رئیس میراث فرهنگی شهرستان مهریز گفت: دومین فم تور شهرستان مهریز با حضور راهنمایان گردشگری یزد در روستای سریزد مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، مجاهد کرباسی، گفت: دومین فم تور شهرستان مهریز با حضور ۱۸ نفر از راهنمایان فعال گردشگری در روستای هدف گردشگری سریزد این شهرستان برگزار شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز افزود: هدف از برگزاری این فم تور یک روزه، آشنایی تور گردانان یزدی با جاذبه های شهرستان مهریز بود که به دنبال آن از مجموعه ارگ تاریخی سریزد و بومگردی فرافر بازدید کردند.

اولین فم تور شهرستان مهریز با حضور ۱۸ نفر از فعالان گردشگری، مدیران دفاتر توریستی، خبرنگار و روزنامه نگاران و برخی از موسسه های گردشگری از سراسر کشور هفته اول مهر ماه در باغشهر تاریخی مهریز برگزار شد.

فم تور، سفر ارزان یا رایگانی است که در آن از متخصصان صنعت گردشگری همچون عکاسان، تور لیدرها، بلاگرها، روزنامه نگاران و مشاوران سفر بهره می‌گیرند تا به معرفی یک شهر، جاذبه‌ها و دیدنی‌های آن بپردازند.

تاکنون حدود ۶۰۰ اثر تاریخی در مهریز شناسایی‌ شده که ۱۰۶ مورد آنها به ثبت آثار ملی رسیده و در این میان نیز باغ پهلوان‌پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا