استاندار یزد در بازدید از اداره‌کل پست استان گفت: وجود اتاق فکری طراح و قوی در این اداره‌کل می‌تواند حمایت‌ کننده اجرای طرح‌های فناورانه و متکی به دانش در یزد باشد که به عنوان پایلوت کشوری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز یکشنبه ۱۴ مهرماه ۹۸ و همزمان با هفته پست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ‌و "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار از اداره کل پست استان بازدید کردند.
استاندار یزد در این بازدید گفت: نام پست در کشور ما و همه دنیا همیشه همراه با امانت‌داری بوده و خوشحالیم که شرکت ملی پست ایران برخوردار از این سرمایه اجتماعی بسیار خوب است.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: پست ایران و اداره کل پست استان همیشه در بحث امانت داری توانسته ‌مناسب عمل کند، کارش را به درستی انجام دهد و خاطره خوبی از خود به جای گذارد.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: وظیفه و مسئولیت دیگر پست، تسهیل کننده ارتباطات بوده و اگرچه در گذر زمان این ارتباطات شکل‌ تکامل یافته ای به خود گرفته است اما پست همیشه تسهیل کننده ارتباطات بین انسان ها و واحدهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده ‌است.
"طالبی" خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با همه تحولاتی که در مسائل ارتباط جمعی به وجود می‌آید و با تغییر سبک زندگی و نوع تعاملات اجتماعی و اقتصادی، پست بتواند جایگاه خود را حفظ کند و بسیار خوشحالم که در حوزه ابتکار، نوآوری و استفاده از فناوری های نو، اداره کل پست استان یزد، برنامه‌ها و طرح‌های بسیار خوبی را دارد، توانسته این جایگاه را حفظ کند و در این مسیر تلاش نماید.
استاندار یزد با اشاره به اینکه چند سالی است با شعار پست هوشمند روبه‌رو هستیم، گفت: این شعار دقیقا در همین راستاست و پست هوشمند یعنی پستی که بتواند خود را با تغییرات زمانه و تحولات آن همراه کند و پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد که گزارشات ارائه شده در این بازدید نشان دهنده همین تلاش و حرکت اداره کل پست استان در این مسیر است.
وی ادامه داد: نکته ای که بر آن تاکید دارم جایگاهی است که استان یزد به لحاظ سطح سواد و معلومات عمومی و به لحاظ برخورداری از زیرساخت‌های ارتباطی دارد و دارای شرایط ممتازی نسبت به کشور است و از این جهت انتظار می‌رود در طرح‌هایی که متکی به دانش و فناوری است حرف اول را در کشور بزنیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: لازمه تحقق این مهم شناخت ظرفیت هایی است که برای کار در این حوزه وجود دارد ‌و وجود اتاق فکری طراح و قوی در اداره کل پست استان می تواند حمایت کننده اجرای طرح هایی در استان باشد که به عنوان پایلوت کشوری مورد توجه قرار گیرد‌.
"طالبی" ‌خاطرنشان کرد:‌ در مجموع باید شرایطی را فراهم کنیم که بهترین طرح ها و برنامه ها در حوزه فعالیت های پستی در استان اجرا شود که علاوه بر حمایت های دولتی و همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف در بخش های گوناگون به فرهنگ سازی عمومی در این زمینه، نیازمندیم.‌
استاندار یزد در پایان سخنان خود تصریح کرد: پروژه‌هایی مانند پروژه اقتصاد مقاومتی مدیریت نشانی مکان محور (‌‌‌‌‌GNAF) و سایر طرح ها و برنامه‌ها، باید با جدیت بیشتری دنبال ‌و موانع فراروی کار در طرح ها برداشته شود و شاهد همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری ها و دهیاری ها در اجرای پروژه ها و برنامه ها‌ی اداره کل پست استان باشیم تا در این زمینه سرآمد کشور قرار گیریم.
در ابتدای این نشست "‌علی‌محمد رحمانی‌پور" مدیرکل پست استان ‌با اشاره به اینکه ١٨٢ واحد پستی در استان یزد درحال خدمت به مردم است، به ارائه گزارشی از عملکرد پست استان، ‌طرح ها و پروژه‌های در دست اقدام و معرفی سرویس‌ها و خدمات پستی پرداخت.
گفتنی است در پایان این مراسم از "نگار طاهری" نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که در مسابقه نامه‌نگاری اتحادیه جهانی پست‌ با موضوع نامه‌ای به قهرمان خود بنویسید، حائز مقام کشوری گردیده بود با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا