یزد فردا: حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه قم كه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) اقامه شد، در سخناني با اشاره به اينكه مردم ايران اسلامي همواره نسبت به انقلاب و نظام وفادار هستند،‌ تصريح كرد: در دور دوم سفر رئيس جمهور به استان يزد ما شاهد استقبال بي‌نظير مردم بوديم و اين استقبال دليل محكمي براي وفاداري مردم به نظام است.
وي تاكيد كرد: حمايت مردم از مسئولان و دولتمردان باعث مي‌شود كه نقشه‌ها دشمنان نقش برآب شود.
امام جمعه موقت قم در ادامه ضرورت توجه مسئولان به حل مشكلات مردم را مورد تاكيد قرار داد و گفت: مسئولان بايد براي حل مشكلات مردم برنامه‌ريزي دقيق و جامعي داشته باشند.
وي مردم را همانند پايه‌هايي براي استحكام نظام اسلامي عنوان كرد و ادامه داد: مردم نيز همواره با حضور در صحنه‌هاي مختلف از جمله راهپيمايي و انتخابات وفاداري خود را به نظام و انقلاب ثابت كرده‌اند.
سعيدي با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سال آينده تاكيد كرد: مردم در انتخابات بايد با عمل به فرمايشات امام راحل و مقام معظم رهبري نسبت به انتخاب افراد لايق اقدام كنند.
وي بيان داشت:‌ در انتخابات رياست جمهوري بايد به كساني راي دهيم كه از ارزش‌هاي اسلام و آرمان‌هاي انقلاب پاسداري كنند.
استاد حوزه علميه قم گفت: دشمنان به دنبال اين هستند كه كساني را روي كار بياورند كه به وسيله آنان به نظام اسلامي ضربه بزنند.
وي با اشاره به فرارسيدن دهه آخر ماه صفر و تسليت ايام رحلت پيامبرگرامي اسلام (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع)‌ يادآور شد: بايد اين دهه را دهه نبوت و امامت ناميد و ما بايد در همه حال براي تقويت اسلام از هيچ تلاشي فروگذار نكنيم.
امام جمعه موقت قم با اشاره به اينكه با پيروزي انقلاب اسلامي و محقق شدن حكومت اسلام ايمان در راس امور قرار گرفته است، تاكيد كرد: ائمه معصومين امروز از ما انتظار دارند كه وحدت خود را حفظ كنيم.
وي پرهيز از هرگونه اهانت و توهين را در شرايط حساس كنوني كه به وحدت كشور لطمه مي‌زند، ضروري دانست و ادامه داد: بايد انتقادها در نظام اسلامي به صورت سازنده باشد و مسئولان بايد بدانند كه مردم از تقابل تريبوني مسئولان انزجار دارند و انتقاد مسئولان از يكديگر بايد به صورت خصوصي انجام شود.
وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم تغيير شش وزير مفتي در دولت عربستان صعودي را مورد توجه قرار داد و تاكيد كرد:‌ عربستان بايد براي ايجاد تغيير، رفتار خود را متحول كرده و از وابستگي به غرب خود را رهايي بخشد.
سعيدي فرارسيدن هفته وقف را گرامي داشت و بر احيا فرهنگ وقف در جامعه اسلامي كشور تاكيد كرد.
وي تصريح كرد: بعد از انقلاب اسلامي موقوفات بسياري در كشور احيا شد و بايد مردم همچنان به مشاركت در سنت حسنه وقف دعوت شوند.
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا