فرماندار بهاباد در مراسم تجلیل از برترین های کنکور سراسری با تأکید بر تربیت صحیح دانش آموزان به ضرورت تربیت صحیح همراه با تهذیب علم و دانش اشاره نمود و گفت: ارزش علم و دانش در گرو تعلیم و تربیت صحیح است.

در آستانه دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم تجلیل از دانش آموزان شهرستان در کسب رتبه های برتر کنکور سراسری در سال تحصیلی 97 ـ 96 با حضور فرماندار بهاباد، امام جمعه موقت بهاباد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، مدیر آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از مسئولین، فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء آنها در محل مجتمع فرهنگی هنری علامه ملاعبدالله بهابادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ فرماندار بهاباد در مراسم تجلیل از برترین های کنکور سراسری شهرستان با تبریک کسب رتبه های برتر توسط دانش آموزان افتخار آفرین، در سخنانی به بیان ارزش و اهمیت علم و دانش در دین اسلام پرداخت و گفت: همه ما نیازمند اخلاق علمی هستیم؛ هر کاری اخلاقی دارد و آنچه در علم مهم است اخلاق علمی است که به آن زینت می دهد.

"محمدمهدی خانی زاده" غرور علمی را آفت علم دانست و به پیامدهای آن اشاره نمود و گفت: بی رغبتی نسبت به پژوهش، مردم گریزی و بی احترامی به مردم و دین گریزی از برخی آفات غرور علمی است که می تواند ما را گمراه کند و نگذارد به مقصد برسیم و لذا همه باید توجه داشته باشیم تا در این مسیر قرار نگیریم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با تأکید بر تربیت صحیح دانش آموزان به ضرورت تربیت صحیح همراه با تهذیب علم و دانش اشاره نمود و گفت: ارزش علم و دانش در گرو تعلیم و تربیت صحیح است.

خانی زاده، جهل را اولین دشمن برای رشد و شکوفایی انسان عنوان نمود و گفت: دانش افزایی باید همراه با عقل باشد و هرچه را شنیدم نباید زود باور کنیم؛ عقل خود را باید به کار ببندیم و هر سخنی بر مبنای عقل بپذیریم.

فرماندار بهاباد از مهمترین وظایفی که دانش پژوهان دارند را اخلاص و پاک سازی نیت دانست و گفت: همه کارهای خود را باید برای خدا و خدمت به مردم انجام دهیم و نتیجه آن را به خداوند واگذار کنیم.

خانی زاده افزود: علم باید همراه با عمل باشد، چرا که علم بدون عمل فایده و اثری ندارد؛ همراه با علمی که کسب می کنیم باید پرورش علم را داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در این مراسم به بیان گزارشی از عملکرد این اداره و کسب رتبه های برتر علمی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی دانش آموزان در استان و کشور پرداخت.

"حسن رزاقی" به استفاده از ظرفیت های نیروهای انسانی و متخصص بومی شهرستان در آموزش و پرورش اشاره نمود و گفت: 98 درصد معلمین بومی شهرستان هستند.

گفتنی است در این مراسم 24 نفر از برترین های کنکور سراسری در شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند. 

اجرای نمایش طنز و موسیقی از دیگر برنامه های این جشن بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا