یزدفردا:رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد همزمان با آغاز هفته دولت از اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در سال 1398  خبر دادو گفت : این طرح از تاریخ 10/ 06/ 98 لغایت 10/ 07/ 98 همزمان با سراسر کشور به اجرا در می آید.

محمد رضا علمدار یزدی هدف از اجرای این طرح را تنظیم بازار نوشت افزار و اقلام مورد نیاز دانش آموزان دانسته و افزوده است : پایش مستقیم بازار در زمینه تامین و توزیع لوازم التحریر توسط واحدهای تامین کننده آنها ، برخورد با احتکار و عدم عرضه ، جلوگیری از فروش نوشت افزار منقوش به تصاویر غیر اخلاقی و ضد ارزشی در سطح بازار ، جلوگیری از فروش اقلام نوشت افزار تقلبی ،  ممانعت از فروش اجباری، شمارش تعداد اوراق دفاتر درسی، نظارت و مدیریت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزی ، بررسی میزان تولید، رعایت درصد های سود مجاز،  رعایت و درج قیمت، کیفیت، و ... از جمله مواردی است که در این طرح مورد بررسی قرار می گیرد .

علمدار یزدی گفت، وحدت رویه در اقدامات نظارتی و کنترل بازار با هدف ایجاد آرامش از جمله اهداف دیگر اجرای این طرح می باشد.

وی افزود در این رابطه از همکاری ادارات کل استاندارد، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در قالب انجام گشتهای مشترک بازرسی استفاده خواهد شد . در این طرح علاوه بر اینکه از پتانسیل بیش از 110 ناظر افتخاری به صورت نامحسوس در سطح نمایشگاه‌ها، کتاب فروشیها و سایر مراکز عرضه اقلام تحریری استفاده می‌شود، 35 بازرس اصلی نیز بر روند توزیع این کالاها نظارت کامل دارند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد در یایان این گزارش اعلام کرد در هفته های پایانی این ماه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مرکز استان و سطح شهرستانها دایر میگردد. که بازرسان اصناف با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی در این نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته و بر کالاهایی که در این نمایشگاه‌ها توزیع و عرضه می‌شوند نظارت خواهد شد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا