«علی زينی وند» با اشاره به اثربخشی گفتمان چهل سالگی انقلاب بر مبنای هويت جامعه؛ رسانه ها را پيشگامان مقابله با فساد و شفاف سازی در مسير توسعه دانست.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداري يزد، اولين جلسه كارگروه تخصصی اقتصادي مربوط به شوراي سياست گذاري چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به رياست معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد و با حضور اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حميديا استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در این جلسه ضمن تبريک روز خبرنگار و گراميداشت ياد "شهيد صارمی" گفت: به تناسب توسعه يافتگی كشورها، درک عمومی از مسائل روز و پيشرفت های علمی، جايگاه و ارزش خبرنگاران در جامعه نيز تقويت می شود.
«علي زيني وند» ادامه داد: از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي آزادي بيان و قلم است و يكي از وظايف مهم ما در كنار به نمايش گذاشتن دستاوردهاي انقلاب؛ حراست از آزادي انديشه است زيرا اين امر جامعه را  پالايش مي كند.
معاون استاندار يزد تصريح كرد: امروزه نقشی که شبکه‌های مجازی در مبارزه با فساد و شفاف‌سازی در جامعه ایفا مي كنند را هیچ‌ دستگاه‌ نظارتی نمي تواند با امکانات و ساختارهای محدود اجرايي كند؛ لذا منزلت و پيشگامي رسانه‌ها بیش از پیش باید موردتوجه همگان قرار گیرد.
زینی وند افزود: به تناسب پيشرفت جامعه و رسيدن به چهل سالگي انقلاب تغييرات زيادي اتفاق افتاده است و ديدگاه هاي مخاطبان به وسيله حجم وسيع اطلاعات در شبكه هاي مختلف ارتباطي با سرعت بروزرساني و ذهنيت  افراد بر اين اساس شكل مي گيرد.
وی بیان کرد: لازم است رفتار بدون شناخت از ماهيت جامعه كنار گذاشته شود زيرا اثربخشي گفتمان به ويژه در چهل سالگي انقلاب به عنصر درک صحيح از مخاطبان و شرايط اجتماع وابسته است.
معاون استاندار يزد ادامه داد: ايران كشوري بر بلنداي دو تمدن كهن بشري يعني تمدن ايراني و اسلامي است كه اين دو تمدن پويا و ارزشمند همواره با عزت، ماندگار خواهند بود.
زيني وند با تاكيد بر ضرورت در‌ک واقعي و علمي نسبت به مسائل مردم و كشور گفت: در حال حاضر دستاوردهاي ملموس براي مخاطبان ما مهم مي باشد و لازم است در حوزه اقتصادي و نسبت به جامعه به گونه اي رفتار كنيم كه نشاگر رويكرد و حركت جدي در مسير شفاف سازي، مبارزه با فساد و تقويت بخش خصوصي باشد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در پايان خاطرنشان کرد: بیشترین تمركز دولت بر ترميم حوزه های اقتصادی است و در هفته دولت و گراميداشت چهل سالگي انقلاب بايد بتوانيم به خوبي دستاوردهاي اين سرزمين را تبيين و تشريح كنيم و بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته تلاش مضاعف براي حل دغدغه هاي مردم را در راس امور قرار دهيم.
گفتني است در اين جلسه نسبت به تشكيل كميته هاي مربوط به كارگروه اقتصادي شوراي سياست گذاري چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و اجراي برنامه هاي متناسب با پذيرش جامعه و مشارکت مردم تصميم گيري شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا