"انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت و در کارزار انتخاباتی ،مردم ایران کاری کردند کارستان !!!


یزدفردا "سردبیر "انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت و در کارزار انتخاباتی ،مردم ایران کاری کردند کارستان !!!

 اگر قبل از انتخابات از دکتر روحانی می پرسیدند، قراراست مجددا همان تعداد از مردمی که در دور اول ریاست جمهوری به شما رای دادند، دوباره به رای خود افتخار کرده و آن را تکرار کنند؟ قطعا پاسخ با هزار یاعلی مدد بله نبود!!!

اما مردم فهیم ایران یکبار دیگر  به دولتی رای اعتماد دادند ؛که در زمان حضورش انتظاری همانند آمدن نفت بر سر سفره اشان نداشتند ،به همان انتظارات کمی هم که به آن امید وار بودند، هم نرسیدند!!!

اما اعتماد به روحانی و دولت او را تنها با این مضمون می توان توجیه کرد.

که مردم مشکلات دولت در راه عملی کردن انتظاراتشان را لمس کرده و با اعتماد دوباره به دولت، این فرصت را به دولت روحانی دادند تا جبران  کند و با کارنامه ای درخشان ثابت کند که حسن روحانی که از سال 41 تا کنون ثابت قدم پیرو راه و رسم خمینی کبیر بوده است همچو دیگر همرزمانش همچو شهید رجایی ،آیت الله سید علی خامنه ای (رهبر معظم انقلاب )،مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی و.....توانست با اعتماد مردم به خود، برای ایران اسلامی کارنامه ای درخشان را ثبت کند .

اما استان یزد که همه به خاطر داریم  در بدو انتخاب دور اول ریاست جمهوری دکتر روحانی ،سیاسیون تلاش گسترده ای را برای گماردن فردی خودی به زعم خودشان برای پست استانداری انجام داده بودند ، از رییس ستاد روحانی در یزد گرفته تا رییس ستاد عارف  در استان، اعضای تاثیر گذار  اصلاح طلبان، استانداران اسبق و پیشین یزد تا  اصولگرایان که در این بین تاثیرات خود را برای انتخاب فردی نزدیک به خود را برای انتخاب استاندار توسط دولت تدبیر و امید کردند !!!

اما در نهایت "دکتر میرمحمدی" در عین گمنامی برای یزدی ها ،ولی خوشنامی برای تمامی کسانی که حتی نامش را شنیده بودند  ،استاندار یزد شد .

میر محمدی اردکانی با پسوند اردکانی اش همه را متوجه  تابش نماینده اردکان کرد،که تابش توانست حرفش را به کرسی بنشاند و خودش هم کمی تا قسمتی با این قضاوت مخالفت نکرد و عده ای هم دست مهندس سفید و  اولیا را پشت این قصه می دانستند و هیجکدام  در این رابطه واکنشی نشان ندادند !!!

تا اینکه یکی از از آقایان در چندماه مانده به انتخابات اظهار نظر کرد که پیشنهاد توسط مهندس کلانتری داده شده بوده و تابش بی تقصیر است !!!

اما میر محمدی آمد و توانست با مدیریت و اخلاق خود یزد را آرامتر از همیشه اداره کند و تمامی احزاب چه اصولگرا و چه اصلاح طلب در طول این چهارسال به صورت آرام در کنار هم کارهای خود را دنبال کردند. .

از همان ابتدای حضور همه از دست های پشت پرده برای انتصابات صحبت به میان آوردند و تمام انتصابها  را به مهندس سفید ربط می دادند و البته در مصاحبه ای هم وی نقشش را در انتصابات کتمان نکرد .

تنها نقطه ضعفی که از ابتدای حضور مهندس میرمحمدی به وی گرفته می شد، عدم حضورش در استان بود، که البته کمی تا قسمتی این ایراد با مشکل روبرو بود!! چون تقریبا  حضورش منتقدین را با مشکل روبرو می کرد ،هیچ مراسم مهمی در استان نبود که استاندار حاضر نباشد.
 و پروازی بودن تنها اتهام مخالفین به استاندار بود که خودی ها هم معمولا  برای شعله ورتر شدنش  هیزم بیار معرکه بودند  .


دوست و دشمن همه بر این نکته تاکید دارند پس از دکتر عاصی، که هیچ کس حاضر نشد عملکرد همان چندماهه وی را رصد کند، دکتر میر محمدی را می توان به عنوانی انسانی فرهیخته و اخلاقی دانست که در مدت حضورش در یزد، یادگار های ارزشمند اخلاقی زیادی از خود برجای گذاشت.

او که  همیشه پای تمام سخنان و انتصاباتش ایستاد ،علی رغم اینکه با اعتماد به  دیگران مدیرانش را برگزیده بود ، تا آنجا که توانست  پای تصمیم خود ایستادگی کرد  و از آنها دفاع کرد ،هرچند که بعضی از منصوبین با سوء استفاده از همین روحیه در فکر چینش افراد مورد وثوق خود در پستهای مختلف افتادند تا پس از رفتن او فرصت حضور خود در پست استانداری را از دست ندهند!!!

و حال دولت روحانی در آزمونی جدید می بایست مدیران خود را انتخاب و با تمام تجربه و توان خود جبران 4سال گذشته در طی چهارسال پیش رو انجام دهد تا همچون دولت های اصلاخات و نهم و دهم  باعث چرخش 360 درجه مردم در انتخابات های آتی نشود که اگر چنین شود قطعا دیگر چنین فرصتی نصیب اعتدالیون و اصلاح طلب هایی که تازه راه برون رفت خود را در اعتدال دیدند پیش نخواهد آمد .

اگر عده ای میرمحمدی را در توفیقات بدست نیآمده مقصر می دانند اما بسیاری هم همان توفیقات بدست آمده را نتیجه کارآمدی مدیریت کارآمد دکتر میرمحمدی می دانند که توانست با هیچ استان را به گونه ای اداره کند که بالاترین مشارکت مردمی، را یزدی ها  رقم زنند و حضور حداکثر یزدی ها در انتخابات 96 کارنامه ای بود که تنها با درایت و بزرگمنشی میرمحمدی می توانست رقم زد .


نگارنده بر این باور است، اگر قراراست از چهره های سوخته یا ناتوان و باندی!  که نام برده می شود، برای سمت استانداری یزد حمایت شود و نهایتا یکی از آنها به عنوان استاندار منصوب شود   چه خوب است که میر محمدی استاندار کم حاشیه و اخلاق مدار استان به عنوان سر لیست انتخابها بماند  و با شناختی که طی چهارسال گذشته در استان  به دست آورده مجددا اعتماد شود .

دکتر میرمحمدی با توجه به شناخت خود و جابجایی و جایگزینی  نیروهای خدمتگزار و گاه بلند پرواز یا خیال پرداز و با عدم توجه به منصوبینی که بعضا هزینه ماندنشان بیش از رفتنشان است   عزم جدی خود را بکار بندد و ساکش را نبسته بازکند  تا در  اجرای  برنامه های تصویبی دولت تدبیر و امید در استان یزد کاری کنند کارستان !!!
انشالله


نظرات مخاطبین درج می شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا