رئیس مرکز بهداشت استان یزد:موردی از تب کریمه کنگو در یزد مشاهده نشد/بیمار کرمانی ترخیص شد

یزد ـ رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: تب کریمه کنگو به عنوان یکی از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام همچنان تحت کنترل است و خوشبختانه موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

محمدحسن لطفی  اظهار داشت: تب کریمه کنگو از مدتی پیش در کل کشور از جمله استان یزد نگرانی هایی ایجاد کرده و مسئولان و دست اندرکاران امر بهداشت و سلامت مردم در حوزه های مختلف، با جدیت در تلاش برای تحت کنترل درآوردن این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه در استان یزد نیز اوضاع تحت کنترل است، افزود: خوشبختانه موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است.

لطفی با اشاره به اینکه دو نفر مبتلا به این بیماری نیز ساکن و اهل استان‌های دیگر کشور بودند که برای مداوا به یزد مراجعه کردند، بیان کرد: یک بیمار اهل و ساکن بندرعباس بود که با اصرار و رضایت خود و خانواده اش به یکی از بیمارستان‌های یزد منتقل شد اما به دلیل شدت بیماری، درگذشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: یک بیمار دیگر نیز از شهربابک استان کرمان به یزد منتقل شده بود که خوشبختانه این بیمار بهبود یافت و اکنون ترخیص شده و به استان خود بازگشته و در شرایط خوبی به سر می‌برد.

وی بیان کرد: چند مورد مشکوک نیز در یزد مشاهده شده بود که با انجام آزمایش‌های مختلف، از عدم ابتلای آنها به این بیماری اطمینان یافتیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا