معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : سایت پسته بهاباد می‌تواند پایلوت استان برای آموزش سایر پسته‌کاران باشد تا با روش صحیح کاشت داشت و برداشت بهترین نوع پسته را برداشت کنند .

محمد علی طهماسبی روز گذشته  در بازدید از باغات پسته بهاباد یزد اظهار داشت: این باغ با راهنمایی و توصیه‌های لازم به صاحب باغ در خصوص کاشت و برداشت پسته، برداشت آن از ۲.۲۵ تن به ۸ تن افزایش یافت که این خود می تواند یک پایلوت و الگو برای سایر باغداران باشد.

وی همچنین تصریح کرد: چون شرایط اقلیمی ، آبی و خاکی منطقه بهاباد یکی است می تواند یک مرکز آموزشی برای پسته کاران منطقه بهاباد تلقی شود .

معاون وزیر جهادکشاورزی در ادامه یادآورشد : هرجا که مشکل کم آبی وجود داشته باشد و اقلیم خشن‌تر شود، کشت پسته مورد استقبال قرار می گیرد؛ به عنوان مثال هم اکنون در مناطقی مثل خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پسته کشت می شود.

وی افزود: اکثر باغات به‌صورت سنتی هستند که باید این باغات با کشت ارقام جدید یکدست شود؛ از طریق مراکز تحقیقات کشاورزی و تبادل اطلاعات با کشورهای اروپایی ارقام خوبی در تولید انواع محصولات باغی وجود دارد که باید کشت این ارقام تجاری در انتهای پیام /دستور کار قرار گیرد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا