یزدفردا کمدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: با وجود 15 هزار رقبه کشاورزی افزون بر 68 درصد موقوفات استان یزد ‏کاربری کشاورزی دارد.‏

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ، حجت الاسلام حسین زارع زاده با اعلام این مطلب در نشست مشترک با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد جایگاه پنجم کشور به لحاظ تعداد موقوفات را داراست و افزون بر 15 هزار رقبه وقفی آن کاربری کشاورزی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: این تعداد 68 درصد موقوفات را شامل می شود که این خود ضرورت تعامل و همکاری هر دو نهاد را بیش از پیش نشان می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های نهفته در موقوفات کشاورزی گفت: اگر این دسته از موقوفات احیا شده و به بهره وری اقتصادی برسند هم در اشتغال آفرینی موثر خواهند بود و هم نیات واقفین خیر اندیش عملی خواهد شد.

زارع زاده در ادامه مباحثی مانند نوع  کشت ، آبیاری با سیستم های نوین ، احیای قنوات و تسهیلاتی که از آن می شود در این حوزه استفاده کرد را یادآور شد و تاکید کرد: با تعامل و همکاری دو نهاد می توان قدم های موثری را در حوزه احیای موقوفات کشاورزی برداشت که انشالله برکت آن شامل حال احیا کنندگان نیز خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین اخذ اسناد مالکیت موقوفات با کاربری کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از برنامه های اصلی اوقاف اخد اسناد مالکیت جهت جلوگیری از تصرف موقوفات است که این امر در موقوفات کشاورزی با توجه به قانون اصلاحات ارضی قبل از انقلاب اسلامی با مشکلاتی مواجه است که همکاری هر دو نهاد و تشکیل کارگروه دو جانبه و آگاهی بخشی از قوانین اصلاحات ارضی در حل و فصل مسائل مفید خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد : انشالله در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده بتوانیم بیش از گذشته در احیای این سنت حسنه موفق باشیم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا