رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان تصریح کرد: حدود 70 درصد رفسنجان جزو موقوفات است که نشانگر این موضوع است مردم رفسنجان مردم دینداری بوده و هستند.

حجت الاسلام محمد یوسفی اظهار کرد: اگر کسی بخواهد به وقف خدمت کند هم حق الله را ادا کرده و هم حق الناس را بجا آورده است و بر عکس اگر خدای نکرده کسی به موقوفات تعرض کند هم به حق الله و هم به حق الناس تعرض کرده است.

وی با بیان اینکه موقوفات امر مقدسی است هر کسی کار کند ثواب آن را می برد، افزود: ثواب حفظ و صیانت و جلوگیری از تعرض به موقوفات کمتر از موقوفات نیست.

وی بیان کرد: پیگیر راه اندازی یگان حفاظت بودیم و سالهای قبل دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت آمده بود اما به دلایلی تشکیل نشد اما امسال که بنده مسئولیت را قبول کردم با موضوعاتی که داشتیم طبق دستورالعمل قبل طی ماههای گذشته مذاکراتی با اداره کل داشتیم و خوشبختانه این یگان تشکیل شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان تصریح کرد: یگان حفاظت اوقاف شهرستان رفسنجان برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده که شامل 3 نفر نیرو بومی لیسانس می باشد که باید وارد اجرائیات شوند و تصرفات را شناسایی کنند و یک خودرو مجهر در خدمت آنها است.

یوسفی عنوان کرد: بزودی شماره تلفن گویایی را در سطح شهر اطلاع رسانی خواهیم کرد تا مردم از طریق این شماره تلفن موارد را به این یگان اطلاع دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 45 موقوفه متصرفی و 53 غیر متصرفی و در مجموع 98 موقوفه در شهرستان رفسنجان وجود دارد، همچنین 7548 رقبه متصرفی و 7404 رقبه غیر متصرفی در این شهرستان وجود دارد.

یوسفی با بیان اینکه 540 هکتار باغات موقوقه داریم که 25 متصدی دارند که در اختیار اوقاف هستند، یادآور شد: 8 بقاع متبرکه در رفسنجان زیر نظر اوقاف هستند که از جمله آنها امامزاده ابراهیم بهرمان و امامزاده سید جلال الدین می باشد.

وی با اشاره به کف سازی و خاکبرداری و تسطیح اطراف امامزاده عبدالله و بی بی صفیه برای رفاه حال بیشتر زائران، ادامه داد: در امامزاده سید جلال الدین نیز حوض آن جانمایی می شود و سردرب آن در دست اقدام است و مسجد ابوالفضل(ع) نیز با سفیدکاری و برقکاری متحول شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان تصریح کرد: حدود 70 درصد رفسنجان جزو موقوفات است که نشانگر این موضوع است مردم رفسنجان مردم دینداری بوده و هستند./ ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا