معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست هم اندیشی ششمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب در بهاباد گفت: کتاب عمیق ترین رسانه ای است که در اختیار انسان قرار گرفته است و هیچ جایگزینی نخواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ نشست هم اندیشی ششمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب در بهاباد صبح امروز پنجشنبه 11 مهرماه 98 با حضور "سید خلف حوتی نژاد" معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، "محمد هوشمند" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری "مهدی اسماعیل زاده" سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، تعدادی از مسئولین ادارات، دهیاران و نمایندگان روستاها در محل فرمانداری برگزار شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان افرادی که سهم زیادی در توسعه کتابخوانی به ویژه در میان کودکان و نوجوانان دارند، گفت: جامعه ای که بر اساس دانایی محوری جلو برود می تواند به مباحث دینی، اخلاقی، سلامت و آموزش خود بپردازد و کتاب مسیر روشنی برای این کار است.

"سید خلف حوتی نژاد" با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته با ورود تکنولوژی های رسانه های همچنان استقبال گسترده ای برای مطالعه کتاب وجود دارد، تصریح کرد: کتاب عمیق ترین رسانه ای است که در اختیار انسان قرار گرفته است و هیچ جایگزینی نخواهد داشت.

وی فرهنگ کتابخوانی را حلقه مفقوده کتابخانه ها دانست و گفت: ما در کنار فراهم نمودن زیرساخت های سخت افزاری فرهنگی در جامعه، نیاز به مروجین کتاب و کتابخوانی داریم و گروه های اجتماعی بیشترین نقش را در توسعه آن دارند.

حوتی نژاد مدرسه را یکی از ارکانی برشمرد که باید در آن سرمایه گذاری شود و افزود: مدرسه به ویژه در روستاها باید یک پایگاه دانایی باشد و تمام تمرکزشان را بر روی کتاب بگذارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار بهاباد هـدف ایـن جشـنواره را حمایـت از اقدام های انجام شده در روسـتاها و پشـتیبانی از پیشـنهادهای ابتـکاری در حـوزه کتـاب و کتاب خوانی و معرفـی فعالیت های فرهنگـی و ترویجـی مرتبـط بـا کتاب خوانی عنوان نمود و خواستار همکاری، همدلی و هم فکری اعضای محلی و شهرستانی جهت این جشنواره شد.

"محمد هوشمند" تصریح کرد: با حمایت های دهیاری ها، شوراها و دیگر نهادهای مربوط این ظرفیت وجود دارد که کارهای فرهنگی مناسب در روستاهای شهرستان مخصوصاً در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت گیرد.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهاباد هم با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: انتظار ما این است که به کتابخانه به عنوان یک نهاد اجتماعی نگریسته شود و از این طریق بتوانیم نسبت به ریل گذاری فرهنگی در روستاها اقدام کنیم.

"مهدی اسماعیل زاده" افزود: کتاب دریچه ای است به سوی جهان شگفت انگیز علم و معرفت و مطالعه راهی است بسیار ساده و عملی برای پرورش استعدادهای خدادادی انسان و آموزش علوم و فنونی که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی کند.

در ادامه این جلسه نمایندگان روستاها نیز به تبادل نظر و اعلام نظرات خود پرداختند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا