امام جمعه بهاباد در این نشست به مقایسه وضع موجود با وضع قبل از انقلاب پرداخت و گفت: برخی از مردم در تشخيص مرز خدمت و خيانت رژیم پهلوی در اشتباه هستند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اولین نشست تخصصی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین بشکانی امام جمعه بهاباد و با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، جمعی از مدیران و کارمندان ادارات، فرهنگیان و نخبگان شهرستان برگزار شد.
امام جمعه بهاباد در سخنانی به مقایسه وضع موجود با وضع قبل از انقلاب پرداخت و گفت: باید بدانیم امروز کجا ایستاده ایم و چه آرمان هایی در قبل از انقلاب بر کشور حکم فرما بوده است؛ برخی از مردم در تشخيص مرز خدمت و خيانت رژیم پهلوی در اشتباه هستند.
حجة الاسلام و المسلمین "علی اکبر ابراهیمی بشکانی" در این رابطه به بیان اقدامات عمرانی و کارهای زیرساختی که در زمان شاه انجام می شد اشاره نمود و گفت: عده ای بر این باورند که شاه، کارهای بسیار خوبی انجام داده است؛ امّا در صورتی که این اقدامات را برای غارت و خروج سرمایه های ملی کشور انجام می داد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یکی از بحث هایی که آمریکایی ها مطرح می کنند این است که کشورهای بزرگ را به چند کشور کوچک تقسیم کنند گفت: دنیا مثل یک ظرف آب می ماند، برای اینکه قالب های یخ سریعتر در آب حل شوند آنها را می شکنند و لذا آنها می خواهند با تجزیه کشورها بهتر بتوانند به مقاصد پلید خود برسند.
حجة الاسلام بشکانی به تحلیل اقتصاد جغرافیایی کشورهای منطقه پرداخت و گفت: اقتصاد جغرافیایی ایران قدرتمندترین اقتصاد دنیاست؛ ایران در بین سه قاره دنیاست قرار دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی در ابتدای سخنان خود اهداف برگزاری این نشست ها را آشنایی با ماهیت حکومت پهلوی، بیان دستاوردها، مبناها و تمدن سازی انقلاب اسلامی و نقاط قوت و آسیب شناسی در حوزه های جغرافیای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، دینی، ملی و ارائه راهکارها بیان داشت.
گفتنی است این نشست ها که جنبه آموزشی دارد یکی از مصوبات کارگروه اجتماعی و فرهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان بهاباد می باشد که به مدت دو ماه(دی و بهمن 97) و طی هشت جلسه ویژه کارمندان ادارات برگزار خواهد شد.
این نشست آموزشی روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت 7 الی 8 صبح در محل مجتمع فرهنگی هنری علامه ملاعبدالله بهابادی برگزار می شود و شرکت برای عموم مردم آزاد می باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا