یزدفردا:کارنامه آقایان در تبدیل ورزشگاه‌ها به جایگاه خشم و کینه و بقیه مخلفات خیلی روشن بوده حالا در نقش دانایان کل در حال توصیه به خانم‌ها برای چگونگی حضور در ورزشگاه‌های فوتبال هستند!

 برایتان مجموعه‌ای از این توصیه‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم که فقط نشانگر نگاه مردان به حضور بانوان است و البته برخی اعتراضات خانم‌ها به این توصیه‌ها در لابه‌لای مطالب. اما برای اینکه از جزئیات ماجرا با خبر باشید این خبر رابخوانید و بعدش توصیه‌ها را مرور کنید و کمی سرگرم شوید و یک سری اطلاعات مردم‌شناسانه را نیز به دست بیاورید :


•  اجازه ورود بطری آب (به دلیل پرتاب کردنش تو زمین) را ندارید، آب را از بوفه داخل استادیوم می‌توانید تهیه کنید.
•  برای خرید تنقلات بهتره که پول نقد همراهتون باشد.
•  صندلی‌های داخل استادیوم معمولاً کثیف هستند، در صورت تمایل روزنامه‌ای، پارچه‌ای با خودتان همراه داشته باشید که کثیف نشید.
د  به دلیل وجود تعداد زیاد دستگاه تلفن همراه در ورزشگاه، تلفن همراه به سختی آنتن می‌دهد، اینترنت داشتن پیشکش!

•  سعی کنید از قبل پرچم؛ کلاه گیس و… تهیه کنید چون معمولاً وسایلی که قبل از بازی جلوی در استادیوم می‌فروشند به نسبت خیلی گرون هستند!
•  اگه نیاز به سرویس بهداشتی داشتید سعی کنید حین بازی بهش مراجعه کنید چون در وقت استراحت بین دو نیمه خیلیییی شلوغه!
*هر چند دقیقه یه بار الکی داد بزنین آقا بشیییین.
*وسایل پرت کردنی نبرید کلا مثل ادکلن و اسپری و بطری آب و... دستشویی هم سعی کنید نرید به نفع خودتونه.
 * آب اندازه ساندیس ۳هزار تومنه یه‌دونه که خریدید نندازید دور برید از توالت آبش کنید.


*سعی کنید با خودتون تنها تلفن همراه و پاوربانک به ورزشگاه ببرید و خدای ناکرده در کیف خود ادکلن گرانقیمت نداشته باشید چون باید دم در بندازید دور!
*قابل توجه خانم‌های عزیز استادیوم برو: توی تونل جیغ بکشید. اول بازی واسه قرآن پرچمتونو‌ بگیرید بالا. بعد از اسم بازیکنای خودمون میگید «شیره» بعد از اسم بازیکنای حریف میگید«سوراخه». وسط بازی گوش به‌زنگ شعار «روبه‌رو آماده باش» از اون طرف استادیوم باشید. موج مکزیکی‌ رو‌‌ بگیرید.
*هر شعاری یه جوابی داره مثلا روبه‌رو میگه: روبه‌رو: ایران چکارش می‌کنه؟ ج: سوراخ سوراخش می‌کنه. بعضی تشویقا و شعارا رو همه استادیوم با هم می‌خونن مثلا: حمله حمله تیم ایران ، گل بزن گل بزن یالا قهرمان. بعضی شعارا هم سکو به سکوئه: «اسم کاپیتان «تیم» تیمتو وردار و بیا بعد بازیکنا میان سمت شما.


*برای تخریب روحیه گلر حریف و سرگرمی خودتون وقتی که توپ وسط زمین میچرخه دقت می‌کنید ببینید گلر چکار می‌کنه: مثلا میره از دروازه‌ش بیرون شما میگید: بیرون نرو، برمی‌گرده: عقب نیا، اون ور نرو این ور نیا آخرشم همه با هم دست می‌زنید میگید: برو تو قفس برو تو قفس!
*بعد از موقعیت‌های حساس که گل نمی‌شه همه وایمیسن هی میگن وای شما حتما باید کلمات کلیدی «بشین بشین بشین ما نمی‌بینیم» رو به کار ببرید چون نفرات جلویی یادشون میره بشینن.
*یه پیرمردی که بستنی یا نوشابه خنک می‌فروشه میاد وسط تماشاچیا یهو با یه لحن نامفهومی‌ میگه «تگرییییییییییییی» شما هم در ادامش میگید «ییییییییییییی»
*روحیه همکاری داشته باشید یهو یه نفر از چهار ردیف بالاتر از فروشنده بستنی میخواد شما بستنی رو از فروشنده می‌گیرید دست به دست می‌رسونید به خریدار بعد پولو از خریدار می‌گیرید می‌رسونید به فروشنده بعد بقیه پولو ضمن امانتداری از فروشنده می‌گیرید میدید به خریدار باز.


*توپ تانک فشفشه این توپ باید گل بشه. در مواقع کرنر یا کاشته روبه‌رو که جواب شعارت رو نداد، میگی روبه‌رو شیره‌ایه.

 

منبع: هفت صبح

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا