یکی از هیأتهای عزاداری در روز عاشورا در نوحه خود (اگربتوان نوحه نامید) تیرهای لشکر عمرسعد به سوی خیمه های امام را تیر فتوا و جنایات یزید و حزبش را به منبر و دین ربط داد و مدعی شد که دستشان بسته و صدایشان شکسته است . در این رابطه چند نکته را یادآور می شویم :

 یزدفردا:جمعی از اساتید دانشگاه  های استان یزد با انتشار بیانیه ای سرگشاده که نسخه از آن در اختیار پایگاه خبری یزدفردا قرار گرفته است به استفاده از نوحه هایی که با انقلاب و اسلام منافات دارد توسط یکی از هیئت های مذهبی شهر یزد اعتراض کردند ئخواستار پاسخگویی هیئت هایی که با اینگونه مطالب .به اسم نوحه خوانی برسیدالشهداء نظام اسلامی را به باد متلک می گیرد شدند.

یزدفردا :متن کامل این بیاینه به شرح زیر منتشر می شود :

 

آنها که سینه چاک آزادیند حاضرند مورد انتقاد قرار گیرند ؟!!

عده ای از مردم شعارشان حسین (ع) است اما روح آنها شعارشان را تایید نمی کند امام حسینی در ذهن خود ساخته اند که مطابق سلیقه آنهاست اما این حسین ساخته ذهن آنها چه اندازه با حضرت سیدالشهداء تطیبق می کند جای تأمل دارد .

یکی از هیأتهای عزاداری در روز عاشورا در نوحه خود (اگربتوان نوحه نامید) تیرهای لشکر عمرسعد به سوی خیمه های امام را تیر فتوا و جنایات یزید و حزبش را به منبر و دین ربط داد و مدعی شد که دستشان بسته و صدایشان شکسته است . در این رابطه چند نکته را یادآور می شویم :

1-      اشعار مزبور ازضعف در سبک ،از نظر محتوا کمترین ایرادش این بود که چندان ربطی به عزای اهل بیت در کربلا نداشت بلکه پر بود از متلک های سیاسی به نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران . نوحه به معنای شعری است در مصیبت فردی که با حالت زاری و شیون خوانده شده وبا آن عزاداری می شود که این اشعار، فاقد این خصوصیت بود لذا باید نام دیگری برای آن جستجو کرد.

2-      یزید و حزبش متجاهر به فسق و فجور بودند و یزید علنا آخرت و نبوت را انکار می کرد خود و حکامش علنا میگساری می کردند حکومت او هرگز حتی به تظاهر هم به فتوا ، منبر ، قرآن و دین تکیه نداشت که این شاعر کم اطلاع از تاریخ بخواهد با این اشعار غیر فنی و پراز ضعف از تاریخ بگوید.                                                   برفرض که  حکومت یزیدی تظاهر به دین وفتوی ومنبر می کرد آیا باید سوء استفاده کننده از منبر و فتوی و دین راملامت کرد یا نفس فتوی و دین ومنبر را ؟!! اولین فتوی دهنده خود خداست در آیه ۱۷۶نساء می فرماید « قل الله یفتیکم فی الکلاله» خدا در مورد کلاله برای شما فتوی می دهد – آن منبری که امام سجاد(ع) بر فراز آن تیرخلاص را به آل ابوسفیان زد و هزاران منبردیگر در طول آن درتاریخ اسلام برعلیه طواغیت ستمگر همه منبر بودند ونیزفتوای میرزای شیرازی که سیطره اقتصادی فرهنگی استعمار پیر را از سر ملت برداشت ودهها مورد مشابه آن، فتوا بود ! باید دید این حضرات چه پدرکشتگی با اصل دین و منبرو فتوی و‌مرجعیت دارند که بهربهانه‌ای این ارزشها را هدف تیرهای زهرآگین خود قرارمی دهند.

3-      به فردی که درازکشیده و چشمش را بسته بود گفتند بیداری؟ گفته بود نه !       

 آقا آمده در مرکز انقلاب اسلامی در یزد در حضور مسئولان این نظام وبا استفاده از امکانات همین نظام و مجلسی که برای عزای امام حسین (ع) آماده شده با صدای بلند و به اسم نوحه خوانی بر سیدالشهداء(باشعری که محتوای چشمگیری ازعزای حسینی نداشت) نظام اسلامی را به باد متلک می گیرد چون می داند که هیچ کس با اوکاری ندارد اصلا ترس و واهمه‌ای هم ندارد و بعد در اشعارش مظلومانه مدعی می شود که صدایش شکسته و دستش بسته است !! حال اگرصدایشان سالم و دستشان باز بود چه می کردند ؟!                                                                                       

دم زدن از اخلاق و قیافه انقلابی گرفتن (آن هم علیه انقلابی ترین نظام ولایی که کعبه آمال همه انقلابیون علیه ظلم در جهان است) از سوی فردی که مردم هنوز بیوگرافی او را فراموش نکرده‌اند بجای گریه موجب خنده در روز عاشورا می شود .                                                                                                                  ما از این آقای محترم می پرسیم که مگر شهدای مدافع حرم جان خود را فدا نکردند تا نگذارند تکفیریهای ناصبی بدن حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما را مثل بدن حجربن عدی از قبر در آورده حرمشان را چون حرم عسکریین با خاک یکسان کنند؟ آیا اینها استحقاق یک جمله دعا ولو به تظاهر هم نداشتند؟ازکدام حسین وزینب می گویید؟          امام صادق (ع) در مورد فقهای عالم به حلال و حرام الهی فرمود «ردَ آنها ردَ ‌‌ما و ردَ ما ردَ خداست و این در حدَ شرک به خداوند می باشد» و نیز امام زمان(عج) که منتقم خون حسین و ولی دم ثارالله است در مورد اطاعت از فقیه جامع الشرایط (فتوی و رهبری) در عصر غیبت فرمود«آنها حجت من بر شمایند .....» و چون ازائمه هدی متواترا وارد شده که آنها نور واحد وعقیده و حکمشان بدون اختلاف است پس حرف امام حسین (ع) هم همین است !                    به نظر شما آن فقیهی که آل بیت علیهم السلام اینقدر به اطاعت از آنها خاصه در عصر غیبت توصیه کرده اند بجز سیدالاعلام حضرت امام خامنه‌ای کیست ؟! کدام فقیهی است که قاطبه فقهاء به زعامت او اذعان داشته پیروی او را واجب می دانند؟!         

براستی چقدر شیرین و غرور آفرین است که سیدحسن نصرالله در جمع عرب زبانان با کمال تواضع امام خامنه‌ای را  حسین زمان می نامد و فریاد می زند که اگر ما را هزارباربکشند و آتش زنند وزنده شویم تورا ترک نمی کنیم و دهها هزار نفر جمعیت لبنانی حاضر در جلسه با هیجان فریاد می زنند «لن نترکک یا خامنه ای» و جوانان عرب و ترک و ... در جهان اسلام در هشتک های خود از شعار «ای خامنه ای توراترک نخواهیم کرد» موجی عظیم راه می اندارند و آنوقت چقدر تلخ است که در مرکز انقلاب در دارالعباده در روز عاشورا در اوج عزای حسینی به جای  گریاندن مردم برعزای سیدالشهداء، نظام اسلامی و ولایی را متلک باران می کنند و با این وصف چه انتظاراست که حتی برای رهبری یک دعای کوچک  کنند؟   انقلابی و حسینی ، شیخ زکزاکی است که درعین حال که خودش را مقلَد رهبرمعظم می داند تاکنون باعث گرایش نزدیک به بیست میلیون نفر به تشیع در نیجریه شده  به رهبر معظم پیام دادکه اگر حسین (ع) در عاشورا یک غلام و کنیزسیاه داشت امروزدر نیجریه بیش از پانزده میلیون غلام و کنیز سیاه دارد وبرای این راه شش پسرش را نیز قربانی راه امام حسین می کند. نه کسانی که برای دفاع از حرم حضرت زینب و حرم سیدالشهداء و امیرالمومنین و سایراعتاب مقدسه در برابرتکفیریها حتی یک عطسه هم نکردند وامروز حتی حاضر نیستندبرای کسانی که در این دفاع شهید و حتی ذبح و مثله شدند یک دعای خشک وخالی بکنند!! 

حال شما که در اشعار خود دم از آزادگی و آزادی زدید و بستن دست و زبان دیگران را تقبیح کردید حاضرید دیگران آزادنه شما را نقد و ایراد کارتان را بگویند؟!

      گر مسلمانی از این است که حافظ دارد                              وای اگر از پس امروزبود فردایی 

البته ما معترفیم که اکثریت سینه زنان این هیئت بدون توجه به این اغراض سیاسی و به قصد عزاداری برای امام حسین (ع) این اشعار را حفظ کرده‌ و با آن سینه زده اند اما از دوستدارامام حسین انتظار است که  اندکی هم به محتوا و مضمون شعارها و شعرها توجه کند و نگذارد از ارادت او به اهل بیت علیهم السلام سوء استفاده شود.وجای گلایه از نهادهای ذی ربط در این رابطه است که چرااشعار هیاتها کنترل نمیشود .از دستگاه قضایی نیز انتظار است که با این هنجار شکنیها برخورد کند.آیا تشویش اذهان عموم علیه نظام اسلامی گناه کوچکی است؟!

                                           درود به پیروان راه حسین

                                           جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه                        

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا