یزد فردا : امام جمعه ابرکوه گفت : عید قربان خواستگاه ابراهیم خلیل الرحّمان درحفظ رویدادی است که برای همیشه در آمادگی او برای ایثار و الگوگیری موحدان و سنگرنشینان جبهه توحید ماندگار شده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز عید سعید قربان با تبریک این عید اظهارکرد : عید قربان به معنای این است تا همگان به رمز و راز تسلیم بودن به پیشگاه خدا را پی ببرند .
وی افزود : خدای متعال در چنین روزی ابراهیم و اسماعیل را در معرض آزمونی سخت قرار داد تا وی را پس از یک قرن پرچمداری توحید و مبارزه با شرک ، نهایت مراتب تسلیم خود را به امر الهی نشان دهند و پس از اثبات ایثار خدای متعال برّه ای بهشتی را جایگزین این قربانی کرد.
حسینی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه سالیانی است که مسلمانان در جهان مخصوصاً شیعیان در افغانستان و پاکستان و عربستان و یمن و بحرین قربانی دسیسه های جبهه باطل در جنگهای نیابتی امریکا و انگلیس و اسرائیل قرار گرفته اند افزود: مجامع و سازمانهای بین المللی هم فقط نقش تماشاچی را دارند .
امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: کشتن و آواره کردن و ویران کردن خانه های شیعیان توسط تروریستهای تکفیری با حمایتهای آشکار و پنهان دولتهای عربی و صحنه گردانی امریکا و اسرائیل صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: اینها فاجعه ای است که سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر که هر روز می بینند چگونه انسانیّت و بشریّت در قتلگاه جاهیلّت مدرن ذبح می شوند همراه است و اینها با سکوت خود حمایت عملی از این فجایع دارند .
امام جمعه ابرکوه بیان کرد: این جنایتکاران آل یزید که در شرق عربستان و کشورهای منطقه انتقام شکست های خود را از شیعیان بی دفاع می گیرند بدانند که خشم خدا را برای خود می خرند و خون این مظلومان به زودی دامنگیر این ستمگران و ظالمان خواهد شد.
امام جمعه ابرکوه همچنین تاکید کرد: دولت باید در عرصه های بین المللی با سیاست انقلابی پرده از چهره کریه امریکای تزویرگر و دروغگو و اذناب منطقه ایش بر دارد .
حسینی افزود: اکنون که پدر خوانده های این تروریست ها خود را در عراق و سوریه و لبنان ناکام می بینند و حزب الله و جبهه مقاومت و جیش الّشعبی و حشد الّشعبی را پیروز میدان می بینند ژست ضّد تروریسم به خود می گیرند.
وی افزود: امروزه خدا حقیقت را برای افکار عمومی و جهانی برملا کرده و قدرت ایران اسلامی را در زدن پل پیروزی از تهران تا جولان در انظار جهانیان نشان داده و برگ برنده امروز در دست دولت ایران است.
حسینی اضافه کرد: دولت در عرصه دیپلماسی با روحیه انقلابی در مسائل سیاسی مخصوصاً رویارویی با امریکا و قدرتهای جهنّمی ایستادگی کند در برابر سران استکبار و زیاده خواهان مخصوصاً ترامپ نامتعادل که فاقد سلامت روانی است احساس عزّت و سربلندی کنند.
وی بیان کرد: این معنی دیپلماسی انقلابی است که نشانگر پایبندی سکانداران دستگاه دیپلماسی کشور به هنجارهای انقلابی است و موجب تشخّیص و برانگیختن دیگران می شود و این سبک و سیاق دیپلماسی انقلابی که بر خواسته از ارشاد رهبر معظم انقلاب است .
حسینی تصریح کرد: دیپلماسی انقلابی هیچگونه منافاتی با نرمشها و پیچشها و طنّازیهای هنر دیپلماسی ندارد و بلکه راه را برای جهانی شدن اقتدار ایران اسلامی و گشودن چتر دیپلماسی بر همة جهان و تمرکز نکردن و اکتفا نکردن به روابط با چند کشور محدود را باز می کند .
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا