سخنگوی قوه قضائیه گفت: گروه فعالان زیست محیطی که تحت پوشش این عنوان برای سرویس‌های جاسوسی فعالیت می کردند؛ بعد از مراقبت و شناسایی دستگیر شدند که دکتر «کاووس سید امامی» یکی از آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، معاون اول قوه قضائیه امروز در سفر به چهارمحال و بختیاری افزود: در تحقیقات اولیه این فرد ارتباط و انتقال اطلاعات کشور به سرویس‌های جاسوسی را انکار کرد که پس از ارائه مستندات توسط نیروهای امنیتی و کارشناسان قضایی، وی اقدام به خودکشی کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: از میان حفظ جایگاه سازمانی، پشیمانی به عنوان یکی از اساتید دانشگاه و یا فرار از پاسخگویی به قضات، دلیل اصلی خودکشی مشخص نیست؛ اما دادستان ویژه قتل با مراجعه به بازداشتگاه این فرد، بررسی‌های میدانی و همچنین مشاهده تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های زندان انجام خودکشی تأئید شده است و تعدادی از نمایندگان مجلس هم از جزئیات بررسی ها مطلع شده اند.

وی گفت: سه دسته در فضای مجازی اطلاعات ناصحیح در خصوص مرگ سید امامی را تبادل می کنند: اول افراد نا آگاه و غافل، دوم دشمنان برای تهییج افکار عمومی و سوم افرادی که منتشر کردن این گونه اطلاعات را برای سرپوش گذاشتن بر ضعف خود قرار داده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا