یزدفردا:دکتر محمد رضا متوسل الحسینی با اعلام این خبر افزود: در راستای مبارزه با بیماری دامی تب برفکی، واکسیناسیون همزمان دام های سبک و سنگین توسط اکیپ های واکسیناسیون بخش دولتی در سراسر استان در حال اجرا می باشد و تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

دکتر محمد رضا متوسل الحسینی با اعلام این خبر افزود: در راستای مبارزه با بیماری دامی تب برفکی، واکسیناسیون همزمان دام های سبک و سنگین توسط اکیپ های واکسیناسیون بخش دولتی در سراسر استان در حال اجرا می باشد و تا پایان تیر ماه ادامه دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری به شدت واگیر دامی می باشد که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی که می تواند به جمعیت دامی وارد کند یکی از عوامل خطر مهم در تولید دام و فراورده های دامی و در نتیجه تامین امنیت غذایی جامعه محسوب می گردد. این بیماری در صورت شیوع سبب بروز تلفات و کاهش شدید تولیدات دامی شده و نقش اساسی در توسعه صنعت دامپروری استان وکشور دارد.
متوسل الحسینی عمده ترین عامل بروز بیماری تب برفکی را خرید دام جدید از میادین دام یا واسطه ها عنوان کرد و گفت: توصیه می شود دامداران از خرید و فروش و حمل و نقل دام در طول اجرای طرح خودداری نموده و از ورود بی مورد افراد بویژه کسانی که با اماکن خرید و فروش دام، کشتارگاه ها و سایر دامداری ها ارتباط دارند به داخل محوطه دامداری جلوگیری نمایند.
وی در پایان خواستار رعایت کلیه اصول بهداشتی و قرنطینه ای و توجه به توصیه های کارشناسان دامپزشکی شد و افزود‎: در صورت بروز بیماری، ضمن جداسازی دام های مبتلا از دام های سالم سریعا موضوع را به ادارات دامپزشکی شهرستان و مرکز استان اطلاع داده و نسبت به ضدعفونی مناسب دامداری اقدام نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا