در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیا که روز سه‌شنبه 24 اردیبهشت در کتابخانه حضرت زهرا(س) این شهر برگزار شد، مقرر شد ساختمان جدید کتابخانه ایثار نجف‌آباد یزد شهریورماه سال 98 به بهره‌برداری برسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این نشست همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا با برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد را ستود و گفت: در سال‌های اخیر شهرداری و شورای شهر حمیدیا، علاوه بر حمایت‌های خود از برنامه‌های نهاد، در بحث پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها نیز بسیار چشمگیر و فراتر از تکلیف قانونی خود عمل کرده‌اند.

وی حمایت از توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها توسط مسئولان شهر حمیدیا را ناشی از نگاه ویژه آنان به مقوله کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات مثبتی برای جذابیت هرچه بیشتر کتابخانه حضرت زهرا(س) صورت گرفته و در ادامه این روند نیز ساخت فضای جدید و مناسب برای کتابخانه ایثار به دلپذیری فضاهای کتابخانه‌ای در شهر حمیدیا کمک خواهد کرد.

دوست فاطمی‌ها با اشاره به آغاز روند اجرایی نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان، ابراز امیدواری کرد مردم فرهنگ‌دوست شهر حمیدیا نیز همچون سال‌های گذشته حضور چشمگیری در این دوره از جشنواره داشته باشند.

محمدحسین پاکدل، بخشدار جدید بخش مرکزی یزد و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیا نیز در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از اقدامات مثبتی که در حوزه کتابخانه‌های عمومی در شهر حمیدیا صورت گرفته است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم برنامه‌های فرهنگی در روستاهای بخش مرکزی یزد بر پایه باورها و سنت‌های بومی مردم این مناطق توسعه یابد تا شاهد اقبال مردم و به ویژه جوانان روستاها به فعالیت‌های زیرساختی فرهنگی باشیم.

وی افزود: در این میان، فعالیت‌های کتابخانه‌محور به صورت ویژه می‌تواند به توسعه فرهنگی روستاها کمک کند و بر این باور هستیم کتابخانه، قلب فرهنگی روستا است.

محمد مرزبان، شهردار حمیدیا نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از تعامل ویژه مجموعه شهرداری و شورای شهر حمیدیا با کتابخانه‌های عمومی برای رشد و توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر، اظهار داشت: در خصوص ساختمان جدید کتابخانه ایثار، تلاش شهرداری بر این بود تا پروژه در حداکثر زمان ممکن و با دقت و ظرافت پیش برود که با همت پیمانکار پروژه، این امر محقق شد.

وی ادامه داد: ساختمان جدید این کتابخانه در زمینی به مساحت 450 مترمربع و با 300 مترمربع زیربنا در کنار فضای پارک عسکری نجف‌آباد احداث شده است و پس از تکمیل، برای بهره‌برداری و تجهیز در قالب قرارداد حق انتفاع 40 ساله، به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان واگذار می‌شود.

سیدحبیب دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا نیز از عزم جدی مسئولان این شهر برای پیشرفت و اعتلای کتابخانه‌ها گفت و خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا برای پیشبرد اهداف کتابخانه‌ها، آماده همه‌گونه همکاری و همراهی است.

وی در پاسخ به درخواست رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد برای تأمین  منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای استفاده در دو کتابخانه شهر، قول داد بخشی از منابع این جشنواره توسط بودجه‌های فرهنگی شورا تأمین شود و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در حمیدیا قرار گیرد.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دو کتابخانه عمومی شهر حمیدیا تصریح کرد: از جمله اتفاقات مثبتی که در در اواخر سال گذشته در شهر حمیدیا و به طور مشخص در محله نجف‌آباد شاهد آن بودیم، آغاز احداث ساختمان جدید کتابخانه ایثار بود که به همت شورای اسلامی و شهرداری حمیدیا، این ساختمان در مدت سه ماه احداث شده و مراحل پایانی پروژه در حال اجرا است.

وی افزود: امیدواریم پس از تکمیل فیزیکی بنا، و تجهیز کامل پروژه، ساختمان جدید کتابخانه ایثار نجف‌آباد در شهریورماه سال جاری افتتاح شود.

در پایان نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیا در سال 98 مقرر شد در ابتدای تمامی جلسات انجمن، بخش‌هایی از کتاب‌های مفید و جذاب با حضور اعضای انجمن باهم‌خوانی شود.

با تصمیم اعضای این انجمن همچنین مقرر شد، دستگاه‌های و نهادهای فرهنگی شهر حمیدیا برای برگزاری باشکوه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همکاری کنند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی شب شعر «عطش عشق» در ایام سوگواری دهه اول محرم و برگزاری جلسه نقد و بررسی رمان «دعبل و زلفا» نوشته حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده برجسته یزدی در خردادماه سال جاری، از دیگر مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر شاهدیه بود.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه بخش‌هایی از کتاب «دعبل و زلفا» توسط اعضای انجمن کتابخانه‌های شهر حمیدیا باهم‌خوانی شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا