مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: ‌ضروری است عبرت‌آموزی از حوادث گذشته در مدیریت بحران و به منظور کاهش تلفات مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسه دبيران مديريت بحران فرمانداریها به ریاست "محمود شاکری شمسی" مدیرکل مدیریت بحران استانداری و با حضور کارکنان مدیریت بحران استان و دبیران مدیریت بحران فرمانداری شهرستانها در استانداری یزد برگزار شد.
"‌محمود شاكری شمسی" در ابتداي جلسه ضمن خير مقدم به دبيران وكارشناسان مديريت بحران به اهميت مولفه نظم و انضباط پرداخت و موضوع آموزش را از اهم وظايف و محورهاي كاري خود دانست.
مدير كل مديريت  بحران استانداری در ادامه به مواردي از جمله ضرورت تشكيل مرتب و پر محتواي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان ها پرداخت و تعامل و همكاري بيش از پيش همكاران، تقويت سازمان هاي مردم نهاد و بازديد موثر و جدي از پروژه هاي آبي و خاكي را خواستار شد.
شاکری شمسی ضمن تاکید بر عبرت آموزی از حوادث گذشته گفت: لازم است با مرور و تحلیل گزارش اتفافات گذشته، از تکرار اشتباهات جلوگیری و نواقص خودمان را برطرف کنیم؛ چرا باید یک زلزله در دو کشور با ریشتر نزدیک به هم، آمار تلفات جانی و مالی بسیار متفاوتی داشته باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: اگر از اتفاقات و حوادث گذشته درس بگیریم و سعی در رفع نواقص و کمبودها بکنیم، در حادثه بعدی یک گام جلوتر هستیم و شاهد تلفات زیادی نخواهیم بود.
وی ا‌فزود: اگر بر آئین نامه ٢٨٠٠ خوب نظارت شود نباید شاهد تلفات سنگین در زلزله باشیم و ما اگر ارتباطمان با مردم را بیشتر کنیم و همچنین آموزشهای لازم را به قشرهای مختلف جامعه انتقال دهیم خیلی از تلفات حوادث طبیعی کاسته خواهد شد.
شاکری شمسی ، مقاوم سازی ساختمان ها، ایمنی در برابر سیل و زلزله، تقویت و ارتباط موثر با تشکلهای مردم نهاد، جلوگیری از تجاوز به حریم رودخانه ها، اهمیت درج اطلاعات در سامانه سجاد و آمادگی دستگاه ها و تجهیزات آنها را از مواردی دانست كه باید به آن در حوزه مدیریت بحران استان توجه ویژه شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان در پایان بر اهمیت موضوع آموزش و بیمه تاکید کرد و از دبیران مدیریت بحران شهرستان ها خواست تا مقوله آموزش و بیمه را در مناطق خود به‌طور جدی پیگیری نمایند.
گفتنی است در ادامه این نشست دبیران مدیریت بحران شهرستانها به تشریح عملكرد حوزه های خود پرداخته و موضوعاتی از قبیل جايگاه دبيران بحران شهرستان ها، کمبود خودرو بحران در فرمانداریها، عدم امكان درج قنوات خسارت ديده در سامانه سجاد، تعدد وظايف دبير بحران، تکرار آتش سوزي در كارخانجات، عدم ایمن سازی بخش قابل توجهی از صنایع و زمان بر بودن سير مكاتبات در فرمانداريها را عنوان كردند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا