فرماندار بهاباد در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای را ضروری دانست و گفت: اگر به موضوع مهارت آموزی در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی توجه شود در آینده شاهد کاهش نرخ بیکاری شهرستان خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد صبح امروز با فرماندار بهاباد دیدار و در خصوص ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان گفتگو نمود.

فرماندار بهاباد در این دیدار باتوجه به آمار بالای بیکاری شهرستان بهاباد، یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای را ضروری دانست و گفت: اگر به موضوع مهارت آموزی در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی توجه شود در آینده شاهد کاهش نرخ بیکاری شهرستان خواهیم بود.

"محمدمهدی خانی زاده" در ادامه بر رفع نیازها و تجهیزات آموزشی این شهرستان از جمله احداث سوله جهت استقرار مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران، تأمین تجهیزات، خودرو و جذب مربی تأکید نمود.

وی همچنین خواستار آموزش رشته های جدید و مورد نیاز شهرستان از جمله لوله کشی ساختمان، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و رشته های صنعتی و معدنی باتوجه به وجود شرکت های صنعتی و معدنی و کارخانه گندله سازی که در آینده راه اندازی می شود شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با تقدیر و تشکر از حمایت های فرمانداری بهاباد با مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان، باتوجه به کمبود مربی در استان خواستار استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های مراکز آموزشی و کارشناسان ادارات شهرستان در برگزاری کلاس های  آموزش های مهارتی شد.

"علی آقا افضلی" با اعلام همکاری برای ارائه آموزش های لازم و استقرار تجهیزات مورد نیاز گفت: رشته متناسب با نیازهای شهرستان شناسایی و اولویت بندی شود تا کلاس های آموزشی به صورت زمانبندی شده برگزار شود.

وی همچنین به معرفی و تبیین طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی پرداخت و باتوجه به صنایع و شرکت های معدنی موجود در بهاباد، راه اندازی مرکز آموزش جوار کارگاهی را ضروری دانست.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا