اهم سخنان "سید مهدی طلائی مقدم" معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در نماز جمعه این هفته در مسجد جامع کبیر طبس به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و ارائه گزارش اقدامات دولت در شهرستان :


کل پروژه های در حال انجام شهرستان طبس در سال 97 بالغ بر 3600 میلیارد تومان است.

پروژهای شهرستانی هفته دولت سال 97 بالغ بر82پروژه می باشد که68پروژه افتتاح و 14پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

ال سی پروده 4 بازگشایی شده است و عملا 80 میلیون یورو آن پرداخت شد.

دوخط کردن مسیر ریلی اداره کل راه آهن شرق با اعتباری بالغ بر2800میلیار تومان بزودی آغاز خواهد شد.

پروژه ATC قلب تپنده و کنترلی راه آهن شرق با حضور استاندار محترم در هفته دولت به بهره برداری می رسد و با افتتاح آن عملا کنترل کل راه آهن شرق در طبس انجام خواهد پذیرفت.

مجوز احداث بیمارستان دوم طبس با نام‌(پنجم اردیبهشت )هفته گذشته صادر شد.

بیمارستان قدیم طبس تجهیز و به کلینیک ویژه تبدیل خواهد شد.

اورژانس بیمارستان مصوب شده و بزودی اجرایی خواهد شد.

مرکز دیالیز با اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان در دست اقدام می باشد.

بزرگترین مجتمع آموزشی استان و شرق کشور با اعتباری بالغ بر200میلیارد ریال در شهرستان در حال انجام است.

دوبانده سازی راه های ارتباطی در تمام ورودی های شهر طبس از تمام محور ها در حال انجام است و از دیهوک و عشق آباد نیز با اعتباری که گذاشتیم امثال شروع می شود.

در حوزه صنایع جوار ریلی در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه تعمیر لوکوموتیو در شهرستان طبس خواهیم بود و همچنین خرید دو دستگاه لوکوموتیو جدید برای راه آهن شرق از اقدامات مهم این حوزه می باشد.

در مسئله توقف کوتاه مدت سیر قطار های عبوری از مسیر طبس به دلیل حذف نقطه حادثه خیز در محدوده بود که با رفع آن مشکل دوباره قطارها به مسیر قبلی خود و عبور از طبس برگشته است.

در هفته دولت همچنین شاهد افتتاح اولین مجموعه فرهنگی شهرستان طبس خواهیم بود.

یکی از مباحث مهم و حیاتی شهرستان، بحث اختصاص سهم 2درصد عمران و آبادانی از معادن بوده که در دو سال گذشته به طور جد پیگیری ها و مکاتبات متعددی توسط تمام مسئولین شهرستانی واستانی انجام شده که در آخرین پیگیری ها به صدور دستور حضرت امام (ره )و مقام معظم رهبری نسبت به پرداخت سهم دو درصد برای شهر های بافق و طبس تاکید شده است و با توجه به لازم الاجرا بودن مصوبه مذکور و ابلاغ آن به تمام دستگاه های نظارتی(دیوان محاسبات، سازمان بازرسی) ، انشالله شاهد پرداخت آن خواهیم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا