سرپرست شبکه دامپزشکی بهاباد گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان بهاباد مشاهده نشده و در ارتباط با این بیماری جای نگرانی وجود ندارد.

یزدفردا : سرپرست شبکه دامپزشکی بهاباد گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان بهاباد مشاهده نشده و در ارتباط با این بیماری جای نگرانی وجود ندارد.
یزدفردا :سعید دادگرنیا  اظهار داشت: برای پیشگیری و مقابله با این بیماری شهروندان باید از حمل دام زنده خارج از شهرستان جدا خودداری نموده و گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز و دارای مهر دامپزشکی تهیه کنند.
وی با بیان اینکه لازم است از هرگونه ذبح غیرقانونی دام جلوگیری صورت گیرد، گفت: با هر گونه مورد احتمالی تخلف در ذبح برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
سرپرست شبکه دامپزشکی بهاباد افزود: کشتار دام ها در کشتارگاه و با رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش مهمی در پیشگیری از شیوع این بیماری دارد و در صورت رعایت موارد ایمنی، می‌توان جلوی این بیماری را گرفت.
دادگر‌نیا تب بالا، درد ناحیه پشت، درد مفاصل، درد معده، استفراغ، قرمزی چشم‌ها، صورت و گلو، لکه‌های بزرگ کبود رنگ روی بدن و خونریزی داخلی شدید را از علائم بیماری تب کریمه کنگو در انسان عنوان کرد و افزود: این بیماری در دام هیچ‌گونه علامت تشخیصی مشخصی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: روزانه تایید سلامت گوشت قرمز مورد نیاز مردم در کشتارگاه دام شهرستان با نظارت مأموران بهداشتی انجام می‌شود.
وی از مردم درخواست کرد گوشت قرمز تازه خریداری شده را به مدت 24 ساعت در دمای یخچال صفر تا 4 درجه نگهداری و سپس با استفاده از دستکش اقدام به تکه کردن آن نمایند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا