پوریان گفت: با توجه به افزایش عرضه دام داخل در کنار واردات پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آتی قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش یابد.
 

منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسب واردات و گستردگی عرضه دام داخل شاهد ثبات نسبی در بخش دام زنده و گوشت قرمز هستیم.

وی با اشاره به اینکه واردات گوشت قرمز کماکان سابق در حال انجام است، افزود: با توجه به شرایط مناسب جوی و افزایش عرضه دام داخل در کنار واردات پیش بینی می‌شود که طی روزهای آتی با کاهش محسوس قیمت گوشت قرمز در بازار روبه‌رو شویم.

پوریان با بیان اینکه کاهش قیمت گوشت قرمز تا تابستان در بازار استمرار دارد، گفت: با وجود مرتع‌های سرسبز ناشی از شرایط مناسب جوی طی ماه‌های آتی با گستردگی عرضه در بخش دام و لاشه روبه‌رو خواهیم بود.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام کشور نرخ هر کیلو لاشه گوسفندی با وزن سبک را ۷۵ تا ۷۶ هزار و وزن سنگین ۶۹ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به عرضه گسترده دام داخلی در کنار واردات پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت همچنان تا تابستان ادامه یابد.

وی متوسط نرخ هر کیلو دام زنده گوسفندی را ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش عرضه و نبود تقاضا برای دام داخل، دامداران نگرانند که قیمت دام زنده به کمتر از ۲۵ هزار تومان برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش عرضه دام زنده داخلی در کنار واردات بسیاری از دامداران نگران نبود بازار و انباشت دام در واحدها هستند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور واردات گوشت با ارز نیما را یکی از دلایل ثبات قیمت گوشت در بازار برشمرد و گفت: با توجه به اختصاص ارز نیما و رقابت میان واردکنندگان و تولیدکنندگان داخل، التهاب بازار گوشت قرمز فروکش کرده است که با استمرار این روند بازار خوبی را برای گوشت قرمز متصور هستیم.

وی در پایان قیمت گوشت و دام زنده را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: با افزایش عرضه بیش از حد نیاز کشور، طی ماه‌های آتی با کاهش شدید قیمت در بخش دام گوشت روبرو خواهیم بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا