فرماندارمیبد در نشست ساماندهی المان و تصاویر شهدا گفت: با المان گذاری‌هایی که خواهد شد هر محله‌ای از شهر میبد می‌تواند پیام‌دهنده و روایت گر داستان‌هایی از صحنه‌های ایثار و فداکاری شهدا شود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور «حسین فلاح» فرماندار و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران میبد برگزار شد.

فرماندارمیبد در این نشست که با موضوع ساماندهی المان و تصاویر شهدا برگزار شد، گفت: با تعیین 26 مکان در شهرمیبد برای المان گذاری هر محله‌ای می‌تواند روایت گر داستان و پیامی زیبا از زندگی شهدا و خانواده‌های شهدا و صحنه‌های ایثار و شهادت در جبهه‌های دفاع مقدس باشد.

حسین فلاح افزود: باهم اندیشی و رأی زنی می‌تواند نصب المان‌ها در محله‌های شهر مکان‌یابی و اجرایی گردد.

فلاح در پایان تصریح کرد: با کمک و همیاری مسئولین شهر به‌ویژه نهادها و ارگان‌های مرتبط، مردم، خانواده‌های شهدا و فعالین در حوزه صنعت و با تأمین اعتبار می‌توان خارج از چارچوب اداری المان گذاری تمثال‌های شهدا را در محله‌های میبد با حفظشان و جایگاه و مقام شهدا دنبال کرد که تا سال‌ها ماندگار بماند.

در این نشست به طراحی تمثال شهدا باهدف قهرمان‌پروری، تغییر مدل برگزاری یادواره شهدا با نصب پلاک افتخار شهدا بر در ورودی خانه شهدا برای اینکه نشان داده شود از این خانه شهیدی تقدیم انقلاب شده است، نصب تابلو افتخار شهدا با سایز 40 در 70 بر سر کوچه‌ها با توجه شهدا ابرو و افتخار کوچه و محل هستند، رساندن مفهوم شهادت به بچه‌ها با نصب تابلوهایی از تصاویر جمعی شهدا، پلاک گذاری قبور مطهر شهدا اشاره شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا