مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی را مهمترین مکان برای توزیع و معرفی آثار فرهنگی، هنری و ادبی عنوان کرد.
به گزارش یزدفردا حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در دیدار با رییس و کارشناسان حوزه هنری یزد که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام شد بر گسترش ارتباط و ارتقای همکاری‌ها بین دو نهاد تأکید کرد و گفت: همکاری حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی در جامعه جریان ساز خواهد بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست صمیمی اظهار داشت: در امر تبلیغ و ترویج مسائل فرهنگی، هنری و ادبی از جمله در توزیع کتاب باید از ظرفیت خیران و مردم بیشتر استفاده شود.
وی با اشاره به جایگاه و ظرفیت بی‌نظیر مساجد افزود: اگر بتوانیم دغدغه‌های فرهنگی و هنری را بین روحانیون و امام جماعت مساجد ایجاد کنیم و نگاه‌ آنها را به مسائل فرهنگی تغییر دهیم، بخشی از مسائل و دغدغه‌های فرهنگی حل خواهد شد.
این کارشناس دینی با بیان اینکه مسجد نخستین پایگاه مسلمانان بوده اظهار داشت: اگر مسجد در یک محله یا منطقه با همت و تلاش امام جماعت آن قوام پیدا کند و پایدار باشد، بسیاری از مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی را مهمترین مکان برای توزیع و معرفی آثار فرهنگی، هنری و ادبی دانست و افزود: اگر در ماه محرم هر روحانی یک کتاب از آثار نویسندگان و شاعران استان را در ابتدای هر منبر معرفی کند و کتاب هم در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد، فرهنگ مطالعه در جامعه رونق می‌گیرد و به نویسنده و صنعت نشر هم کمک می‌شود.
حجت‌الاسلام نجیمی، ترجمه آثار نویسندگان ایرانی به زبان‌های مختلف از جمله زبان اردو را امری ضروری برشمرد و تصریح کرد: اگر در این زمینه اقدام مؤثر و مناسبی صورت گیرد شاهد رونق نشر و تسریع در انتقال پیام انقلاب اسلامی به دنیا خواهیم بود.
وی برگزاری سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی «والعصر» در حوزه هنری یزد را حرکتی مؤثر در جهت تبیین و تحلیل بیانیه «گام دوم انقلاب» دانست و بر حضور گسترده روحانیون، طلاب و فعالان فرهنگی در این نشست‌ها تأکید کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همچنین از برگزاری «شب خاطره طلاب و روحانیون رزمنده یزدی» با همکاری دو نهاد در آینده نزدیک خبر داد.
رییس حوزه هنری استان یزد هم ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی استان، به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این نهاد همواره در کنار دستگاه‌ها و نهادها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی بوده و امیدواریم همکاری‌ این دو نهاد برآمده از انقلاب اسلامی هرچه بیشتر تقویت شود.
محمدصادق کوچک‌زاده با برشمردن وظایف و رسالت حوزه هنری در زمینه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: تربیت نویسنده، شاعر و هنرمند انقلابی از جمله برنامه‌های این نهاد است و تاکنون تعدادی از جوانان خلاق و مستعد در حوزه‌های مختلف شناسایی، معرفی و حمایت شده‌اند.
وی تولید و توزیع محصولات هنری و ادبی با مضامین خاص انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از ابزار هنری و رسانه‌ای و تعامل و همکاری گسترده با دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد.
در ادامه معاون فرهنگی و مسئولان واحدهای تجسمی، هنرهای تصویری، آفرینش‌های ادبی، دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری، آموزش و پژوهش و روابط عمومی حوزه هنری استان گزارشی از عملکرد و برنامه‌های واحد خود را ارائه کردند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا