب بشویید. این ماسک برای پوست هایی که روزنه بزرگ بسیاری دارد مفید می باشد.

ماسک خیار و سرکه سیب برای پوست های طبیعی

یک عدد خیار را پوست گرفته و رنده کنید آب آن را گرفته و با ۱/۴ قاشق چایخوری سرکه سیب یا آب لیمومی ترش مخلوط کنید. حالا یک قاشق چایخوری هاماملیس و یک سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. پوست را با آب ولرم بشویید.

ماسک خیار و خامه برای پوست های خشک

آب خیار را با خامه مخلوط کرده و برای نیم ساعت روی پوست صورت بگذارید.

ماسک خیار و سفیده تخم مرغ برای تنگ کردن منافذ پوست

یک عدد خیار را رنده کرده و دو عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. مواد را برای یک روز داخل یخچال بگذارید و سپس ماسک را بر روی صورت مالیده و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.

ماسک خیار و شیر برای برطرف کردن کک و مک

یک عدد خیار را حلقه حلقه کنید و در نصف استکان شیر بریزید. بعد از ۵ دقیقه مخلوط را به وسیله پنبه به صورت بمالید. انجام مداوم این عمل در کوتاه مدت کک و مک صورت کم رنگ و در درازا مدت از بین می رود.

انواع ماسک خانگی با عسل

 

 

۱- عسل برای هر نوع پوستی حتی پوست‌های حساس مناسب است.

 

۲- عسل به عنوان یک عامل ضد باکتری و ضد قارچ عمل می‌کند، به همین خاطر به ضدعفونی کردن پوست کمک کرده و فرایند درمان آکنه را تسریع می‌بخشد. از بهترین روش‌های درمان آکنه، استفاده از عسل می‌باشد زیرا آلودگی‌های پوست را به سمت خود جذب کرده و بدین ترتیب آن را سم زدایی می‌کند. در واقع، عسل در تمام سنین پوست را پاکسازی کرده و در نتیجه شدیدا با آکنه مبارزه می‌کند.

 

پوست‌هایی که مستعد جوش زدن هستند، همیشه در معرض جوش قرار دارند. اینگونه افراد در هنگام ابتلا به جوش، به راحتی از دست آن رها  نمی‌شوند. یکی از بهترین روش‌های از بین بردن جوش، استفاده از ماسک عسل و دارچین است؛ بدین صورت که کمی‌عسل و پودر دارچین را بخوبی با هم ترکیب نمایید و سپس اینماسک عسل را به آرامی‌روی جوش‌های خود قرار دهید. این ماسک باید در تمام طول شب روی پوست شما  بماند. صبح هنگام صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

۳- عسل حاوی بهترین آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد و بدین دلیل از بهترین راه‌های از بین بردن چین و چروک پوست محسوب می‌گردد زیرا رادیکال‌های آزاد را دور می‌سازد.

 

۴- عسل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و جزء بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی پوست است

 

۵- از  بهترین روش‌های پاکسازی طبیعی پوست می‌توان به استفاده از عسل اشاره کرد. عسل، پوست را به شکل طبیعی پاکسازی کرده و آن را فوق العاده نرم می‌سازد. بدین منظور، عسل را به مقدار فراوان بر تمامی‌پوست صورت خود پخش کنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی آن بماند. سپس پوست خود را با آب ولرم و یک لیف پنبه ای فوق العاده نرم تمیز نمایید. پس از آن با یک مرطوب کننده مناسب، پوست خود را پوشش دهید. بعد از انجام این کار، پوست خود را درخشان و نرم خواهید یافت.

اگر به دنبال بهترین ماسک نرم کننده پوست هستید، ماسک عسل، بهترین ماسک پوست می‌باشد و چنانچه می‌خواهید پوست خود را بهبود بخشید، از این ماسک هفته ای ۳ بار استفاده کنید.

 

ماسک عسل برای جوش و آکنه – ماسک عسل و دارچین

 

  • ۳ قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری پودر دارچین

 

عسل آنتی‌بیوتیک و ضدعفونی‌کننده است برای همین می‌تواند باکتری‌های مسئول بروز جوش‌ها را ناکار کند. استفاده از عسل به عنوان ماسک مانع از تکثیر باکتری‌ها در سطح پوست می‌شود. این ماده‌ی غذایی ترشح سموم را کنترل می‌کند برای همین هم منافذ پوست را تمیز کرده و می‌بندد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل پوست را مرطوب و از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. دارچین نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و ترکیب آن با عسل برای رفع جوش‌ها و تنگ کردن منافذ پوستی فوق‌العاده بوده و برای همه‌ی انواع پوست‌هایی که جوش می‌زند مناسب است.

 

اگر پوست نازکی دارید به طوری که مویرگ‌هایتان پیداست (همان کوپروزها یا رگه‌های زیر پوست) نیز می‌توانید به ترکیب عسل و دارچین اعتماد کنید. برای این کار عسل را با پودر دارچین ترکیب کنید و هم بزنید تا یکدست شود. ماسک را روی پوست صورتتان بزنید و بیست دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را بشویید. اگر جوش‌های صورتتان خیلی زیاد است می‌توانید این ماسک را قبل از خواب بزنید و بگذارید تا صبح ماسک روی صورتتان بماند. البته حواستان باشد این ماسک باعث کثیف کاری ملافه‌تان خواهد شد. توصیه می‌کنیم ماسک را به دور چشم‌ها نمالید.


ماسک عسل و ماست
دو قاشق ماست و يک قاشق عسل را با هم مخلوط کنيد. اين مايع را روي پوست بگذاريد و بعد از 15 تا 20 دقيقه شست‌و‌شو دهيد. عسل علاوه بر خاصيت ضدعفوني، باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش‌هاي سر سياه خواهد شد. همچنين ماست با حفظ تعادل اسيدي پوست، به شادابي آن و جلوگيري از جوش‌هاي چرکي کمک خواهد کرد.

ماست و عسل را مخلوط کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید. ماسک عسل باعث ضد عفونی و پاکسازی پوست میشود و به دلیل باز کردن منافذ باعث خروج جوش های سر سیاه نیز میشود. ماست باعث لایه برداری و شادابی و طراوت پوست میشود همچنین عسل و ماست خاصیت روشن کننده نیز دارند.
ماسک سيب و عسل
سيب را بشوييد و همراه پوست رنده کنيد. يک قاشق عسل روي آن بريزيد. کاملا مخلوط کنيد و به عنوان ماسک روي صورت بگذاريد. اين ماسک نيز اثرات نرم‌کنندگي و ضدآکنه دارد.

ماسک صورت عسل و سیب

این ماسک برای شادابی پوست بسیار مفید است و مواد تشکیل دهنده آن سالم و طرز تهیه آن آسان می باشد.

ترکیبات: یک سیب، 4 یا 5 قاشق چایخوری عسل و آب ولرم

روش آماده سازی: هسته های سیب را خارج کنید و آن را در یک مخلوط کن با  عسل به خوبی مخلوط کنید تا یک مخلوط همگن به دست آید.

روش استفاده:  یک لایه نازک از ماسک را بر صورت خود اعمال کنید و بعد از حدود 15 دقیقه ماسک را با آب ولرم شستشو دهید.

نکته زیبایی: ماسک صورت عسل و سیب موثرتر خواهد بود اگر ترکیبات آن تازه و طبیعی باشند. بهتر است فقط مقداری که برای یک بار مصرف نیاز دارید تهیه کنید چون این ماسک به راحتی تهیه می شود.

حقایق: سیب به دلیل داشتند گلیکولیک اسید باعث تمیزی پوست و شادابی آن می شود. عسل هم به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان و خاصیت ضدمیکروبی میکروب ها و رادیکال های آزاد را از بین می برد و باعث توقف پیشرفت جوش صورت می شود


ماسک هلو، زردآلو و عسل
هلو و زردآلو را همراه با پوست له کنيد و با يک قاشق عسل، مايعي خوشبو و مفيد براي انواع پوست‌ها تهيه کنيد.


ماسک خيار، عسل و ليموترش
خيار را با پوست رنده کنيد. دو عدد ليموترش را درون آن بچکانيد و يک قاشق عسل نيز به آن اضافه کنيد. مي‌توان از پوست ليموي رنده‌شده هم در ماسک استفاده کرد. خيار خاصيت خنک‌کنندگي دارد و باعث سفتي پوست، جلوگيري از افتادگي آن و کاهش چين و چروک مي‌شود.

ماسک پاک کننده عسل و روغن زیتون

  • یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • یک قاشق مرباخوری روغن زیتون
  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • یک عدد آووکادو، خیار یا گلابی کوچک

تمامی مواد را با هم مخلوط کنید و روی صورت بمالید و پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک پوست را تمیز می کند و هر نوع ورم و التهاب و جوش را کاهش می دهد. زرده تخم مرغ، چربی را از بین می برد و روغن زیتون هم مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین می کند و هم چنین پوست را تمیز و مرطوب و شاداب می کند. در صورتی که پوست شما چرب است، روغن زیتون را از مواد حذف کنید و اگر پوست شما خیلی خشک است، چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کنید.

طرز تهیه ماسک عسل و آبلیمو و دارچین برای مقابله با جوش های سرسیاه

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق مرباخوری آبلیمو تازه
  • یک چهارم قاشق مرباخوری دارچین
  • یک چهارم قاشق مرباخوری جوز هندی

عسل را کمی گرم کنید و با آبلیمو، دارچین و جوز هندی مخلوط کنید تا یک دست شود ، آن را به صورت بمالید و پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب بشویید.


ماسک موز و عسل
مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل، ماسک بسيار مناسبي جهت پوست‌هاي خشک است. در زمستان که دست‌ها نيز اغلب پوسته‌پوسته و خشک مي‌شوند، مي‌توانيد از اين ماسک براي دست‌هاي‌تان استفاده کنيد. همچنين اضافه کردن يک قاشق پودر جوانه گندم به اين ماسک، اثر آن را بيشتر خواهد کرد.


ماسک عسل، گليسيرين و جوانه گندم
يک سفيده تخم‌مرغ را کاملا بزنيد. يک قاشق عسل، يک قاشق جوانه گندم و چند قطره گليسيرين و يکي، دو قطره آب ليموترش براي بهتر شدن عطر ماسک به آن اضافه کنيد. اين مايع به صورت مخلوط کرم رنگي درمي‌آيد که اثرات فوق‌العاد‌ه‌اي در نرمي و لطافت پوست دارد

ماسک زرده تخم مرغ و عسل و روغن زیتون 
یک زرده تخم مرغ ،یک قاشق چای خوری عسل رقیق و یک قاشق چای خوری روغن زیتون گرم شده مخلوط کنید و به ارامی بر روی صورتتان بمالید. حدود 30 دقیقه بر روی پو ستتان بماند و بعد از استفاده ماسک را با پنبه روغنی تمیز کنید و پوست را با آب سرد بشوئید ،این ماسک برای پوست های چروک و خشک و نرمال مفید است.

طرز تهیه ماسک صورت عسل و آرد جو برای شادابی پوست صورت

  • یک قاشق غذا خوری عسل
  • یک قاشق غذا خوری آرد جو
  • یک قاشق چای خوری پودر نعناع
  • شیر به مقدار کافی

عسل و آرد و پودر نعناع را باهم مخلوط کنید و مقدای شیر به آن اضافه کنید تا حالت کشدار پیدا کند دقت کنید که خیلی روان ننشود تا به راحتی از روی صورت نریزد. بعد از شستو شوی صورت موهایتان را به طور کامل جمع کنید و صورت وگردن خود را ماسک بزنید بعد از نیم ساعت صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت پاپایا و عسل و تخم مرغ

  • ۱۰۰ گرم پاپایا
  • یک قاشق چایخوری عسل
  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • ۵۰ گرم آووکادو
  • یک قاشق چای خوری روغن زیتون

پاپایا و آووکادو را پوره کرده و با دیگر مواد مخلوط کنید. ماسک را روی پوست تمیز بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه با دستمال پاک کنید. سپس صورت را با آب گرم بشویید. آنزیم پاپایین موجود در پاپایا یک طراوت بخش عالی برای پوست است. مانند پیلینگ عمل می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. علاوه بر این، اسیدیته خفیف این میوه، پوست را صاف و سفت می کند.

ماسک عسل و کاکائو برای صورت

  • یک چهارم فنجان عسل مایع
  • یک سوم  فنجان پودر کاکائوی کم چرب
  • ۳ قاشق غذاخوری خامه
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد جود دو سر

تمام مواد را در یک کاسه تمیز با هم مخلوط کنید تا خامه ای شکل شود ترکیب حاصل را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید تا اثر کند. سپس با یک حوله کاغذی، پوست را تمیز کنید و باقی مانده را با آب گرم بشویید. ماسک کاکائو برای پوست خشک و تحریک شده، بسیار مناسب است.

 


کوک بولدن توصیه کرده قبل از استفاده از این ماسک صورت خود را با آب گرم بشویید تا منفذ پوست باز شود، سپس عسل را روی پوست خود بمالید و پس از 30 دقیقه ابتدا با آب گرم و سپس برای بسته شدن منافذ پوست با آب سرد بشویید.

ماسک عسل و سیر

ترکیب عسل با سیر امروزه در بسیاری از ماسک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن می‌توان برای برطرف کردن جوش‌های صورت استفاده کرد.

 

عسل و سیر برای پاکسازی پوست هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن می‌توان از آن برای برطرف کردن مشکلات پوستی استفاده کرد.

عسل و سیر می‌توانند عوامل باکتریایی که باعث ایجاد آکنه و لک روی پوست صورت می‌شوند را از بین ببرند و باعث شفافیت و شادابی پوست صورت شوند.

 

ماسک عسل و خاک رس

خاک رس برای پوست عالی است. مثلا بنتونیت خاک رس خواصی دارد که برای از بین بردن آلودگی‌های پوست مفید است. هم‌چنین برای آکنه فوق العاده است چون خواص آنتی‌باکتریال دارد. شما می‌توانید از خاک رس سبز نیز استفاده کنید که برای پوست‌های چرب خوب است، یا خاک رس سفید (کائولن نیز نامیده می‌شود) که برای پوست‌های حساس، خشک و پیر بسیار لطیف و مناسب است.

شما به این مواد نیاز دارید:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک
  • ۱ قاشق غذاخوری بنتونیت خاک رس (یا انواع دیگر خاک رس)
  • آب

طرز تهیه:

عسل را با کمی آب مخلوط کنید و به اندازه‌ی کافی به آن خاک رس اضافه کنید تا یک مایه به‌دست بیاورید. آن را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم شست و شو دهید.

ماسک کلپ (اشنه‌ی دریایی)، ماست، و عسل

خوردن کلپ و دیگر جلبک‌های دریایی می‌تواند سلامت‌تان را به‌طور فوق‌العاده‌ای ارتقا دهد، اما شما می‌توانید از کلپ (اشنه‌ی دریایی) برای مراقبت از پوست نیز استفاده کنید. اشنه‌ی دریایی برای باز شدن منافذ پوست مفید است و پوست را پاکسازی می‌کند. هم‌چنین اشنه‌ی دریایی حاوی ید است، که یک ماده‌ی آنتی‌باکتریال قدرتمند است و برای کشتن باکتری‌ها در زخم استفاده می‌شود. هم‌چنین ماست حاوی اسید لاکتیم است که به پاکسازی و لطافت پوست کمک می‌کند.

شما به این مواد نیاز دارید:

  • ۳ قاشق غذاخوری ماست طبیعی
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر کلپ (اشنه‌ی دریایی)
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

طرز تهیه:

همه‌ی مواد اولیه را در یک ظرف با هم مخلوط کنید تا یک مایه‌ی یک‌دست درست شود. آن را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. با آب گرم به خوبی شست و شو دهید.

ماسک عسل و نمک دریا

نمک دریا برای پوست فوق‌العاده است. نمک به خاطر خواص آنتی‌باکتریال‌اش مشهور است و مانند یک لایه بردار فوق‌العاده عمل می‌کند تا سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد و هم‌چنین به آن استحکام بدهد.

شما به این مواد اولیه نیاز دارید:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک
  • ۱ قاشق غذاخوری نمک دریا
  • چند قطره روغن زیتون یا روغن‌های طبیعی دیگر

طرز تهیه:

تمام مواد اولیه را در یک ظرف مخلوط کنید. ترکیب به‌دست آمده را با حرکت‌های دایره‌وار ملایم روی پوست مرطوب قرار دهید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب گرم شست و شو دهید.

انواع ماسک خانگی با سیب زمینی

  •  آب سیب زمینی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می دهد. بدین منظور برش های سیب زمینی را با آب لیمو مخلوط کرده و روی جوش ها قرار دهید. خواهید دید که جوش های صورت، نیم ساعت پس از استفاده از این روش کوچک تر میشوند.

ماسک سیب زمینی به همراه شیر و روغن زیتون

این ماسک خشکی پوست صورت شما و جوش های صورت را از بین می برد.

مواد لازم

سیب زمینی کوچک : ۲ عدد
آب لیمو : ۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
شیر پاستوریزه : ۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک

برای تهیه این نوع ماسک سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید سپس پوست آن ها را بکنید و با کمک گوشت کوب سیب زمینی ها را  بکوبید. در مرحله بعدی طرز تهیه ماسک سیب زمینی مقداری آب لیمو و روغن زیتون به سیب زمینی های له شده اضافه کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید در مرحله آخر شیر را به مخلوط مواد ماسک اضافه کنید و مواد را به خوبی با ماسک مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خور را با آب ولرم بشویید.

ماسک سیب زمینی و گلاب

با استفاده منظم از این ماسک لکه های تیره پوست شما از بین می روند و پوست سفید و روشنی خواهید داشت.

مواد لازم

 سیب زمینی : ۱ عدد
گلاب : به میزان لازم
آب لیمو : به میزان لازم (برای پوست های چرب )
عسل : به میزان لازم (برای پوست های خشک )

طرز تهیه ماسک سیب زمینی و گلاب

ابتدا یک عدد سیب زمینی را رنده کنید سپس مقداری گلاب به سیب زمینی اضافه کنید و گلاب و سیب زمینی را به خوبی باهم مخلوط کنید تا به شکا خمیر در آیند. اگر شما دارای پوست چرب هستید چند قطره آب لیمو به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید و اگر دارای پوست خشکهستید مقداری عسل به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید.
ماسک سیب زمینی و گلاب را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

ماسک سیب زمینی و جوش شیرین

با استفاده مرتب از این ماسک منافذ پوست شما به خوبی تمیز می شوند و این ماسک یک نوع ماسک پاک کننده طبیعی پوست صورت می باشد.

مواد لازم

آب سیب زمینی : ۵ قاشق غذاخوری


جوش شیرین : ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک

ابتدا سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید سپس در ظرفی مناسب آب سیب زمینی و جوش شیرین را باهم مخلوط کنید و این مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید


انواع ماسک  خانگی با مخمر ماست 

 

  • ماست خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد.روی که عنصر مهمی در مقابله با آکنه محسوب می شود به وفور در ماست موجود است. ماست به طور طبیعی و بدون ترکیب شدن با ماده دیگری عفونت آکنه را از بین می برد و باعث تازگی، تمیزی و محو لکه های پوست می شود. برای درمان به طور منظم ماست را به صورت بمالید و پس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید.


پوست های چرب، مستعد جوش هستند. این داروی خانگی چربی اضافی پوست را کاهش می دهد و به از بین بردن جوش ها ، کمک می کند. برای تهیه این ماسک ، یک قاشق چایخوری مخمر را با کمی ماست ، مخلوط کنید تا رقیق شود. بولدن می گوید : مخلوط را ، مستقیما روی قسمت های چرب صورت ، بگذارید و بعد از 15-20 دقیقه ، پوست خود را ، ابتدا با اب گرم و سپس برای بسته شدن منافذ پوست ، با اب سرد بشویید.

ماسک ماست و خیار برای از بین بردن جوش صورت

ماسک صورت ماست و خیار یکی از بهترین روش‌های میباشد که صورت شما را مثل آینه می کند. این روش نه تنها باعث روشنی پوست صورت میشود بلکه جوش‌های شما را تا حدی کوچک و از بین می برد. برای تهیه این نوع ماسک باید دستور عمل زیر را انجام دهید.

  • یک عدد خیار
  • یک قاشق سوپ خوری ماست

ابتدا یک عدد خیار را رنده کنید (توجه داشته باشید خیار حتما باید به وسیله رنده، رنده شود) سپس یک قاشق سوپ خوری ماست اضافه کنید. (ماست حتما باید کم چرب باشد نه پر چرب). سپس این دو را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. بهتر است که ماسک را به شخص دیگر بدهید تا به صورتتان بزنند. به صورت خوابیده باشید تا ماسک بهتر بروی صورت شما بماند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب سرد و صابون مخصوص صورت بشویید.

ماسک ماست و هندوانه برای پیشگیری از جوش و التهاب بعد از اصلاح

خانم‌های زیادی هستند که بعد از اصلاح پوست‌شان شدیدا ملتهب می‌شود. اگر بعد از اصلاح به نوعی پوست را خنک کنید هم التهاب زودتر می‌خوابد هم احتمال جوش زدن کمتر می‌شود. همچنین این ماسک برای پوست‌های جوش‌دار بسیار مناسب است.

  • یک چهارم فنجان (سفیده داخلی پوست)هندوانه
  • یک تکه خیار
  • یک تکه سیب‌زمینی خام (با پوست)
  • یک قاشق غذاخوری جوانه ماش
  • یک قاشق غذاخوری ماست شیرین و تازه

همه مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و مدت ۲۰ دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنک آب‌کشی کنید. افرادی که پوست خشک دارند می توانند به جای ماست، از یک قاشق خامه استفاده کنند و بعد از شستن ماسک (برای مرطوب کردن پوست) حتما روغن بادام شیرین به صورت بمالند. همچنین دقت کنید که این ماسک را بلافاصله بعد از درست کردن به صورت بمالید. برای صرفه‌جویی بهتر است که از قسمت سفیده هندوانه استفاده کنید. البته استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد.

انواع ماسک با لیمو 

این ماسک یک درمان عالی برای از بین بردن جوش ها و قابل استفاده برای انواع پوست هاست. آب نصف لیمو را با سفیده تخم مرغ، مخلوط کنید. توصیه کوک بولدن این است که ماسک را شب روی صورت بگذارید و صبح آن را با آب گرم بشویید. اطمینان یابید که مخلوط داخل چشم و دهان نرود.

زردچوبه + آبلیمو

یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این روش درمانی را حداقل ۲۲ بار در هفته انجام دهید

مخلوط آبلیمو و گلیسرین برای نرمی پوست

مخلوط آبلیمو و گلیسرین به کیفیت ۱ به ۱۰ برای نرم کردن پوست و از بین بردن جوش،آکنه و آفتاب‌سوختگی‌های پوست بسیار مفید  است.

 

انواع ماسک خانگی با زردچوبه


کوک بولدن می گوید:در هندوستان مرسوم است که عروس ها برای داشتن صورتی زیبا قبل ازعروسی ، از ماسک زردچوبه، استفاده می کنند. مواد لازم برای تهیه این ماسک، در همه ادویه فروشی ها و فروشگاهای مواد غذایی موجود است.
نصف پیمانه آرد نخود ، دو قاشق چایخوری زردچوبه و پودر صندل سفید ، را با مقداری روغن حیوانی یا روغن بادام ، مخلوط کنید.به آن آب اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید و بگذارید برای 5-10 دقیقه روی صورت بماند. سپس با فشار دست ، ماسک را از صورت جدا کرده و با آب ، تمیز بشویید.

ماسک های خانگی، به جوان شدن و از بین رفتن جوش ها، کمک می کند و مواد لازم برای تهیه این جوش ها در آشپزخانه شما، یافت می شود. یک یا چند روش درمان را امتحان کنید و نتیجه ان را روی پوست خود ببینید.

برای تهیه این ماسک که نشانی از جوانی می باشدکافی است به عطاری سری بزنید  مواد موردنیاز جهت تهیه نمودن این ماسک عبارتند از: مقداری روغن حیوانی و در صورت عدم دسترسی به آن می توانید از روغن بادام نیز استفاده نمایید, پودر صندل سفید و زردچوبه دو قاشق پای خوری و ارد نخود به مقدار نیم پیمانه را با همدیگر مخلوط نموده و کمی آب به آن اضافه نمایید تا این ماسک به صورت خمیر مانند در آید و سپس این خمیر را بر روی صورت مالیده و صبر کنید تا پنج الی ده دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و بعد با فشار این ماسک را از پوست خود جدا نموده و با آب بشویید.

ماسک برای پوست چرب – ماسک آرد نخود، زردچوبه، آب لیمو و شیر

  • ۲ قاشق سوپ خوری پودر نخود
  • ۳-۲ قاشق سوپ خوری شیر
  • مقدار کمی آب (در صورت نیاز)

با استفاده از پودر نخود و زردچوبه می توان یک ماسک صورت با تاثیرگذاری شگرف برای پوست های چرب تهیه کرد. برای تهیه این ماسک، پودر نخود را با شیر و مقداری آب در صورت نیاز، مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. مخلوط حاصل باید کاملا حالت خمیری داشته باشد، نه زیاد سفت باشد که به راحتی از هم بپاشد، و نه خیلی نرم باشد. حال این ماسک را به آرامی و با دقت بر روی صورت خود مالیده و ۳۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت، ماسک را با آب شسته و تمیز نمایید.

تاثیر این ماسک بر روی صورت بسیار عمیق بوده و بافت های مرده پوست را جدا می کند. همچنین سبب می شود تا چربی اضافه روی پوست از بین رفته و پوست تمیز و زیبا گردد. از این ماسک صورت هم به عنوان ماده ای با قابلیت لایه برداری و هم به عنوان یک اسکراب می توان استفاده کرد.

احتیاط: استفاده از زردچوبه ممکن است موجب لک افتادن پوست های بسیار روشن شود. به همین دلیل توصیه می شود افرادی که پوست شان خیلی روشن است از این ماسک استفاده نکنند، بلکه این ماسک صورت برای افرادی که پوستشان خیلی روشن نیست مناسب تر است و نیز افرادی که پوستشان رنگی متمایل به زیتونی دارد می توانند از این ماسک بهره بگیرند.

ماسک چریش و زردچوبه
چریش به خواص ضدباکتریایی مشهور است البته در ایران وجود ندارد و محصول هند می باشد اما در عطاری های معتبر می توانید پیدا کنید. از دیگر خواص چریش آرام نمودن پوست و درمان آکنه و مشکلات پوستی ناشی از آکنه می باشد.. زردچوبه دارای خاصیت ضدعفونی است و سموم را از پوست حذف می کند و به محو شدن جای جوش و تورم دور جوش کمک می کند.
برگ چریش ، زرد چوبه نکوبیده شده ( منظور پودر زردچوبه نیست)، آب و یا گلاب مواد مورد نیاز ما در تهیه این ماسک است.برگ های چریش را خیش کرده و به مدت یک شب در آب بگذارید سپس چریش را با زرد چوبه مخلوط کنید و به صورت خمیری در بیاورید ، و در مناطقی که جوش زده استفاده کنید به مدت 30-40 دقیقه ، سپس پوست را با آب سرد بشورید . از این روش 3 بار در هفته به مدت 3 ماه استفاده کنید تا برای همیشه از شر آکنه ها رها شوید و پوستی درخشان داشته باشید.

 

انواع ماسک با  تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

این ماسک بسیار ساده و مقرون به صرفه است. افراد زیادی نتایح عالی از آن به دست آورده اند.

مواد لازم: فقط و فقط سفیده تخم مرغ.

تمام کاری که باید بکنید این است که سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کنید. سپس سفیده را خوب هم بزنید تا کف کند. آنرا روی پوست تمیز و شستشو شده بمالید و بگذارید تقریباً ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. بعد آنرا با آب گرم بشویید.

عوارض جانبی احتمالی: اگر به تخم مرغ آلرژی داشته باشید نباید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک بلیمو و سفیده تخم مرغ

 

مواد غذایی مختلف بسیار زیادی وجود دارند که می توانند برای پوست شما مفید باشند . برای مثال ، ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو می تواند منافذ پوستی را تنگ تر کند و رنگ پوست شما را روشن تر کند . این ماسک ممکن است بتواند سلولهای مرده را ازبین ببرد و از ایجاد چین و چروک هم پیشگیری کند .

 

 

 

دستورالعمل:

 

 

 

هرگونه کرم ، ضد آفتاب و مواد آرایشی را از روی پوست صورتتان پاک کنید و صورتتان را بشویید . هرچه پوست شما تمیزتر باشد این ماسک بهتر جذب پوستتان می شود . بنابراین بهتر است علاوه بر شستشو از یک محلول پاکننده هم استفاده کنید تا چربی ها و آلودگی ها بطور کامل پاک شوند.

 

 

 

سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید .

 

 

 

سپس آب یک عدد لیمو را بگیرید و به آن اضافه کنید .

 

 

 

حالا مخلوط سفیده تخم مرغ و لیمو را به مدت سه دقیقه بهم بزنید تا این ماده ها کاملا" باهم مخلوط شوند . برای نتیجه بهتر از یک چنگال و یا همزن برقی استفاده کنید.

 

 

 

حالا این مخلوط را با کمک انگشتانتان به همه نقاط صورتتان بمالید اما از تماس این محلول با چشمها و دهانتان جلوگیری کنید . اجازه بدهید این ماسک حدود ۳۰ دقیقه روی صورتتان بماند.

 

 

 

سپس آن را آب گرم بشویید.


 

 ماسک تخم مرغ  ساده

 

ماسک تخم مرغ  بسیار ساده است. بدون نیاز به مواد تشکیل دهنده دیگر  فقط کافی است یک زرده یک تخم مرغ را روی صورت تمیز  بمالیدو زمانی که  نیمه خشک شد(در حدود ۵ دقیقه)، آن را  با آب ولرم بشوئیدپوست شما تغذیه شده و بسیار نرم و هیدراته می شود.

ماسک ماست و سفیده تخم مرغ

برای درست کردن این ماسک نرم کننده و رطوبت رسان به ۲ عدد تخم مرغ نیاز دارید. سفیده ۲ عدد تخم مرغ را جدا کنید و داخل ظرفی بریزید و ۲ قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. آن ها را با هم ترکیب کرده و به پوست بزنید. بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند سپس با آب گرم بشوئید.

 ماسک تخم مرغ، خامه ساده و آب هویج

 

این ماسک  طبیعی فوق العاده است: ترکیب یک زرده تخم مرغ  با یک قاشق غذاخوری خامه ساده  و اضافه کردن یک قاشق غذاخوریآب هویج تازه است.  این ماسک را به صورت زده به مدت ۵-۱۰ دقیقه بماند و  با آب گرم، و پس از آن آب سرد بشوئید. صورت تغذیه میشود.رنگ پوست باز شده و گردش خون بهتر جریان پیدا میکند

 

 ماسک سفیده تخم مرغ و آرد ذرت

 

مخلوط یک قاشق غذاخوری آرد ذرت را با یک سفیده تخم مرغ یکی دیگر از دستور های خانگی ماسک صورت است، که بسیار ساده و در عین حال بسیار موثر است۵ دقیقه در صورت بماند  با آب گرم  و سپس آب سرد  بشوئیدخون بهتر جریان پیدا میکند

 

 

 

 زرده تخم مرغ و روغن زیتون

 

این یکی دیگر از ماسکهای  بسیار ساده است، مرطوب کننده ماسک صورت خانگی، که می تواند قبل از زمان خواب انجام شودیک زرده تخم مرغ، مخلوط با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (روغن زیتون  برای پوست بسیار مفید استاین ماسک  را به صورت و گردنبزنید.با حوله گرم بپوشانید وچشم و بینی را بیرون نگه دارید ۵-۱۰ دقیقه بعد بشوئید

 

 ماسک عسل، آرد گندم و سفیده تخم مرغ

 

مخلوط یک سفیده تخم مرغ  با یک قاشق غذاخوری آرد گندم و یک قاشق چای خوری عسل بعد از ۵-۱۰ دقیق بشوئید پوست فوق العاده نرم می شود.


 

ماسک سفیده تخم مرغ

این ماسک برای رفع جوش صورت و حذف چربی اضافی پوست و آکنه و از بین بردن چین و چروک های پوست و تنگ شدن منافذ پوست بسیار  مفید است.


ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و آنقدر سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا شبیه کف شود.

 

سپس سفیده را به کمک انگشتتان و یا قلم مو بر روی پوست صورت خود بزنید و بعد از۱۵ دقیقه مکث صورت خود را بشویید.

ماسک تخم مرغ برای درمان بیماری آکنه

سفیده تخم مرغ برای درمان بیماری آکنه بسیار مفید است در ادامه مطلب شما را با طرز استفاده این ماسک آشنا می کنیم.
ابتدا ماسک تخم مرغ را به روشی که در مطلب قبل گفته شد تهیه کنید سپس ماسک سفیده تخم مرغ را بر روی پوست صورت خود بزنید و در مرحله بعدی بعد از اینکه صورتتان را با سفیده تخم مرغ به خوبی پوشش دادید یک دستمال کاغذی بر روی صورت خود قرار دهید و بعد از  ۲۰ دقیقه دستمال کاغذی را از روی صورت خود بردارید و صورتتان را با آب گرم بشویید. این ماسک طبیعی را ۱ بار در هفته استفاده کنید تا بیماری آکنه پوست شما از بین برود.

 

از سفیده تخم مرغ می تواند برای رفع پف چشم نیز استفاده کنید. در این مجموعه از آرایش و زیبایی شما را با طرز تهیه ۴ نوع ماسک سفیده تخم مرغ آشنا ساختیم که امیدواریم این ماسک ها برای درمان پوست شما موثر واقع شوند. برای آموزش طرز تهیه انواع ماسک به بخش ماسک طبیعی مراجعه کنید.

ماسک پاک کننده خاک رس

این ماسک پوست را پاکسازی و رطوبت رسانی می کند. برای تهیه آن به ۱ عدد سفیده تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری خاک رس نیاز داریم. همچنین ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت و یک قطره روغن طبیعی. مواد را با هم ترکیب کنید و به پوست بزنید. تا جایی که می توانید بگذارید روی پوست بماند سپس با لیف تمیز بشوئید.

انواع ماسک خانگی با  اوت میل (آرد جو دوسر)


جو دوسر منبعی سرشار از انرژی, مواد مغذی و پروتئین بوده باعث ازبین بردن کسترول های بد و خطرناک خون می گردد, افرادی که از جوش صورت رنج می برند کافی است کمی اوت میل را به آب مخلوط نموده و سپس این خمیر و محلول بدست آمده را بر روی صورت مالیده و به مدت ده دقیقه الی ربع ساعت تحمل کرده تا این ماسک بر روی پوست خشک شده و سپس پوستتان را شسته و خشک نمایید.


کمی اوت میل را با آن مخلوط کنید و به آرامی روی صورتتان بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

امیدواریم که این ماسک ها به صاف و شفاف کردن پوست شما کمک کند. چه مداوم جوش بزنید و چه هر از گاهی، این ماسک ها می تواند به شما کمک کند از شر آن برای همیشه خلاص شوید.

 

درمان پوست چرب با ماسک صورت آرد جو دو سر

  • ۲ قاشق آرد جو دو سر
  • ۳ تا ۴ قاشق ماست کم‌چرب

یکی از طبیعی‌ترین شیوه‌های درمان پوست چرب استفاده از ماسک گیاهی جو دو سر است. بسیاری از زنان در کشورهای اروپایی با استفاده از این ماسک خود را از مصرف انواع کرم‌ها و لوسیون‌های برطرف کننده چربی پوست بی‌نیاز می‌کنند. برای تهیه این ماسک کافی است آرد جو دو سر را با ماست کم‌چرب مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی نواحی چرب صورتتان مثل پیشانی، اطراف بینی و چانه بگذارید. با استفاده از این ماسک سه‌‌بار در هفته، در عرض ۳ تا ۴ هفته خواهید دید از میزان چربی پوست شما به مرور کاسته می‌شود.

 
 
 
بلغور جو دوسر، عسل و خیار
این ماسک در درمان آکنه بسیار موثر است. جوی دوسر خاصیت لایه برداری دارد ، عسل و خیار باعث تسکین سوزش ناشی از آکنه می شود. عسل خاصیت ضدعفونی کننده و بازسازی سلول های پوست را دارد.
1/4 فنجان جوی خرد شده ، 1/4 فنجان آب گرم، نصف فنجان خیار خرد شده و 1 قاشق غذاخوری عسل باهم مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب ولرم آن را بشورید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

توصیه های تغذیه ای برای از بین بردن جای جوش صورت

استفاده از درمانهای طبیعی یا گیاهی برای اثر بر جای جوش ها می تواند کمک کننده باشد اما تنها راه حل نیست. به خاطر داشته باشید یک مراقبت دیگر از پوست هم درون بدن و هم ظاهر ما را با هم خوب می کند.مطمئن شوید رژیم غذایی سالم و متعادلی دارید و میزان کافی از ویتامین ها و مواد معدنی دریافت می کنید، به ویژه آنهایی که معلوم شده سلامت پوست را افزایش می دهند مانند ویتامین A و غذاهای غنی از آنتی اکسیدان که آسیبهای رسیده به پوست را کاهش می دهند. میوه ها و سبزی ها در رژیم غذایی روزانه تان جای جوش را کاهش می دهند علاوه بر این سالم و خوشمزه هستند و بطور معمول پوستی خوب و سالم را برای ما می سازند.

آب بنوشید

بهترین ماده ی طبیعی قابل دسترس برای درمان جای جوش است. شما باید آب فراوان بنوشید چون به خارج کردن سموم از بدنتان کمک کرده و مجددا بدن را احیا و بازسازی می کند. آب همچنین به افتادن سلول های مرده و تشکیل پوست سالم کمک می کند. خوردن آب ولرم در صبح به ویژه به دفع سموم کمک می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا