یزدفردا:رییس سازمان سنجش درباره انتشار کارنامه پذیرفته شدگان در دانشگاه‌های برتر کشور با هدف ارتقای شفافیت در کنکور، گفت: اطلاعات قبولی هر داوطلب شخصی و غیرقابل انتشار است.

 

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش درباره انتشار اسامی و کارنامه پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی، عنوان کرد: اطلاعات و کارنامه قبولی هر داوطلب شخصی بوده و ممکن است داوطلبی راضی به انتشار کارنامه خود نباشد.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه اطلاعات کارنامهو قبولی هر داوطلب، از اطلاعات آماری و کلی محسوب نمی‌شود که قابل انتشار برای عموم باشد، گفت: در عین حال دانشگاه‌ها در حین ثبت نام داوطلبان آمار کلی پذیرفته شدگان را در اختیار دارند که می‌توانند به صورت کلی لیست پذیرفته شدگان را اعلام و منتشر کنند.

توضیح وزیر علوم درباره امکان انتشار کارنامه پذیرفته شدگان کنکور ۹۸

وی درباره آزمون کارشناسی ارشد امسال نیز که اعتراضات بسیاری را به دنبال داشت، گفت: در آزمون کارشناسی ارشد 98 سازمان سنجش اعلام کرد که چه میزان داوطلب به صورت آزاد و چه میزان داوطلب سهمیه‌ای قبول شده‌اند و برای رشته‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت مسئولیت این مسئله را به عهده دارد.

اجرای کامل قانون سهمیه‌ها اثر خود را در کنکور ارشد 98 نشان داد

خدایی در پاسخ به این سئوال که آیا سهمیه‌ها در آزمون کارشناسی ارشد امسال مانند سال گذشته اعمال شد یا خیر، پاسخ داد: امسال در آزمون کارشناسی ارشد، قانون سهمیه‌ها به صورت کامل اجرایی شد و  اجرای کامل این قانون اثر خودش را در نتایج کنکور نشان داد.

 

منبع: خانه ملت

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا