یزدفردا:فرماندار شهرستان تفت در حاشیه بازدید از رودخانه فصلی محله باغستان منطقه ده بالا که با حضور مدیران استانی و شهرستان صورت گرفت، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، با برگزاری چند جلسه کارشناسی و بازدید از رودخانه تصمیم لازم برای لایروبی رودخانه فصلی محله باغستان منطقه ده بالا اتخاذ و از ابتدای هفته آینده لایروبی مسیر رودخانه و استخر ذخیره و کانال انتقال آب آغاز خواهد شد.
 به گزارش یزدفردا "محمود شاکری شمسی" مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در بازدید از رودخانه فصلی محله باغستان منطقه ده بالا شهرستان تفت که با همراهی فرماندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت، اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و منازل مسکونی در صورت بارش باران، ضروری است در اسرع وقت رسوبات پشت سیل بند تخلیه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در ادامه افزود: کانال انتقال و استخر ذخیره آب این محله نیز مملو از رسوبات ناشی از سیلاب بارندگی‌های ابتدای سال است که تخلیه آن رسوبات با همکاری دستگاه ذی‌ربط مورد انتظار است.

"محمدمهدی جوادیان زاده" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: خوشبختانه با بارش‌های ابتدای سال در سطح کشور و استان مردم نسبت به اهمیت رودخانه‌ها پی برده‌اند و شرکت آب منطقه‌ای لایروبی رودخانه‌های استان را در دستور کار قرار خواهد داد.

"محمدرضا آخوندی" مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع این اداره کل لایروبی رودخانه فصلی و استخر ذخیره آب محله باغستان ده بالا را در اسرع وقت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار قرار خواهد داد.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت در پایان این نشست اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع با برگزاری چند جلسه کارشناسی و بازدید از رودخانه تصمیمات لازم برای لایروبی رودخانه فصلی محله باغستان منطقه ده بالا اتخاذ و مقرر شد از ابتدای هفته آینده لایروبی مسیر رودخانه و استخر ذخیره و کانال انتقال آب آغاز شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا